Krajina: Francúzsko
Rok: 2010

Réžia: Roger Mitchell
Scenár: Roger Mitchell
Kamera: Alwin H. Kuchter
Hudba: David Arnold
Hrajú: Rachel McAdams, Harrison Ford, Jeff Goldblum, Patrick Wilson, Diane Keaton, Curtis Jackson, Frosty Lawson, George Aloi, James P. Anderson, Ty Burrell, John Pankow, Vanessa Aspillaga, Linda Powell a ďalší

Krásne vstávanieRežisér dnes už pre niektorých kultovej romantiky Nothing Hill, Roger Mitchel, prichádza do našich kín s novou mierne romantickou komédiou. Becky Fuller (Rachel McAdams) je mladá televízna producentka a workoholička, ktorá práve prišla o prácu a jej osobný život je žalostný tiež. Vďaka svojmu pracovnému nasadeniu si nevie nájsť trvalejší vzťah a o rodine sa jej ani nesníva. Až sa jej nakoniec naskytne príležitosť dostať zo dna sledovanosti istú rannú show Daybreak, kde stretne mladého muža, ktorý sa jej zapáči. Becky túto výzvu prijme a pokúsi sa zachrániť show, aj svoj sľubne sa rozvíjajúci vzťah.

Príbeh je jednoduchý, bez originálnejšej zápletky, kde každý vie, že nakoniec všetko dobre dopadne. Film stavia predovšetkým na hereckých výkonoch. Rachel McAdams v úlohe cieľavedomej workoholičky Becky dodáva svojej postave potrebnú energiu a entuziazmus. Stále populárnejšej herečke bola táto úloha akoby sitá na mieru. Ďalšími hlavnými postavami tejto komédie sú legendárny a večne mrzutý americký žurnalista Mike Pomeroy (Harrsion Ford) a dlhoročná moderátorka ranného vysielanie Collen Peck (Diane Keaton). Prvý z dvojice menovaných spočiatku nevie zniesť, že s kariérou, akú mal, skončil v rannej show a robí všetko preto, aby Becky a ostatným okolo seba znepríjemňoval život. Druhá z dvojice je za každú zábavu a nevadí jej občas si zo seba vo vysielaní vystreliť. Samozrejme, vzájomná nevraživosť medzi týmito dvoma je väčšia ako ich profesionalita, čo vyúsťuje do vtipného podpichovania aj počas vysielania. Takýto štýl vysielania sa napodiv zapáči divákom a všetko vyzerá tak, že rannej show svitá na lepšie časy.

Rachel McAdams ako Becky Fuller a Jeff Goldblum ako Jerry Barnes v romantickej komédii Krásne vstávanie (Morning Glory, 2010) Rachel McAdams ako Becky Fuller, Harrison Ford ako Mike Pomeroy a Diane Keaton ako Colleen Peck v romantickej komédii Krásne vstávanie (Morning Glory, 2010)

Scenár k filmu napísala Aline Brosh McKenna, ktorá má s podobnou látkou svoje skúsenosti. Je autorkou scenáru napríklad k filmom 27 Dresses alebo The Devil Wears Prada, s ktorým by sa Krásne vstávanie dalo porovnať. Zobrazuje ženu, ktorá je kvôli kariére spočiatku ochotná obetovať svoj súkromný život aj šťastie, aby si nakoniec uvedomila, že to skutočne nie je to jediné, na čom záleží. Film ubieha príjemným tempom a nenudí, aj napriek svojej dĺžke. Bez desiatich minút dve hodiny by sa ešte dali trocha osekať, čo by filmu určte pridalo na dynamike.

Ak teda čakáte niečo nové a neotrepané, určite to nedostanete. Ak ale máte radi filmy s podobnými zápletkami, tento film Vás minimálne zabaví a poteší. A to predovšetkým vďaka šťastnej ruke tvorcov pri výbere hercov do hlavných úloh.