Minutáž: 91 minút

Réžia: Julie Anne Robinson
Scenár: Stacy Sherman, Karen Ray, Liz Brixius, Janet Evanovich, Rémi Ballot
Kamera: Jim Whitaker
Hudba: Deborah Lurie
Hrajú: Katherine Heigl, Jason O’Mara, Daniel Sunjata, John Leguizamo, Sherri Shepherd, Debbie Reynolds, Debra Monk, Nate Mooney, Adam Paul, Fisher Stevens a ďalší

Slečna nebezpečná (One for the Money, 2012)Nebol by to platný kalendárny rok, ak by sa Katherine Heigl opäť raz nechystal presvedčiť nás, že je obyčajné dievča predierajúce sa tvrdou realitou a ktoré svojou očarujúcou a mierne bláznivou osobnosťou bez pudu sebazáchovy uloví najväčšieho (a hlavne neskrotného) fešáka v meste. Tento otrepaný koncept sa dá natiahnuť ako rozťahaná spodná bielizeň na hocičo. Ach, keby len zápletku s lovcom kriminálnikov nevyužila celkom úspešne už pred dvoma rokmi komédia Lov na exmanželku (The Bounty Hunter, 2010). Slečna nebezpečná je adaptáciou knihy Janet Evanovichovej, ktorá v roku 1994 odštartovala úspešnú sériu osemnástich romantických románov, ktoré sa s ružovými okuliarmi a ľahkosťou fikcie krútia okolo málo kompetentnej lovkyne zločincov, Stephanie Plumovej. Prvého spracovania sa kniha dočkala už pred dekádou, avšak iba formou televízneho filmu s menej známym obsadením. Tentoraz sa do toho obuli väčšie producentské spoločnosti a nechýbala ani samotná Heiglová, ktorá si šeky na svoje rom-komy podpisuje už zo tri roky.

Slečna nebezpečná by sa dala charakterizovať ako ľahká komédia, ak by len tak veľa ľudí neumrelo hroznou a bolestivou smrťou. Snaží sa pôsobiť ako film noir rozprávaný z pohľadu ženskej hrdinky – „kvázi detektívky“. Škoda len, že je podstatne farebnejší, úplne bezstarostný a chýba mu ťaživá kriminálna atmosféra – takže vlastne zo žánru zostal iba voiceover hlavnej hrdinky a pátranie. Avšak namiesto hĺbavej detektívnej roboty a pôsobivého zmyslu pre detail sa Stephanie ku každej stope dostane ako slepé kura k zrnu.

Slečna nebezpečná (One for the Money, 2012) Slečna nebezpečná (One for the Money, 2012)

Stephanie má bohaté skúsenosti s predávaním luxusnej bielizne, ale trh práce je v poslednej dobe nemilosrdný, a tak nemá na výber, iba skúsiť prácu lovkyne kriminálnikov. Tu jej hneď do lona padne zložka so sympatickým ale i drzým Joeom Morellim (Jason O’Mara), s ktorým prišla o panictvo a ktorého mimochodom od tej doby stále skryto miluje a nenávidí zároveň. Stephanie nedbá, že jedinú zbraň, ktorú vie použiť, je jej kabelka, že pištoľou, ktorú si načierno splaší, ledva trafí skúšobný cieľ, že jazdí na ukradnutom aute a že si vlastne ani neuvedomuje vážnosť situácie. Je rozhodnutá Morelliho zatknúť, nech sa deje čokoľvek a popri tom zo všetkých strán odráža uštipačné poznámky o tom, že má na Morelliho stále zálusk.

Scenár tejto kriminálnej komédie sa po celý čas ľahkovážne vznáša v oblakoch a z nelogickostí si veru ťažkú hlavu nerobí. Slečna nebezpečná je vo svojej podstate hlúpučká a pred istou smrťou ju zachraňuje iba jej tvrdohlavosť a to, že scenár nemôže len tak skántriť svoju hlavnú postavu. Popri tom sa na plátne mihne plejáda vedľajších stereotypných postavičiek a karikatúr, ktoré našťastie sem tam utrúsia nejaký vtip. Z tohto všetkého sa sem tam ako fénix z popola vznesie nejaký ten zmysluplný alebo dokonca i zábavný dialóg, ktorému sa darí uchovať si trochu dôstojnosti. Ale nebojte sa, nikdy to netrvá príliš dlho. Komédii chýba zdravý rozum, ktorý by jej prepožičal uveriteľnosť a bez tej romantická komédia stráca šarm. Ide o oddychovú literatúru, ktorej však filmové prevedenie nesvedčí a, žiaľ, uráža intelekt, aj keď sa ho snažíme po televíznych novinách už nevyťahovať.

Štýl rozprávania pôsobí strojene, a tak nebude prekvapením, ak Vás snímka bude už v prvej tretine nudiť (alebo nezačne baviť?). Prirátajte si k tomu necitlivý čierny humor a máte celistvý obraz o komédii s prevarenou kriminálno-romantickou zápletkou, ktorá sa usiluje o nezáväzný, ale pritom duchaprítomný humor. Slečna nebezpečná však zostáva rovnako nemastná-neslaná ako názov, ktorý si zvolil slovenský distributér. Ak všetci (vrátane Katherine Heigl) dúfali, že majú v rukách výnosnú megasériu, tak fakt, že za tri mesiace premietania je film stále v dlhoch ich z toho určite vyliečil.