Krajina: Slovensko

Réžia: Jakub Kroner
Scenár: Jakub Kroner
Kamera: Mário Ondriš
Hudba: Lukáš Kobela
Hrajú: Michal Nemtuda, Jakub Gogál, Kristína Svarinská, Dušan Cinkota, Tina, Samuel Spišák, Zuzana Porubjaková, Roman Luknár, Ady Hajdu, Ľuboš Kostelný a ďalší

Lóve (2011)Dej filmu sa odohráva v Bratislavskej Petržalke. Príbeh reflektuje život dnešného mladého človeka v spojení s veľkomestskou kriminalitou. Autentické zobrazenie reality je doplnené vulgárnym vyjadrovaním. Hlavní hrdinovia, dvaja kamaráti Tomáš (Jakub Gogál) a Maťo (Michal Nemtuda), žijú v spoločnom byte. Pohodlný život, plný zábavy, si zaisťujú kriminálnou činnosťou – krádežami aút. Ani škola, práca, rodičia, ani iné autority nemenia ich postoje a nerušia zdanlivo bezstarostný spôsob života. Situácia sa však zmení, keď sa Maťo zamiluje do študentky manažmentu Veroniky (Kristína Svarinská). Veronika je milé dievča z detského domova, ktoré žije na internáte a pokúša sa nájsť svoju mamu. Láska Maťa k Veronike víťazí nad dlhoročným priateľstvom Maťa s Tomášom. Rozhodne sa s ilegálnou činnosťou skončiť. Ešte predtým s Tomášom naplánujú poslednú akciu, ktorá však nedopadne presne podľa ich predstáv.

Z formálneho hľadiska sa film Lóve vyznačuje pestrými scénami, dobrým strihom a príjemnou hudbou Lukáša Kobelu. Tá a zvukové efekty sú nepochybne pozitívom filmu. Technicky slušnú prácu s kamerou môžeme vidieť najmä v pôsobivom snímaní Bratislavy, ale aj pri realistickom zobrazení niektorých detailov, ktoré skvalitňujú vizuálnu zložku filmu.

Lóve (2011) Lóve (2011)

V úvodnej scéne hlavní hrdinovia stretnú v bare ženy, ktoré neskôr zmenia ich život. Krátko nato dochádza k prvému konfliktu a divák môže spoznať charakter hlavných postáv. Ďalšie scény sa odohrávajú v malom byte hlavných hrdinov, ktorý je plný neporiadku a symbolicky vyjadruje neusporiadanosť života jeho obyvateľov. Krátka scéna v hoteli zobrazuje neobmedzenú moc roztržitého hlavného hrdinu, ktorý si za peniaze kúpi všetko, dokonca aj prácu. Celkom pútavé sú aj scény na internáte. Zobrazený vysokoškolský život môže byť príťažlivý pre mladých aj starších divákov, ktorým možno pripomenie ich študentské časy. Vtipnou časťou internátnych scén je ranná kontrola izieb.

Z obsahového hľadiska má film zaujímavý námet, ktorý si však vyžaduje detailnejšie a precíznejšie spracovanie. Dej občas stagnuje, najmä zo začiatku je nudný, chýba mu väčšie napätie a zobrazená spleť náhod je pomerne nereálna. Okrem toho scenár obsahuje množstvo klišé. Dialógy sú neprirodzené, miestami umelo romantické a plné vulgarizmov. To posledné sa dá celkom pochopiť, pretože ich použitie je zväčša účelné a zvýrazňuje atmosféru i celkovú autenticitu prostredia. Často sa však opakujú rovnaké slovné spojenia a množstvo plytkých, vulgárnych konverzácií úplne deformujú neprirodzené vyjadrenia hlavného hrdinu v prítomnosti jeho lásky. Tu sa realita stráca a nastupuje telenovela.

Lóve (2011) Lóve (2011)

Herecké osadenie naopak pridáva filmu na príťažlivosti. Michal Nemtuda, Jakub Gogál, Kristína Svarinská sa do svojich rolí, až na niekoľko nedostatkov, trafili. Výkon neherca Nemtudu nebol síce excelentný, ale v zásade pozerateľný. Jednou z mála postáv, ktoré pôsobia rušivo, je Tina v pozícii mladej študentky.

Film Lóve môže zaujať diváka jednoduchým príbehom, zaujímavými scénami, romantickou zápletkou a zobrazením reality, ktorá je mnohým mladým ľuďom blízka. Nevyslovená otázka „lóve“ alebo „love“ alebo téma druhej šance môžu diváka priviesť k zamysleniu.