Prístupnosť: MP 12

Réžia: Jeffrey Lau
Scenár: Jeffrey Lau
Hudba: Ronald Cheng, Mark Lui
Kamera: Yuen Man Fung
Hrajú: Hu, Betty Sun, Lik – Sun Fong, Wei Gan, Ronald Cheng, Jacky Wu, Eric Tsang, Kar Ying Law

Kung Fu KyborgRežisér Jeffrey Lau sa v jednom rozhovore vyjadril, že k nakrúteniu tejto snímky ho inšpirovali Transformers Micheala Baya. Čo mu ale očividne chýbalo je podobný rozpočet, ktorý už tak chabému scenáru nijako nepomohol. Treťotriedna animácia a herecké prevedenie, s ktorým sa iba ťažko stotožníte predurčujú tento film na jasný neúspech.

Príbeh sa odohráva v Číne v roku 2046. Policajt z malého mestečka Tsui Dai – Chun (Jun Hu) je poverený postarať o kyborga K – 1 (Lik – Sun Fong), ktorý sa má zaradiť do spoločnosti a slúžiť ľudom. Nasťahuje si ho do svojho domu a začne s ním riešiť prípady. Zanedlho na neho začne žiarliť, pretože sa do neho zaľúbi miestna policajtka So – Mui (Betty Sun), ktorú Dai – Chun tajne miluje. Svoje nezhody budú musieť hodiť čoskoro za hlavu, lebo na scéne sa objaví ďalší kyborg K – 88 (Jacky Wu), ktorý utiekol z výskumného strediska a je pevne rozhodnutý bojovať za svoje práva.

Dej sa zaoberá otázkami rovnoprávnosti robotov a ľudí a taktiež možným citovým vzplanutím medzi nimi. Kým K – 88 húževnato bojuje za rovnoprávnosť s ľuďmi, K – 1 sa musí vysporiadať s pocitom, na ktorý nie je naprogramovaný – láskou. V prípade lepšieho scenára by sa z toho dal vytĺcť aký – taký zaujímavý dej, film ale dopláca na nevýrazné a miestami nepochopiteľné dialógy, ktoré zabíja trápny humor (horiace prdy, vystreľujúce hlavy) a rôzne popkultúrne odkazy, či citácie zo Shakespeara. Táto nešťastná kombinácia žánrov teda trpí hlavne vďaka spackanému spracovaniu. Trailer film prezentuje ako akčné sc – ifi, namiesto toho dostanete ukecaný a nevýrazný zlepenec s hlúpymi gagmi. Aj keď treba uznať, že práve romantická vsuvka je z celého filmu asi najvýraznejšia.

Kung Fu Kyborg Kung Fu Kyborg

Keď už konečne príde na akciu, divák ostane sklamaný znova. Dlho očakávaný boj medzi K – 1 a K – 88 sa mení na úsmevnú animáciu, za ktorú by sa tvorcovia museli hanbiť aj pred desiatimi rokmi. Kyborgovia ľudskej veľkosti sa menia na ohromných robotov a nasleduje boj vo vzduchu sprevádzaný heroickými pózami, ktoré Vám v lepšom prípade vykúzlia na tvári úsmev, v horšom plač. Takéto scény sa vo filme nachádzajú dve, takže divák sa má skutočne na čo tešiť.

Pohnútky slovenských distribútorov sú jasné. Transformers u nás mali veľký úspech, tak dúfajú, že podobná tematika z ďalekého východu bude mať možno tiež. Otázkou ostáva, či tento film aj videli, alebo sa rozhodli na základe traileru. Čína a Ázia celkovo ponúkajú veľké množstvo kvalitnej kinematografie, preto je nepochopiteľné, že do kín sa u nás dostane práve takýto brak. Fanúšikovia vedia o čom hovorím, ostatným treba iba odporučiť, aby si o nej nevytvárali obraz podľa tohto filmu.