Réžia: Edward Zwick
Scenár: Lee Child, Richard Wenk, Edward Zwick, Marshall Herskovitz
Kamera: Oliver Wood
Hudba: Henry Jackman
Strih: Billy Weber

Hrajú: Tom Cruise, Cobie Smulders, Aldis Hodge, Danika Yarosh, Patrick Heusinger, Holt McCallany a ďalší

Nehasnúca hviezda Toma Cruisea sa v medzizastávke medzi pokračovaniami Mission: Impossible a blížiacou sa modernou verziou Múmie rozhodla vrátiť k úlohe špičkového armádneho vyšetrovateľa, ktorý hrá podľa vlastných pravidiel – Jacka Reachera. Hrdina vyše dvadsiatich kriminálnych kníh z vojenského prostredia nebol pred štyrmi rokmi v kine výrazným hitom, no ako solídna zábava zo starej školy obstál. Cruise sa mu rozhodol dať ďalšiu šancu. Režiséra prvého dielu vymenil za Edwarda Zwicka, ktorý má skúsenosti skôr s veľkolepými vojnovými eposmi. Vo výsledku však veľký rozdiel nebadať.

Pokračuje sa v nastavenom štýle z minula, akurát ubudlo z odľahčujúceho humoru. V novej misii rieši Reacher obvinenie svojej baby na telefón zo špionáže. Je ňou veliteľka Turnerová (Cobie Smulders), ktorá dosahovala vynikajúce výsledky a kompromitujúce obvinenie viacerým, vrátane Reachera, smrdí konšpiráciou. Keďže s ňou mal romantické úmysly, rozhodne sa svoj objekt túžby vyslobodiť a očistiť. Osoby zodpovedné za jej očiernenie však hrajú tvrdú hru a posvietia si i na Reachera. Ohrozia život jeho údajnej dcéry, o existencii ktorej doteraz ani len netušil.

Jack Reacher: Nevracaj sa (Jack Reacher: Never Go Back, 2016)

Cruise si ako pokračovanie vybral knižnú predlohu Nevracaj sa, ktorá mu imponovala práve kvôli rodičovskému rozmeru. Samotný titul odkazuje na stav, ktorý postihne viacero armádnych veteránov. Po traumatizujúcich zážitkoch z vojenského pekla sa po návrate domov nevedia vrátiť do každodennej reality. Ich myseľ ostáva pokrivená minulosťou. Týmto syndrómom do určitej miery trpí i hlavný hrdina, markantnejšie prejavy má však nájomný zabijak, ktorý pretaví zákazku do osobnej záležitosti. Hoci nám je od začiatku jasné, že Tom krvilačnému profesionálovi nakoniec zlomí väzy, Patrick Heusinger mu bol ako lovec dôstojným protivníkom.

Po fyzickej stránke je prekvapivo zdatná Cobie Smulders ako veliteľka Turnerová. V župane na hoteli jej to pristane oveľa viac ako vo vojenskej uniforme, no o svoju bezpečnosť sa táto akčná kráska strachovať zjavne nemusí. Bojové scény zvláda s prehľadom. S Cruiseom vytvorili dynamický pátrací tím, ku ktorému celkom dobre zapasovala aj pätnásťročná tulácka dcérenka s nadaním na kreslenie.

Druhý Reacherov príbeh občas stráca na logike. Ako inak vysvetliť, že Jack dokáže uniknúť zo stráženej vojenskej cely s kamerovým systémom či vypátrať strateného svedka v miliónovom meste na počkanie? Našťastie, ubrali z mýtizovania jeho postavy. Zručnosti ex-majora Reachera už všetci dobre poznáme. Inak ide o pomerne svižnú akčnú kriminálku, na ktorú sa oplatí zájsť do kina. Súboje idú na istotu, počet zlomenín, ktoré Reacher vo filme vytvoril, začína byť zábavne znepokojujúci.

Aj v tomto svojom produkčnom počine Cruise prináša solídnu zábavu, no oproti minulému Reacherovmu dobrodružstvu má, bohužiaľ, trošku slabšie tempo a zišla by sa mu štipka humoru. Uvidíme, ako dopadnú tržby. Tie rozhodnú, či sa vyšetrovateľské eso vráti znovu. Jeden akčný návrat tohto starosvetského hrdinu by diváci hádam ešte zniesli.