Minutáž: 109 minút

Réžia: David Ayer
Scenár: David Ayer
Kamera: Roman Vasyanov
Hudba: David Sardy
Hrajú: Jake Gyllenhaal, Michael Peña, Natalie Martinez, Anna Kendrick, David Harbour, Frank Grillo, America Ferrera, Cle Shaheed Sloan, Jaime FitzSimons, Cody Horn a ďalší

End of Watch (2012)Režisér David Ayer je špecialistom na surové policajné drámy. Vyrastal v prostredí bohatom na drogových dílerov, nebezpečné gangy a policajné zásahy. Toto všetko sa odrazilo v jeho scenáristickej tvorbe. Na konte má vynikajúci Training Day (2001) či pomerne vydarenú Jednotku rýchleho nasadenia (S.W.A.T., 2003). Z režisérskej stoličky stvoril Drsné časy (Harsh Times, 2005), v ktorých vyčíňal Christian Bale či thriller Králi ulice (Street Kings, 2008) o nečistých policajtoch s Keanu Reevesom.

Patrolu sám napísal i zrežíroval. Rozpráva príbeh nerozlučnej policajnej dvojice Briana Taylora (Jake Gyllenhaal) a Mika Zavalu (Michael Peῆa). Robia všetko preto, aby sa na konci hliadky vrátili domov živí. V uliciach L.A. si však nemôžu byť ničím istí. Kolegovia zažívajú vypäté situácie plné adrenalínu i odľahčujúce humorné momenty. Vzniklo medzi nimi puto, vďaka ktorému fungujú ako zohraný tím. Kedykoľvek môže prísť chvíľa, keď môžu zahynúť. Bojujú za to, aby ďalšia generácia žila v lepšom svete, no vyčistiť štvrť South Central je nekonečný boj. Rozsudok smrti nastáva v momente, keď pri rutinnej dopravnej kontrole zabavia Taylor so Zavalom balík špinavých peňazí a zopár zbraní. Zákerný gang ich totiž bude chcieť späť.

End of Watch (2012) End of Watch (2012)

Režisér Ayer stavil vo svojej nízkorozpočtovej novinke na titulných hercov a reálnu atmosféru. Diváka tak chce dostať doprostred diania, čo sa mu výborne darí. Pozornosť na seba stiahne už úvodným monológom počas divokej naháňačky. S policajnou dvojicou strávime niekoľko mesiacov, ale v podstate vidíme len epizódy z ich súkromného a služobného života. Sme tak svedkami viacerých razií, odhalenia obchodu s bielym mäsom či záchrany detí z horiaceho domu. Medzitým sa stihnú stretnúť so ženami svojho života, oženiť sa, byť pri pôrode potomka či len podpichovať kolegov na stanici. Absencia ústredného príbehu pri sledovaní Patroly však vôbec neprekáža.

Vzťah Taylora a Zavalu režisér vykreslil častým súrodeneckým podpichovaním a niekoľkými frázami o priateľstve. V policajnom svete je váš partner pre vás všetkým. Je to ten, s kým trávite väčšinu času a kryje vám chrbát. Vzájomné žarty pomáhajú udržať bdelosť a zdravý rozum. Film je zaujímavý nezvyčajným režijným štýlom. Dianie sledujeme ručnou kamerou alebo point-of-view snímaním. Kombinácia roztrasených záberov z ručnej kamery a z priemyselných policajných kamier pridávajú snímke na intenzívnosti. Taylor si nakrúcaním plní domácu úlohu z filmárskeho krúžku. Hoci je evidentné, že zábery ktoré sledujeme nemohol nasnímať zo žiadneho uhlu práve on, počas strhujúceho deja táto chybička krásy vôbec neprekáža. Akčné scény pôsobia v tomto podaní veľmi vierohodne, až máte pocit, že sa dívate na policajný dokument. Gyllenhaal s Peῆom si strihli výborné úlohy oduševnených polišov, o ktorých sa trasiete spolu s nimi aby sa vrátili domov celí.

End of Watch (2012) End of Watch (2012)

Od oscarového Training Day patrí Patrola bez pochyby k tomu najlepšiemu, čo sa z policajného žánru nakrútilo. David Ayer presne vie, čo robí. Diváka zaujme príbehom dvoch chlapov v uniforme, ktorí sa občas chovajú ako chalani v puberte. No zároveň v pravý čas zahustí atmosféru tak, že ani nedýchate. Ocitnete sa uprostred drogovej vojny. Na nakrútenie takejto rýdzo policajnej záležitosti mu stačil len veľmi skromný rozpočet počítajúci 7 miliónov dolárov. Už teraz som zvedavý, čo ukáže budúci rok v chystanom thrilleri Ten s Arnoldom Schwarzeneggrom. Opäť pôjde o jeho obľúbený boj polície s drogovým kartelom. S uvedením Patroly do našich kín distribútor zo začiatku váhal. Pochvalné recenzie zo septembrového festivalu v Toronte a celosvetový komerčný úspech ho našťastie presvedčil.