Rok: 2013

Réžia: Robert Rodriguez
Scenár: Kyle Ward
Kamera: Robert Rodriguez
Hudba: Robert Rodriguez, Carl Thiel
Hrajú: Danny Trejo, Charlie Sheen, Mel Gibson, Demian Bichir, Amber Heard, Michelle Rodriguez

Machete zabíja (Machete Kills, 2013)Prvý film Machete bol skvelý. Mal až na určité momenty veľmi dobrý scenár, ktorý pracoval s reálnou situáciou na mexicko-americkom pohraničí, humor, satiru, výborné herecké obsadenie a to správne množstvo akčných scén. Pre postavu Machete potvrdil jej kultový status. Druhý diel tak bol právom očakávaný, výsledok však viac než zamrzí.

Mierne zamotaný príbeh znie akosi povedome. Prezident Spojených štátov amerických (Charlie Sheen) poverí Macheteho (Danny Trejo) misiou, ktorá má zachrániť Washington pred zničením. V Mexiku sa totiž nachádza šialený revolucionár Marcos Mendéz (Demian Bichir), ktorý viní USA zo zlej situácie jeho krajiny a žiada vojenskú intervenciu proti drogovým kartelom. Ak sa tak nestane, odpáli raketu. Napodiv rýchlo sa Machete dostane až k Mendézovi, ale situácia je komplikovanejšie, ako sa zdalo a nitky sprisahania vedú späť na americkú pôdu k veľkopodnikateľovi Lutherovi Vozovi (Mel Gibson).

Snímka Machete zabíja má takmer dve hodiny a pre diváka, aj toho v žánri ostrieľaného, to budú naozaj ťažké minúty. Dej je švihnutý až do takej miery, že stráca akýkoľvek kontakt s realitou. Pôsobilo to na mňa ako jemná paródia na staré bondovky či podobné filmy o zloduchovi s plánom na zničenie sveta. Inak je to len rýchly presun z lokácie na lokáciu a následný boj. Nič navyše.

Machete zabíja (Machete Kills, 2013) Machete zabíja (Machete Kills, 2013)

Tlačilo sa jednoducho príliš na pílu. Snaha šokovať sa však míňa účinku. Keďže film takmer po celý čas nudí a neprináša ani iné povzbudenie, nemáte sa do deja ako nechať vtiahnuť. Niet vlastne ani kam. Chýbajú i humor a štýlovosť, ktoré dodali prvému filmu svojské kúzlo a mnoho vecí sa tu z neho opakuje. Samozrejme, už bez patričného efektu.

Škoda aj naozaj kvalitného hereckého obsadenia. Hercom ako Danny Trejo, Mel Gibson, Cuba Gooding Jr., či Michelle Rodriguez verím, že do toho dali maximum. Problém je jednoznačne v scenári. Poskytuje im aj nám len máločo zaujímavé. Šancu totiž dostal neznámy scenárista Kyle Ward, pre ktorého je to prvý celovečerný film. Tentoraz sa experimentovanie neoplatilo. Mal to radšej opäť napísať sám režisér Robert Rodriguez.

Úsmev na tvári mi vyčarili iba posledné minúty s privátnym astronautom Elonom Muskom a trailer na tretí film zo série. Ten vyzerá byť uletený až do takej miery, že by to mohlo priniesť svojský druh zábavy. Uvidíme, či ho teda Rodriguez naozaj nakrúti. Machete zabíja mu totiž zatiaľ vyrába len stratu.