Krajina: Kanada / USA / Veľká Británia / Austrália
Rok: 2009

Réžia: Kevin Greutert
Scenár: Marcus Dunstan, Patrick Melton
Hudba: Charlie Clouser
Kamera: David A. Armstrong
Hrajú: Tobin Bell, Costas Mandylor, Mark Rolston, Betsy Russell, Shawnee Smith, Peter Outerbridge, Tanedra Howard, Caroline Cave, George Newbern, Shauna MacDonald, Devon Bostick, Karen Cliche, James Gilbert, Jon Mack, Mpho Koaho

SAW VIŠieste pokračovanie hororového Saw je potvrdením faktu, že divákov stále priťahuje do kín charakteristické zabíjanie „skladačkového“ vraha. Film bol uvedený na trh 23. Októbra 2009. Podobne ako aj pri filme Halloween, tento dátum nie je náhodný. V Amerike sa totiž Saw uvádza v piatok pred týmto sviatkom.

Davida Hackla, režiséra Saw 2, 3, 4 a 5 vystriedal predošlý vedúci strihu snímok Kevin Greutert. Šiesta zo série Saw je teda jeho režisérskym debutom. V porovnaní s predchádzajúcimi časťami by sme mohli povedať, že film bol zložený viac menej z retrospektívnych pohľadov hlavných postáv. Producenti tak zrejme chceli vysvetliť nezainteresovanému divákovi priebeh a nadväznosť situácií. Scenáristi Patrick Melton a Marcus Dunstan si však taktiež potrpeli na nové originálne a premyslené „jigsaw“ hry- na zabíjanie, šokujúce odhalenia a neodmysliteľné poučenia.

Postava skládačkového vraha, prezývkou „Jigsaw killer“, civilným menom John Kramer (Tobin Bell) je už dávno po smrti, no jeho životné dielo ešte nie je dokonané. Svojej bývalej manželke Jill (Betsy Russel) a detektívovi a zároveň spolupáchateľovi Markovi Hoffmanovi (australský herec Costas Mandilor) zanecháva šesť obálok s fotografiami obetí, ktoré sa majú zúčastniť krvavých hier. Horor začína veľmi štandardne a charakteristicky ako všetky časti série. Vystrašená obeť sa prebúdza do prvotného šoku, zisťuje, čo sa jej stalo. Vzápätí sa zapne televízor. Jigsaw, ktorý sa objaví na obrazovke, vysvetlí skúšanej obeti, prečo sa tam ocitla a čím sa prehrešila. Nasleduje krvavá skúška. Filozofia skladačkového vraha spočíva v pomste za nevinných, v odozve za zlo v konzumnej spoločnosti. Osoby, ktoré teror prežijú, sa vďaka nemu naučia vážiť si život.

Saw VI Saw VI

Násilie, objavujúce sa v poslednej časti, je vskutku najdrastickejšie a najkrvavejšie. Nečudo, že film dostal v Španielsku ako prvý „ocenenie“ Película X. Toto hodnotenie zväčša dostanú pornografické filmy, Saw 6 si ho však vyslúžil práve vďaka krikľavej krutosti a násiliu. Takto ohodnotené filmy sa môžu premietať len v ôsmych kinosálach v Španielsku.

Soundtrack filmu zahŕňa tvorbu skupín ako Kittie, Chimaira, Suicide Silence, Nitzer Ebb, Mushroomhead, Lacuna Coil, Converge… Stupňujúcej atmosfére skôr pristanú tlmené, dramatické tóny. Keďže tento krát Saw vsadil na brutalitu, použil zväčša hlasné rušivé pozadie. Aj vychádzajúc z tohto záveru by sa dalo povedať, že tvorcovia neprepracovali psychologický nátlak, ktorý bol esom v rukáve predošlých častí.

Saw VI Saw VI

Filmu by sa taktiež mohol vytknúť výber hercov. Predovšetkým výkony hlavných postáv (Mark Hoffman, Jill Tucker) sú nedostačujúce. Afektovanosť a výrazná zmena správania u postáv, či smiešne dejové reverzy sú však chyby tak scenáristov ako aj hercov.

Už dlhšie je overené, že nadväzujúce príbehy je potrebné ohraničiť, alebo pumpovať veľkými a vkusnými dávkami originality. Je viac ako zrejmé, že tvorcovia násilne vytvárajú telenovelové zápletky aj napriek vymiznutiu prvotnej myšlienky. Napriek tomu to nemení fakt, že kasy kín opäť vytiahli zo svetového zisku filmu ohromnú sumu, pretože fanúšikov hororovej série je ako maku. Nik sa už nemôže dočkať „už odklepnutej“ siedmej časti, kde bude opäť „hviezdiť“ nasledovník „Jigsawa“- Mark Hoffman.