Rok: 2008

Réžia: Guy Ritchie
Scenár: Guy Ritchie
Kamera: David Higgs
Hudba: Steve Isles
Hrajú: Gerard Bulter, Tom Wilkinson, Karel Roden, Thandie Newton, Jeremy Piven, Ibris Elba, Tom Hardy, Lubacris, Toby Kebbell, Gemma Arterton

RocknRollaKarty, prachy, drobní zlodejíčkovia, drogy, chľast, sex, korupcia, zabijaci, besné psy, krčmy, Londýn, nevypočítateľní Cigáni, večne neprítomní policajti, diamanty, čierny humor, ilegálny box, prisťahovalci… Toto sú tie najdôležitejšie ingrediencie dvoch najlepších filmov Guya RitchiehoZbaľ prachy a vypadni! a Podfu(c)k, po ktorých Guy prakticky nič poriadné nenakrútil. Ritchie sa aktuálne rozvádza s Madonou a popritom sa vrátil k svojim gangsterským témam. Nakrútil film RocknRolla, ktorý sa aktuálne premieta v našich kinách.

Tento najnovší exkurz do sveta londýnskeho prostredia sa po ôsmich rokoch vydaril trochu menej, ako by sa dalo očakávať. Stále si však Guy Ritchie udržal istý štandard réžie, a tak sa je samozrejme na čo pozerať.

Ako to u Guya býva zvykom, tak jeho gangsterky sú mozaikami príbehov rôznych postavičiek od úplných drobných podvodníkov až po mafiánov najvyššej úrovne. Nie je to inak ani v RocknRolle, v ktorej na nás Ritchie tiež z počiatku vybachne zo pätnásť postáv a nám neostáva nič iné, len si to čo najrýchlejšie v hlave usporiadať a sledovať rozvíjajúci sa príbeh. Tentoraz sa Ritchie sústredil na podvody s developerskými projektmi v Londýne, kde jeden veľmi bohatý Rus chce postaviť niečo, čo sa podľa miestnej legislatívy nesmie. Keď sa však veľmi chce a je čím podplatiť komunálnych poslancov, tak sa to nejako vždy dá urobiť. Do celej záležitosti sú zapletení ešte mnohí ďalší ľudia, napríklad divoká účtovnícka, miestny boss stavebnej mafie, partia zlodejíčkov, homosexuálny právnik, jedna sfetovaná hudobná hviezda a mnohí ďalší…

RocknRolla RocknRolla

RocknRolla na prvý pohľad môže zvádzať k očakávaniu poriadnej jazdy ako to bolo v Zbaľ prachy a vypadni! a najmä v Podfu(c)ku, ktorý zaútočil na diváka aj svojím extra divokým tempom. Najnovší Ritchieho film je oveľa klasickejšie rozprávaný a najmä pomalšie, čo však nebránni aby sa tu nachádzalo množstvo vizuálnych hrátok, ktoré vždy vylepšujú dojem z videného. Celkovo filmu chýba väčší drive a rozhodne by nezaškodilo niektoré veci prípadne vynechať a niektoré naopak rozvinúť do väčšej hĺbky. Výborným príkladom je samotný titulný hrdina RocknRolla, ktorý je prakticky takmer celý film len tak v pozadí ako jedna z mnohých postáv a prím hrajú úplne iné figúrky.

Herecké obsadenie je vhodným mixom známych hercov spolu s tými menej známymi. Výrazne dominujú anglickí herci, ktorí svojim nezameniteľným akcentom dodávajú filmu tú správnu atmosféru Londýna. Dominuje najmä dvojica Gerard Butler a Mark Strong, ktorí sú svojou výraznou charizmou ťahúňmi filmu a najmä o druhom menovanom určite budeme počuť v budúcnosti. Zaujímavú úlohu dostal aj český “internacionál“ Karel Roden, ktorý si zahral práve toho ruského miliardára, čo mu sadlo vynikajúco. A najmä mužské oko takisto poteší aj Thandie Newton v úlohe sexi účtovníčky.

RocknRolla RocknRolla

Guy Ritchie sa po ôsmich rokoch vrátil k svojím cynickým pohľadom do londýnskeho prostredia a vyšlo mu to tak čiastočne. RocknRolla je solídnou gangsterkou, ale netreba od nej čakať druhý Podfu(c)k. Najviac by neuškodilo, ak by sa Ritchie viac pohral s tempom filmu a aby bol scenár viac konzistentný. Napriek uvedeným nedostatkom je RocknRolla vydareným a zábavným exkurzom ako sa dá urobiť stavebný projekt v Londýne, ak poznáte tých správnych ľudí.

/