Sweet Girl © 2021 Netflix Sweet Girl © 2021 Netflix

Netflix pre svoje najnovšie snímky začína obsadzovať čoraz viac kultových mien, zatiaľ čo filmy sa z tejto streamovacej spoločnosti len hrnú ako na bežiacom páse, čo nie vždy zaručuje úroveň. Rovnako tomu bolo aj v prípade akčného trileru Sweet Girl, s jedným takýmto zdomácneným menom medzi hlavnými postavami. Jason Momoa. Meno, ktoré dodá akémukoľvek filmu nádych kvality, odhliadnuc od toho, že môže ísť aj o potencionálny prepadák.

Sweet Girl

akčný, dráma, triler
2021 / 110 min.

Brian Andrew Mendoza
Gregg Hurwitz, Philip Eisner
Začiatok filmu sprevádza nádherná rodinná idylka. Jason Momoa v úlohe Raya Coopera, pozorného manžela Adrie Arjony alias Amandy a otca Rachel, ktorú stvárnila mladá Isabela Merced. Žijú si v celku prostý, no za to šťastný život, ktorý však nečakane prekazí Amandina rýchlo šíriaca sa rakovina. Doktori jej nedávajú veľké šance na život, no šepká sa o malej iskričke nádeje vo forme nového lieku, ktorý by umožnil predĺženie života pacientom s rakovinou. Kvôli konkurenčnej spoločnosti pod vedením Simona Keelyho (Justin Bartha) sa uvedenie tohto lieku na trh odkladá a Amanda náhle zomiera.

Túto dojemnú scénu v nemocnici, keď Amanda odchádza na perách s piesňou Sweet Child O’Mine, prerušuje Rayovo až prehnané zobrazenie psychického zrútenia. V tom istom momente je úplnou náhodou v živom vysielaní aj Simon Keele v diskusii o lieku, vďaka ktorému práve Rayova žena prišla o život. Ray neváha ani sekundu a v záchvate hnevu sa dovolá do televízie a začne sa Keeleovi vyhrážať smrťou. Túžba za pomstou sa zmocní Raya aj Rachel a postupom času sa z nich akoby začne stávať jeden a ten istý človek.

Sweet Girl má vo svojej podstate celkom dobrý základ na to byť kvalitným akčným trhákom, no nachádza sa tu veľa nelogických momentov, ktoré na jeho hodnote značne uberajú. Film skáče z jedného časového obdobia do druhého, kde sledujeme vývoj jednotlivých postáv a ich citové rozpoloženie po smrti Amandy. Rachel si hnev doslova vybíja na hodinách boxu, zatiaľ čo Ray štýlom sériového vraha sleduje každý Keeleho pohyb a jeho farmaceutickej spoločnosti, pripravujúc sa na útok (samozrejme nesmie chýbať ani klišé záber nástenky s desiatkami výstrižkov z novín).

Sweet Girl © 2021 Netflix

Od tohto momentu sa z filmu stáva jeden veľký boj, respektíve sa naše dve hlavné postavy premiestňujú z jedného terča k druhému nekonečnou jazdou v aute. Rachel pri tom všetkom stíha komunikovať aj s agentkou FBI a snaží sa ju presvedčiť o dobrých úmysloch svojho otca. Nečakaný a vcelku bizarný zvrat v deji nám však neskôr vysvetlí, prečo. K počudovaniu v tom nie je len bezpodmienečná láska k rodičom.

Napriek nie veľmi naplňujúcemu deju film značne oživila dvojica Momoa a Merced v úlohe otca a dcéry, bojujúcich proti skorumpovanej spoločnosti. A i keď išlo o dvoch obyčajných pracujúcich mestských ľudí, rozhodne mali sebavedomia na rozdávanie, keď prišlo na hru na tajných agentov a asasinov. Film je v polovici tak zahltený bitkami, že divák zabúda na pointu a dôvod samotných bojov. Nezaboduje tak ani ako akciou nabitý triler, ani ako rodinná dráma.