Krajina pôvodu: USA / Kanada / Holandsko

Réžia: Steve Buscemi
Scenár: Steve Buscemi
Kamera: Thomas Kist
Hudba: Evan Lurie
Hrajú: Sienna Miller, Steve Buscemi, Tara Elders, Michael Buscemi, Danny Schechter, Elizabeth Bracco

InterviewMeno enfant terrible európskeho filmu, Holanďana Thea van Gogha, sa stalo svetovo známym až po jeho tragickej smrti. Tento prapravnuk brata slávneho maliara nedokončil štúdium na právnickej fakulte a vrhol sa radšej na umeleckú dráhu. Čoskoro sa stal jedným z najtalentovanejších európskych režisérov konca dvadsiateho storočia. Vo svojej rodnej krajine sa však stal známym najmä vďaka svojim názorom, ktoré neochvejne prezentoval ako autor novinových článkov. Jeho vyhranené názory boli tŕňom v oku rôznym skupinám obyvateľstva v Holandsku, najmä náboženským, čo sa najviac ukázalo po zverejnení krátkeho filmu Submission. V tomto desaťminútovom hranom filme poukázal Theo na problémy žien v islamskom svete, keď nechal rozprávať čiastočne zahalenú moslimskú ženu svoje kruté skúsenosti priamo Alahovi. Tento film pobúril moslimov po celom svete a pre Thea znamenal hrozbu smrti, ktorá sa do bodky vyplnila v roku 2004.

Van Gogh ale nebol známy len vďaka svojim názorom a vďaka okolnostiam smrti. Rovnako aj jeho filmové diela sa dočkali úspechu, globálne asi najväčšieho film Interview. Už po jeho dokončení uvažoval van Gogh o jeho americkom remaku. Tento svoj nápad nestihol realizovať pred svojou smrťou, preto sa nápadu chopil jeho producent, ktorý sa rozhodol urobiť postupne až tri remaky filmov holandského režiséra. Prvým remakom je práve film Interview, ktorého realizáciu dostal na starosť herec a režisér Steve Buscemi známy ako absolútne netypický americky herec. Buscemi sa takisto chopil aj hlavného hereckého partu.

Interview Interview

Film je, ako názov napovedá, rozprávaním o jednom interview, ktoré sa premení na niečo viac, ako je obyčajný rozhovor novinár versus osobnosť. Ostrieľaný reportér Pierre Peders (Steve Buscemi) je na svoje obrovské počudovanie vyzvaný svojim šéfredaktorom, aby urobil rozhovor s herečkou Katyou (Sienna Miller). Peders je naštvaný, keďže jeho parketou sú články o politike a vôbec nie je nadšený z toho, že má urobiť rozhovor s herečkou, ktorá ani neúčinkuje v poriadnych filmoch, ale len v druhotriednych hororoch a dojákoch. Interview sa pôvodne má odohrať v nóbl reštaurácii, ale Peders sa po vzájomných urážkach s meškajúcou herečkou rozhodne, že sa na celú vec radšej vykašle. Následne sa však ocitne znovu s Katyou, pretože kvôli nej sa mu stane menšia nehoda a herečka presvedčí novinára, aby šiel s ňou do jej apartmánu, pretože krváca.

V byte sa z filmu stane priam divadelná hra, kde dvaja aktéri (skvelo zahraný dvojicou Buscemi a Sienna Miller) rozohrávajú “hru“ na mačku a myš, keď sa ich postavenie v tejto hre pravidelne počas takmer hodiny mení. Ich rozhovor sa postupne presunie z klasických novinárskych otázok viac k osobným veciam. Dôležitú úlohu v tomto procese zohrá prítomnosť alkoholu a neskôr aj iných drog. Peders ako správny investigatívny novinár postupne odhaľuje zaujímavé skutočnosti zo života herečky. Ale na druhej strane ani Katya sa nedá zahanbiť a snaží sa prísť na kobylku novinárovi a takisto ho aj trocha ponížiť. Záver filmu je potom len takou čerešničkou na torte za predchádzajúcimi minútami. Film asi ani lepšie skončiť nemohol z hľadiska posolstva filmu.

Interview Interview

Ak máte chuť na skvelú konverzačku, ktorá trochu pripomína vrcholné diela filmovej histórie, tak vás Interview možno sklame. Interview je moderný film, ktorý vychádza z klasických situácii, ale aplikuje ich do iného prostredia a aj do iného typu vzťahu medzi hlavnými postavami. Divadelnosť filmu je síce tiež prítomná, ale režisérovi sa podarilo realizovať film tak, aby film u diváka čo najmenej vyvolával pocit, že sedí v divadle. Pôvodný film som nevidel, takže neviem posúdiť ako si s remakom poradil Steve Buscemi, ale film bol pre mňa veľmi príjemným zážitkom, keďže na interakciu dvoch hlavných postáva je radosť pozerať. A ten zážitok si veľmi rád aj zopakujem.

/