Minutáž: 92 minút

Réžia: Jake Kasdan
Scenár: Gene Stupnitsky, Lee Eisenberg
Kamera: Alar Kivilo
Hudba: Michael Andrews
Hrajú: Cameron Diaz, Lucy Punch, Jason Segel, Justin Timberlake, Phyllis Smith, John Michael Higgins, Dave Allen, Jillian Armenante, Matthew J. Evans a ďalší.

Mrcha učiteľka (Bad Teacher, 2011)Z môjho pohľadu existujú dva typy komédií. Prvá, ktorá prekvitá dôvtipom, nehľadá humor iba v trápnych situáciách a stojí vo veľkej miere na pozornosti diváka, kým tá druhá sa z pádov, bitiek, fekálnych či sexistických vtipov zúfalo snaží vyžmýkať úškrn akéhokoľvek druhu. Film Mrcha učiteľka sa zjavne pokúsila zaradiť sa do tej prvej kategórie a stavila na hercov, čo snímke do istej miery aj vychádza. Avšak chýba jej iskra a ten správny „drajv“, ktorý by diváka vtlačil do sedačky a čo sa týka komiky, tá neponúka srdečné výbuchy smiechu, nanajvýš tak neuvedomelý úsmev, ktorý vás bude počas filmu sprevádzať.

Elizabeth Hasley v podaní Cameron Diaz je falošná, manipulatívna a hlavne odhodlaná nájsť si bohatého chlapa, ktorý by živil ju a jej nenásytné maniere po zvyšok života. Plán jej však nevyjde podľa predstáv, a tak si ako učiteľka opäť raz sadá za katedru, spoza ktorej diktuje veľmi netradičné metódy výučby. Novým predmetom jej záujmu sa stáva nastupujúci učiteľ Scott Delacorte (Justin Timberlake), ktorý je zhodou okolností potomkom bohatého klanu výrobcov hodiniek. Jediné, čo podľa Elizabeth stojí medzi ňou a vysneným životom vo vatičke, sú jej malé prsia. Preto je rozhodnutá urobiť všetko preto, aby zozbierala dosť peňazí na plastickú operáciu, čo s jej lajdáckym prístupom k práci nie je také jednoduché.

Mrcha učiteľka (Bad Teacher, 2011) Mrcha učiteľka (Bad Teacher, 2011)

Celý príbeh sa točí výhradne okolo Elizabeth – okolo jej manierov, nedokonalostí, perfektnej postavy, opätkov, flákania, marihuany a alkoholu. Do úzadia sú posadené nielen postranné motívy, postavy či dejové línie, ale aj akékoľvek vysvetlenie jej povrchného správania či mravné poučenie, ktoré by ste pri jej neohľaduplnosti, vypočítavosti a ilegálnom počínaní očakávali. Potrestaný napokon zostáva ten, kto celý čas hrá podľa pravidiel, a to len preto, že jednoducho nie je „cool“ a tvrdohlavo sa snaží vynikať usilovnosťou. Okrem tohto a nedostatku šťavy sa však nedá filmu uprieť výborné obsadenie. Justin Timberlake sa veľmi posnažil, aby jeho postava detsky naivného učiteľa stratila akýkoľvek sexepíl, zatiaľ čo Jason Segel (známy hlavne ako Marshall zo sitkomu Ako som spoznal vašu mamu) svoju postavu učiteľa telocviku s ľahkosťou predstavil ako dôvtipného sympaťáka, ktorý sa postaral o to málo naozaj zábavných scén.

Mrcha učiteľka je jeden z filmov, ktoré po technickej stránke zapadajú do Hollywoodskeho štandardu remeselne dobre odvedenej práce, no asi sa nevyhne nálepke „strata času“ (aj peňazí). Scenáristi Gene Stupnitsky a Lee Eisenberg sa síce osvedčili pri seriáli The Office, za ktorý boli niekoľkokrát nominovaní na cenu Emmy, no tento film sa dá považovať za krok vedľa. Aj napriek dobrej nálade, ktorú navodzuje, komédia miestami plynie útrpne pomaly, neponúka takmer žiaden progres postáv a najlepšie „hlášky“ prenecháva traileru.