Zabijakov osobný strážca 2 © 2021 Bontonfilm Zabijakov osobný strážca 2 © 2021 Bontonfilm

Na film Zabijakov osobný strážca som išiel v lete 2017 bez väčších očakávaní. V kine som sa však neskutočne bavil, a tak bola pre mňa snímka veľkým prekvapením. Vďaka úspechu si vyslúžila pokračovanie, ktorého sme sa po všetkých odsunoch kvôli vyťaženosti hercov a koronavírusu napokon dočkali. Trvalo to štyri roky.

Hitman's Wife's Bodyguard

akčný, komédia, triler
2021 / 117 min. / MP 18

Patrick Hughes
Tom O'Connor

Michael Bryce (Ryan Reynolds), bývalý špičkový AAA agent je stále bez licencie. Jeho terapeutka mu nariadi poriadne dlhý odpočinok, aby konečne zabudol na svoje zlyhanie a on ju napokon poslúchne. Chvíle voľna na talianskej pláži si však dlho neužíva. Len čo si rozloží uterák, ocitne sa v prestrelke s mafiánmi.

Michaela kontaktuje Sofia (Salma Hayek), manželka nájomného zabijaka Dariusa Kincaida (Samuel L. Jackson), s ktorým si navzájom kryli chrbát v prvom filme. Najprv musí Michael pomôcť s vyslobodením starého známeho, potom sa ocitne v strede vyšetrovania, ktorého cieľom je záchrana Európy. Šialený milionár Aristoteles (Antonio Banderas) sa totiž chce veľmi svojsky pomstiť za sankcie na jeho rodné Grécko.

Očakávania od pokračovania dobrodružstiev nesúrodej dvojice Reynolds Jackson, boli o čosi vyššie, ako v prvom filme. Logicky sa dalo predpokladať, že tvorcovia použijú tromfy zo snímky z roku 2017, tu však trochu prestrelili. Stále ide o vtipné doberanie sa hlavných postáv, lenže kým v prvom filme bola zábava ešte relatívne slušná, tu sa divák dočká najmä sexistických narážok, zväčša na prsia a zadok Salmy Hayek, najčastejšie priamo od nej. Zdravá hladina trápno-vulgárneho humoru je neraz prekročená o celé kilometre, čím sa z akčnej komédie na pár chvíľ stáva lacný a trápny tínedžerský výstrelok. Skĺznutie k natoľko trápnemu humoru si neviem celkom dobre vysvetliť, lebo v jednotke sa (až v takej miere) nevyskytoval. Scenár pritom písal ten istý Tom O’Connor.

Zabijakov osobný strážca 2 © 2021 Bontonfilm

Zabijakov osobný strážca 2 balansuje na hrane serióznej akcie a miestami až absurdnej komédie, čo oceňujem, pretože vďaka tomu snímka nestráca dobré tempo. Akcia je tu natočená zručne, rôzne uhly a pohyby kamery dopĺňajú zaujímavé choreografie. V niektorých momentoch prekvapí intenzita násilia a výbuchov či veľké množstvo preliatej krvi. Postavy sú na seba vulgárne a miestami poriadne otravné (napríklad tupými hláškami sršiaca Salma Hayek), ale chémia medzi nimi funguje výborne, takže im mnoho drobností pri sledovaní odpustíte.

Samotná premisa a celý prípad sa zdajú byť až príliš pritiahnuté za vlasy, čo je škoda, lebo v prvom filme sme sa mohli zamýšľať aspoň nad akou-takou pravdepodobnosťou, že by sa niečo podobné mohlo udiať. Nainštalovať zákerný vírus do hlavného počítača Európskej únie cez diamantové rameno kdesi hlboko pod hladinou mora… No ja vám neviem, fakt ste tvorcovia nevymysleli nič lepšie? Nemohol si režisér Patrick Hughes dupnúť a presadiť niečo príčetnejšie? Mimochodom, viackrát som si všimol, že Michaelov stratený otec svojho syna oslovuje priezviskom. Rovnako o ňom ako o Bryceovi hovorí pred jeho kamarátmi. Ja neviem, ako je to v iných rodinách, ale v tejto asi čosi nie je v poriadku.

Ale aby som len nekritizoval. Zabijakov osobný strážca 2 je v prvom rade zábavnou jazdou, pri ktorej sa nebudete nudiť, zasmejete sa a pokocháte sa plejádou veľmi dobre hrajúcich mien (túto zátvorku by som rád venoval príjemne otravnému Frankovi Grillovi). Pokračovanie úspešnej komédie je funkčným mixom, len nie tak funkčným, ako bola jednotka.