Minutáž: 110 minút

Réžia: Andy Tennant
Scenár: Sarah Thorp
Kamera: Oliver Bokelberg
Hudba: George Fenton
Hrajú: Jennifer Aniston, Gerard Butler, Joel Garland, Jason Kolotouros, Matt MalloyJason Sudeikis, Adam Rose, Christine Baranski, Dorian Missick, Siobhan Fallon a i.

Lov na exmanželku (The Bounty Hunter)Na Lov na exmanželku sa zniesol hotový vodopád kritiky, ktorá komédii, hercom a tvorcom zaručene podlomila kolená. Iba menej ako desatina kritikov, ktorí kormidlujú názor publika, sa na adresu snímky vyjadrili kladne. Samotný žáner romantickej komédie vysoké latky nestavia, ale zaslúži si komédia tak prísne súdy?

Kamera nám predstavuje Mila Boyda, veľmi šťastného muža. Šoféruje svoj štýlový bledomodrý Oldsmobile s úsmevom na perách, pretože konečne mohol svojej ex vrátiť všetky krivdy, ktoré na ňom počas ich deväťmesačného manželstva a rozvodu napáchala. Labužnícky si vychutnal pohľad na jej prekvapenú a neveriacku tvár, kým zatresol dvere kufru, do ktorého vzpierajúcu sa Nicole vtlačil. Rukojemnícka dráma? Práve naopak, tomu sa hovorí spravodlivosť! Tvrdohlavá novinárka dala prednosť horúcej stope prípadu podozrivej samovraždy pred pojednávaním pred súdom, ktorý na ňu vypísal odmenu. Odkedy Mila prepustili z policajného zboru, živí sa chytaním takýchto kriminálnikov na úteku. Nie je nič lepšie ako spojiť príjemné s užitočným. To však netuší, že Nicoline vyšetrovanie ohrozí nielen lak jeho autíčka, ale aj ich životy. A aby bol dej zaujímavý takmer celé dve hodiny, do zápletky sa zamiešajú aj dvaja nie úplne nekompetentní vymáhači hráčskych dlhov, ktoré si Milo narobil.

Jennifer Anniston ako Nicole Hurley a Gerard Butler ako Milo Boyd v komédii Lov na exmanželku (The Bounty Hunter) Jennifer Anniston ako Nicole Hurley a Gerard Butler ako Milo Boyd v komédii Lov na exmanželku (The Bounty Hunter)

Režisér Andy Tennant zo slušného scenára a lákavých ingrediencií, akými Jennifer Anniston a Gerard Butler nepochybne sú, navaril to najlepšie, čo sa dalo. Tennan patrí svojím umením k tým priemerným, ale úspešným hráčom, ktorý sa vo svojom životopise môže pochváliť titulmi ako Hitch: Liek pre moderného muža s Willom Smithom, Anna a kráľ s Jodie Fosterovou alebo Dievča na roztrhanie s Reese Witherspoonovou. Ústredné hviezdy komédie Lov na exmanželku nielen zapadajú do jeho receptu, no režisér im dal dostatok priestoru rozvinúť ich komediálny talent. Nesmieme zabudnúť ani na vedľajšie postavy, ktoré prevzali typologicky i herecky zaujímaví ľudia. Za všetkých spomenieme Christine Baranskiovú, ktorej tvár si môžete spojiť napríklad s muzikálom Mamma Mia! či s rozprávkovou fantasy Grinch. Jej podanie Nicolinej frivolnej matky Kitty je zábavné a na míle vzdialené od nevkusu, do ktorého staršie herečky nechtiac upadajú.

Za zmienku určite stoja aj Siobhan Fallon ako sarkastická, afektovaná a mierne „spomalená“ sekretárka Teresa alebo Ritchie Coster ako svetácky vymáhač dlhov. V Love na exmanželku sa veru mihne veľa postáv napísaných podľa kľúča. Počínajúc exmanželmi, ktorým sa postupne vynárajú nielen všetky zlé, ale i príjemné spomienky, končiac Nicoliným nesebakritickým kolegom, ktorý je presvedčený, že medzi nimi dvoma vzniká nádherný nežný cit. Našťastie napriek osvedčeným schémam nám scenár neponúka hlúpučké a nemotorné postavičky, ktorých neobratné a detinské počínanie vyvoláva iba rozpačité úsmevy publika. Za to môžeme vďačiť dobrému obsadeniu, ale i rafinovanému a sympatickému hudobnému sprievodu, ktoré podporuje atmosféru. Negatívne hlasy kritizovali i nevášnivý vzťahu Nicole a Mila. Na tom sa nájde trochu pravdy, no je otázne, či naozaj ide o nezvládnuté herecké remeslo, či o zlú interpretáciu. Bývalí manželia sú zbavení ilúzií o sebe navzájom, v príbehu nájdu vzájomnú ohľaduplnosť, zhovievavosť a rešpekt.

Snímke sa nedá odoprieť množstvo nepodarených momentov, akými sú nepodarený strih, nelogická náväznosť deja či lokálna nadvláda gýču. Rušivo pôsobilo aj násilné (miestami až neúnosné) upozorňovanie na vyšportovanú figúru Jennifer Annistonovej. Za ďalšie, línia s vydieračmi pôsobí samoúčelne, je prehnaná a ak by bola z komédie úplne vynechaná, diváci i film by neboli okrem jedného vtipu o nič ochudobnení. Hoci je celkový dojem po zhliadnutí Lovu na exmanželku pozitívny, nedá mu uprieť prchavosť zážitku. Ak si na snímku nespomeniete už po pol hodine, nebude to prekvapením.