Bronx © 2020 Netflix Bronx © 2020 Netflix

Na Netflixe sa už nejaký týždeň povaľuje akčný thriller Rogue City (nájdete ho aj pod originálnym názvom Bronx). Najskalnejším fanúšikom akčného žánru zrejme neunikol, tí ostatní by naň mohli upriamiť svoju pozornosť.

Bronx

akčný, krimi, triler, dráma
2020 / 116 min.
Francúzsko

Olivier Marchal
Olivier Marchal

Dôvod, pre ktorý film stojí za reč, je nielen v jeho obsadení. Jean Reno a Claudia Cardinale pritom hrajú len vedľajšie postavy. Oveľa zaujímavejší je jeho príbeh. V Marseille sa to hemží zločincami a mafiánmi. Boj proti kriminálnym živlom by mala mať v rukách polícia, lenže aj muži zákona sú väčšinou zapletení do spolupráce s podsvetím. Ak sa u niektorého z nich ozve svedomie, rýchlo je utíšené finančnou ponukou od mafie, ktorej neodolá. Jeden z policajtov sa rozhodne ochrániť svoju jednotku a vydá sa na boj, ktorý sa zdá byť vopred prehratý. Jeho jednotka je, tak ako aj všetky ostatné, prepletená so zločincami no zdá sa, že iná šanca, ako boj s veternými mlynmi, neexistuje.

Režisér Olivier Marchal má medzi konzumentmi akčných filmov povesť zručného remeselníka, ktorý zväčša nešliapne vedľa. Francúz bol pritom v minulosti sám policajtom, inšpirácie tak má dostatok. Ani tento film nemá núdzu o zaujímavý príbeh a relatívne uveriteľnú zápletku a okolnosti. Aj akcia je nakrútená zručne, scenár, ktorý tiež obstaral Marchal, je pomerne slušný. Ale, celé to má jedno veľké „ale“.

Bronx © 2020 Netflix

Filmu chýba duša. Akcia a príbeh prevyšujú emócie, dokonca niekoľkonásobne. Je to ako kochať sa kvalitný stejkovým mäsom, ale pritom ho nedať opiecť či grilovať. Ostáva surové, tak ako Bronx, ktorý nedostatok emócií ani ničím iným nekompenzuje. Chladné vykalkulovanie tak necháva na diváckom zážitku šrám. Je to veľká škoda, lebo film má neuveriteľne veľký potenciál, dokonca až taký, že by z neho mohla byť slušná séria. Lenže snáď okrem finále neexistujú scény, ktoré by mali šancu na to, aby si ich divák zapamätal. To, že takmer niet postavy, ktorej by sme mohli fandiť, nejako prežijeme. To, že sledovanie snímky je takmer ako pozeranie do excelovskej tabuľky, sa však už len tak prehrýzť nedá.

Rogue City (alebo Bronx, ak chcete) je fajn film, v podstate by sa dal napchať do kategórie priemerných akčných filmov. Mohol síce byť prekvapením roka, lenže nevyužil svoj potenciál. Vo finále pôsobí kostrbato, tak ako pohľad na hercov, ktorí, zdá sa, nie sú vo svojich rolách úplne stotožnení s charaktermi, ktoré predstavujú. Film sa navyše nevyhne klišé, ktoré patria k akčnému žánru. Na druhej strane, na francúzske Marseille je radosť sa pozerať. Rovnako tak na niekoľko zaujímavých obrazov z priebehu filmu, ktoré však z hlavy veľmi rýchlo vyšumia.

Športovcom niekedy k výhre chýba trochu šťastia, Bronxu chýbal kusisko duše. Veľká škoda. Stále však nie je prúserom a ak dokážete ignorovať vyššie zmienené nedostatky, možno sa stane vašim favoritom.