Krajina pôvodu: USA / Nemecko

Réžia: Terry George
Scenár: John Burnham Schwartz, Terry George
Kamera: John Lindley
Hudba: Mark Isham
Hrajú: Joaquin Phoenix, Elle Fanning, Jennifer Connelly,Mark Ruffalo, Samuel Ryan Finn, Eddie Alderson, Sean Curley, Susan Powell, Mira Sorvino

ReservationRoadManželia Ethan (Joaquin Phoenix) a Grace (Jennifer Connely) Learnerovi tvoria so svojimi dvoma malými deťmi – dcérou Emmou (Elle Fanning) a synom Joshom (Sean Curley) typickú malomestskú rodinku. Počas jedného slnečného popoludnia sa vyberú na školský koncert, na ktorom nadaný Josh účinkuje…

Právnik Dwight Arno (Mark Ruffalo) môže po rozvode s Ruth (Mira Sorvino) tráviť so svojim synom Lucasom (Eddie Alderson) len niektoré víkendy a keďže sú obaja veľkí fanúšikovia baseballu a zvlášť mužstva Red Sox, vyberú sa počas jedného víkendu na ich zápas. Po zápase sa musí syn vrátiť k svojej matke a keďže ten trvá trochu dlhšie, vracajú sa už po tme a majú naponáhľo…

Osudy rodiny Learnerovcov a Dwighta sa tragicky pretnú práve v ten večer na jednom odpočívadle, keď Dwight nešťastnou náhodou zrazí malého Josha a v panike ujde z miesta činu. Na živote oboch mužov zanechá tento osudný okamih nezmazateľnú stopu a ťažko povedať, či je na tom horšie Ethan, ktorý po strate syna vidí jediný zmysel života v pomste človeku zodpovednému za jeho smrť, alebo Dwight, ktorý je sužovaný hroznými výčitkami svedomia a nočnými morami.

Film sa nesie v dvoch základných rovinách. Tá prvá je dramatická a pojednáva o strate najmladšieho člena dovtedy šťastnej rodiny a vyrovnávanie sa ostatných jej členov s touto skutočnosťou, ako aj o rozpoložení človeka, ktorý spôsobil smrť dieťaťa a jeho neustály boj s vlastným svedomím, či sa k tomuto činu priznať, čo by pre neho znamenalo väzenie a odlúčenie od vlastného syna. Tá druhá hovorí o túžbe po pomste zúfalého otca, ktorý po neúspešnom pátraní polície po vinníkovi nehody už prestal veriť v spravodlivosť a rozhodol sa s dotyčným vysporiadať na vlastnú päsť.

ReservationRoad ReservationRoad

Obe tieto roviny nie sú nijako zvlášť originálne, s niečím podobným sme sa mohli na filmovom plátne stretnúť veľakrát (asi naposledy to bol Rozsudok smrti s Kevinom Baconom), no keď scenárista dokáže napísať pútavý príbeh a režisér to zručne natočí, môže z toho vzniknúť výnimočný film. Tu sa to až tak celkom nepodarilo, pretože miestami je tempo filmu až príliš pomalé a tak sa môže stať, že divák pozerá častejšie na hodinky, ako na plátno. Našťastie v takýchto scenáristicky slabších pasážach podávajú pomocnú ruku hereckí predstavitelia, ktorí podávajú také strhujúce výkony, že pri nich dokážete zabudnúť aj na nudu .

Práve herecké výkony sú najsilnejšou stránkou filmu. Najviac priestoru pochopiteľne dostávajú Joaquin Phoenix a Mark Ruffalo a obaja svoje úlohy, v ktorých sa musia vyrovnávať s tými najzložitejšími životnými situáciami ale čiastočne aj so zmenou charakteru svojich postáv, zvládajú na výbornú. V prípade Joaquina to nie je nič prekvapujúce, ten to už dokázal v nejednom filme, ale Mark Ruffalo je veľmi príjemným prekvapením. Tradične bezchybná je aj Jennifer Connelly, ktorá sa aj napriek malému priestoru, ktorý tu dostala, určite dokáže vryť divákom na dlhý čas do pamäte.

ReservationRoad ReservationRoad

Režisér a scenárista Terry George si svojim minulým filmom Hotel Rwanda nasadil latku veľmi vysoko a aj keď opäť vsadil na silný ľudský príbeh a skvelých hercov, kvalít svojho predošlého filmu sa mu dosiahnuť nepodarilo. Aj tak sa však jedná o nadpriemerný film, ktorý sa oplatí vidieť.

/

P.S. :Ešte na margo názvu filmu, ten v sebe nesie meno ulice, na ktorej sa odohrala spomínaná autonehoda.