Prístupnosť: MP 15

Réžia: Steve Pink
Scenár: Josh Heald, Sean Anders, John Morris
Hudba: Christophe Beck
Kamera: Jack N. Green
Hrajú: John Cusack, Clark Duke, Craig Robinson, Rob Corddry, Sebastian Stan, Lyndsy Fonseca, Crispin Glover, Chevy Chase, Charlie McDermott, Lizzy Caplan, Collette Wolfe a iní

To bol zajtra žúrAni Hot Tub Time Machine, ani (vôbec nesúvisejúci) slovenský názov To bol zajtra žúr nebudujú vysoké očakávania. O to milšie komédia prekvapí rýchlym spádom, zaujímavým námetom, zábavným scenárom a výbornými hereckým obsadením. V pozadí filmu napriek tomu nestoja žiadne veľké mená. Steve Pink má viac skúseností ako herec alebo filmový a televízny producent, než ako režisér. Scenáristický tandem Sean Anders a John Morris, ktorý na snímke spolupracoval aj s Joshom Healdom, majú na svedomí viac menej podarené komédie Na túto nemám (2010) a Sex Drive (2008), ktoré sa dostali aj do našich kín.

Traja starí kamaráti sa stretnú po rokoch pri nemocničnom lôžku jedného z nich. Hoci to hospitalizovaný Lou (Rob Corddry) odmieta, Nick (Craig Robinson) a Adam (John Cusack) sa obávajú, že za jeho nehodou je pokus o samovraždu. Rozhodnú sa na neho dozrieť a vziať ho na výlet do lyžiarskeho strediska, na ktoré majú z mladosti tie najbúrlivejšie spomienky. Nick je frustrovaný zo svojej „kariéry“ v psom salóne a Adama práve opustila priateľka. Adamov synovec Jacob (Clark Duke) býva v jeho pivnici a viac žije v počítačových hrách ako v skutočnom svete. Všetci tento výlet potrebujú, no keď dorazia na miesto, s prekvapením zistia, že lyžiarske stredisko už dávno nie je také, aké si ho pamätali. Hotel obývajú namiesto pubertiakov seniori, po bláznivých žúroch, drogách a voľnej láske niet ani stopy. Ani ich priateľstvo už nie je také pevné. Zábavu sľubuje iba tajomne žiariaca výrivka, vďaka ktorej sa po prehýrenej noci zobudia v osemdesiatych rokoch vo svojich mladých telách. Trom kamarátom sa otvárajú možnosti, ako zmeniť svoj život k lepšiemu. Jediný, kto berie túto situáciu vážne je Jacob, ktorého existencia závisí na tom, aby sa všetko odohralo presne tak ako predtým.

John Cusack ako Adam, Clark Duke ako Jacob, Craig Robinson ako Nick a Rob Corddry ako Lou v sci-fi komédii To bol zajta žúr John Cusack ako Adam a Lizzy Caplan ako April v sci-fi komédii To bol zajta žúr

Komédiu To bol zajtra žúr ťahajú tri veci: herci, scenár a hudba – v tomto poradí. Nebyť výnimočne schopných hercov, ktorí dokázali skĺbiť svoje postavy v strednom veku a komiku, film by zakrpatel do podpriemeru. Zmienku si zaslúžia naozaj všetci počnúc ostrieľaným Johnom Cusackom; Craigom Robinsonom, ktorý predviedol i ukážkový spev; menej známym Robom Rorddrym, ktorý verne a zároveň sympaticky zosobnil nevybúreného tínedžera v štyridsiatke, ktorého kríza stredného veku prenasleduje už od konca strednej školy a končiac mladým Clarkom Dukom, ktorý so skúsenejšími kolegami hravo držal tempo. V komédii sa párkrát mihne i Chevy Chase, notoricky známy ako smoliarsky dovolenkár.

Scenár je doslova napchatý nenápadnými vtipmi a odkazmi na klasické audiovizuálne diela osemdesiatych rokov o cestovaní v čase. Najviac narážok možno pripísať kultovej sérii Návrat do budúcnosti, no bez zmienky neobišiel ani najdlhšie vysielaný britský seriál Doctor Who a ani film Osudový dotyk či jeho hlavný protagonista Ashton Kutcher. To bol zajtra žúr miestami úspešne paroduje iné komédie i samotný sci-fi žáner. Patrí medzi komédie, ktoré nebavia trapasmi, pádmi, úrazmi, ale vtipnými replikami a dobrými komikmi. To všetko v sprievode výborného rockového výberu osemdesiatych rokov.

Chevy Chase ako opravár v sci-fi komédii To bol zajta žúr Sebastian Stan ako Blaine, Charlie McDermott ako Chez a iní v sci-fi komédii To bol zajta žúr

Aj napriek všetkých kladným vlastnostiam treba povedať, že nevyniká prekvapeniami a dej sa dá ľahko predvídať. To je chyba, ktorá je povinnou súčasťou všetkých komédií. Na filme To bol zajtra žúr si to však ledva všimnete a hodina a pol Vám nielen utečie ako voda, ale snímka sa z Vašich myslí tak ľahko nevyparí.