Réžia:Deon Taylor
Scenár: Diana Erwin, Michael J. Pagan, Deon Taylor
Kamera: Philip Lee
Hudba: Vincent Gillioz
Hrajú: Madison Bauer, Mark S. Allen, Phil Austin, Nikki Reed, Michael Bailey Smith, Michael J. Pagan, Matt Cohen, David Zahedian, Cherilyn Wilson, Cody Kasch, Noah Segan a ďalší

Reťazová správaAk nepošleš link na túto recenziu ďalším piatim ľuďom, zomrieš!

Ako by ste reagovali na takúto reťazovú správu? Je jedno, či by ste ju dostali e-mailom alebo smskou. Ako väčšina racionálne uvažujúcich ľudí by ste ju hneď bez milosti a dlhého uvažovania vymazali. Presne to urobili po obdržaní správy dvaja stredoškoláci a razom zomreli násilnou smrťou. Okolie bolo zdrvené hlavne spôsobom, akým zišli z tohto sveta. Záhadný vrah totiž likviduje skupinku mládežníkov ťažkými oceľovými reťazami s obdivuhodnou kreativitou. Spojitosť medzi vraždami a správou odhalí inteligentná študentka Jessie, no v konečnom dôsledku jej to bude ako mŕtvemu zimník. Spočiatku jej, ako to už v tomto žánre býva zvykom, nik neverí. Až pri ďalšej vražde narazí na skúseného detektíva Crenshawa, ktorý jej naslúcha. Ponorí sa do vyšetrovania a zisťuje, že sériový vrh ide aj po ňom.

Hororový film Reťazová správa je filmovým debutom neznámeho režiséra Deona Taylora, ktorý má za sebou zopár televíznych projektov. Taylor rád pracuje s napätím, rád riskuje a v brandži ho považujú za nápaditého. Pozitívom jeho počinu je, že prináša zamyslenie sa nad dnešnými technológiami. Zneužívanie internetu, mobilných telefónov a strata súkromia sú veľmi aktuálnou témou. Kladné stránky moderných technológii sú neodškriepiteľné, veľakrát nám uľahčujú život, avšak na druhej strane s nimi strácame kus vlastnej slobody. Akákoľvek hlbšia myšlienka sa, žiaľ, stráca v brutálnych zobrazeniach vrážd študentov, nelogických krokov scenáristov a povrchnosti postáv.

Reťazová správa (Chain Letter, 2010) Reťazová správa (Chain Letter, 2010)

Vedeli ste, že vrah môže vystopovať vašu polohu cez tlačiareň? Že ak si so sebou ponesiete vyše päťkilovú oceľovú reťaz, nebude z rinčania počuť ani ťuk? Že na pomoc budovaniu hrôzostrašnej atmosféry vo filme musí jednoznačne pršať a blýskať sa? Určitú hlúposť fanúšikovia hororového žánru filmom prepáčia, ale na môj vkus to tentoraz autori prehnali. Medzery v scenári totiž nemajú čím vykompenzovať. Vystrašení nebudete určite, smiať sa na ubúdajúcich študentoch a neschopnosti polície takisto. Budete maximálne znechutení z explicitného násilia a absencii zaujímavých detailov o postave vraha. Jeho potenciál je trestuhodne nevyužitý a rovnako nedotiahnutý ako čiarový kód na jeho vražedných pomôckach. Pri pohľade na vrahovu zafačovanú hlavu sa logicky ponúka otázka, kde prišiel k popáleninám. A hlavne chýba vysvetlenie, čo je jeho motiváciou. Autori evidentne dúfali v pokračovanie, ako naznačili v nedotiahnutom závere filmu. Možno by vrah dostal viac priestoru práve tam. Z hodiny a pol sa totiž na plátne mihne asi v troch minútach.

Film sa predsa len niečím popýšiť môže. Kameraman Philip Lee nám uštedril množstvo dynamických záberov a akčných sekvencií. Zazrieme v nich pomerne známe mená ako Keitha Davida z Armagedonnu, Crash či Niečo na tej Mary je v postave vyšetrovateľa Crenshawa. Brad Douriff sa predstaví v postave učiteľa vystríhajúceho študentov pred technológiami, poznáme ho z Preletu nad kukučím hniezdom či z Votrelca: Vzkriesenie. Z mladých hviezd je asi najznámejšia Nikki Reed z Twilight série, vo filme stvárňuje postavu Jessie.

Reťazová správa si určite nájde svojich fanúšikov medzi milovníkmi hororov ako sú séria Saw či Texaský masaker motorovou pílou. Pre ostatných divákov zapadne do zabudnutia ako horor s nevyužitou myšlienkou a tým ofačovaným vrahom s reťazami.