Krajina: Česká republika

Réžia: Jan Prušinovský
Scenár: Jan Prušinovský
Kamera: Petr Bednář
Hudba: Vratislav Kydlíček
Hrajú: Miroslav Krobot, Ondřej Vetchý, Luděk Sobota, David Novotný, Leoš Noha, Pavel Kikinčuk, Norbert Lichý, Jan Hartl, Jaroslava Pokorná, Jaroslav Plesl, Pavla Beretová a ďalší

Okresní přebor: Poslední zápas Pepíka Hnátka (2012)Česká kinematografia poteší tento rok nadšencov športu i humoru. Okresní Přebor – poslední zápas Pepa Hnátka je filmovou lahôdkou z dielne Petra Jarchovského a Jana Prušinského. Pôvodne televízny seriál si získal taký ohlas, že sa jeho tvorcovia rozhodli oživiť príbehy zanietených športovcov na plátnach kín.

Malebné a rôznorodé charaktery odrážajú typické vidiecke vzťahy hráčov futbalu okresnej ligy. Rázny tréner popudlivej povahy Pepa Hnátek svojim zverencom nedá pred zápasmi s konkurenčnými dedinami dýchať. Pätolízač stredopoliar Jirka Luňák sa už roky túži stať trénerom (Ondřej Vetchý) a člen futbalového predstavenstva (Luděk Sobota) je sám o sebe bizarnou postavou. Nesmieme zabudnúť ani na výrazného zverolekára/futbalového lekára šušlavého Větvičku. Skrátka pestrý kolorit úsmevného príbehu.

Okresní přebor: Poslední zápas Pepíka Hnátka (2012) Okresní přebor: Poslední zápas Pepíka Hnátka (2012)

Pepa Hnátek konečne, po rokoch driny a odriekania, cíti šancu prebojovať sa do vyššej ligy. Svojich zverencov tvrdo trénuje až do chvíle, keď pre infarkt „prespí“ jeden z ich zápasov. Tu sa všetko mení. Tréner Pepa prestáva fajčiť, nepije, no športuje ďalej a čaká na vhodného darcu srdca. „Pan Hnátek má sjdce v pjdeli,“ hovorí v krčme Větvička. A je to vonku. Udalosti naberajú nový spád…Jedinečný švih dialógov a prirodzenosť hercov sú výrazným ťahúňom celého filmu. Uveriteľné scény a občas nejaké to špatné i vtipné slovo sú správne namiešané do filmového kotejlu Okřesný přebor.

Film je veľmi špecifický aj vďaka už spomínanému Pepovi Hnátkovi (Miroslva Krobot). Herec dodal postave punc zanieteného, tvrdohlavého futbalistu, ktorý je pre mnohých „magor“, a pre iných zase vzorom. Krobot je snáď jediný herec od smrti Jiřího Kodeta (Pelíšky), ktorý vtisol postave punc sarkazmu, nervozity, ale i veľkého odhodlania.

Okresní přebor si získal svojich nadšencov aj vďaka samotnému námetu a jeho spracovaniu. Futbal, to je hra každého chlapca i chlapa a v podstate aj ich priateliek a manželiek, ktoré s nimi toto športové nadšenie prežívajú. Výborné exteriérové kulisy, práca s kamerou, ale i strih si zaslúžia palec hore.

Či team Pepa Hnátka do vyššej ligy postúpil, to sa dozviete v kinách. Každopádne vám prezradíme, že režisér Jan Prušinský si môže blahoželať k postupu do vyššej filmárskej ligy. Jednoduchý, no reálny príbeh s prísadou grotesky, ľahkej dramatickosti, ale najmä láskavého humoru zaručujú, že divák film určite ocení.A pamätajte : „Fotbal je víc než život!“ Tak športu a dobrému filmu zdar!