Minutáž: 104 minút

Réžia: Patrick Lussier
Scenár: Todd Farmer, Patrick Lussier
Kamera: Brian Pearson
Hudba: Michael Wandmacher
Hrajú: Nicolas Cage, Amber Heard, William Fichtner, Billy Burke, David Morse, Todd Farmer, Christa Campbell, Charlotte Ross, Tom Atkins, Jack McGee, Katy Mixon a ďalší

Smrtonosná jazdaNicolas Cage bol prednedávnom takmer úplne na mizine. Na rozdiel od miestnych neplatičov však svoj sociálny status vyriešil po svojom. Nechal sa naverbovať do všetkých filmov, ktorých scenár pristál na jeho stole. Najnovšia perla spadá pod jasný Guilty Pleasure žáner. Pre tých menej skúsených to znamená – totálna blbosť, ale hanbíte sa, pretože sa vám to páči.

Presne taká je Smrtonosná jazda. Možno si ju užijete tým viac, čím menej o nej budete vedieť. Cage si tentokrát strihol postavu Miltona, pomstiteľa, ktorý ušiel z pekla, aby zachránil svoju vnučku zo spárov sektárskeho vodcu. Dieťa má byť obetované pri splne mesiaca, aby tak nastolilo dlhoočakávaný nový začiatok. Ak by toho nebolo dosť, tak je Miltonovi v pätách diablov účtovník, ktorý má za úlohu dostať ho späť ku kotlu variť na večnosť pekelný guláš. Pekná zlátanina, čo? A k tomu si pripočítajte naháňačky na starých kultových amerických kárach, metalovú hudbu, množstvo krvavých prestrelok, jednu sexi kosť a ďalší šialený Cagov účes. Momentálne blond ako frontman Nickelbacku Chad Kroeger. Napodiv to dokopy celkom dobre funguje.

Smrtonosná jazda (Drive Angry, 2011) Smrtonosná jazda (Drive Angry, 2011)

Cage nepôsobí trápne ako v iných filmoch, jeho drsniak je veľmi presvedčivý. Nehovorí veľa, vystačí si s občasnou hláškou, ktorú precedí medzi vymieňaním zásobníkov. Všetko v rytme streľba, úškrn, hláška, jazda. Do cesty sa mu pripletie pichľavá servírka Piper v podaní Amber Heard. Nejde o žiadnu krehkú kvetinku, ale o pekelne sexi blondínu v najkratších šortkách a priliehavom tričku rozdávajúcu jednu ranu za druhou. Okrem zvodného tela a drsnej vravy disponuje superkárou od expriateľa a na ceste za pomstou je Miltonovi schopnou oporou.

Za zmienku stojí elegantný zabijak William Fichtner from the Federal Bureau of Get the Fuck Out of My Way. Ten si ukradol tento počin celý pre seba. Fichtnerov minimalistický výkon je natoľko dobrý, že by si zaslúžil vlastný film. Dejom prepláva s ladnosťou baletky, ktorá vám uštedrí smrteľnú ranu a ešte stihne kamošovi vyrátať dátum smrti. Oproti Cagovi má len zlomok akčných scén, ale pôsobia efektnejšie. V žiadnom béčku nesmie chýbať béčkovo hviezdny kamoš. Rola pre Davida Morsa.

Režisér Patrick Lussier presne vie, čo robí. Nesnaží sa vysvetľovať hmlistý dej. Namiesto toho nás zahrnie množstvom plnokrvného strieľania, úderných bitiek a zbesilých divokých jázd naprieč americkými zapadákovmi. Všetko prešpikované hrubozrnnými dialógmi a v žánre povinnými súložami. Jasný príklad toho, keď forma dáva obsahu poriadne na držku.

Filmu by nezaškodili o trochu údernejšie akčné sekvencie a rýchlejšie tempo, hoci pedál scenáristov bol zošlapnutý až na podlahu. V akurátnej stopáži filmu sa našťastie nestihnete nudiť. Ak máte radi filmy plné násilia od Tarantina či Rodrigueza, budete sa baviť kráľovsky. Dostanete kvalitnú porciu. Rozhodne však do kina neberte nežné pohlavie, to by vás mohlo označiť za zvrátené hovädo bez vkusu. Ak by ste však pred rande uprednostnili večer s kamošmi, Smrtonosná jazda je tá správna voľba.

Avšak pozor, po filme vám hrozí, že dostanete pokutu za prekročenie rýchlosti a ja osobne by som s chuťou odstrelil kaderníka, ktorý má na svedomí Cagov šialený účes. Nicolas v pekelných vodách zdá sa ešte chvíľu zotrvá, pretože onedlho sa na nás vrhne v podobnom duchu ako Ghost Rider 2. Treba uznať, že nikomu špásovanie so Satanom nesedí tak ako práve jemu.