Minutáž: 98 minút

Réžia: George Tillman Jr.
Scenár: Tony Gayton, Joe Gayton
Kamera: Michael Grady
Hudba: Clint Mansell
Hrajú: Dwayne Johnson, Oliver Jackson-Cohen, Tom Berenger, Billy Bob Thornton, Carla Gugino a ďalší

FasterTrailery filmu Faster sľubovali napriek tomu, že hlavnú úlohu obsadili bývalým wrestlerom Dwaynom Johnsonom známym aj z mnohých filmov pod prezývkou The Rock, možno až nadpriemerný akčný počin. Minulý čas je na mieste, lebo to, čo nakoniec prišlo do kín, nebol film, ktorý sme čakali. A aj rýchlosť The Rocka sa prejavila iným spôsobom.

Režisér George Tillman Jr. je u nás neznámym, za oceánom sa však celkom slušne uviedol životopisnou hudobnou drámou Notorious. Aj vo Fasterovi dokázal niekoľko scén umne zrežírovať, najvýraznejšia je úvodná scéna vo väzení. Lenže už v nej sa začína, i keď nepatrne, ukazovať problém na inom fronte. Mená scenáristov nám mali byť varovaním. Obaja napísali scenáre k neznámym kriminálnym, či akčným filmom. Jeden z nich, Joe Gayton, dokonca pracoval so Jeanom-Claudom Van Dammom na jednom z jeho posledných filmov (The Shepherd: Border Patrol, 2008), či s Adamom Sendlerom na nie veľmi vydarenej komédii Bulletproof (1996).

Faster mieril vyššie, ale práve scenár ho poslal do vôd priemernosti. Často divné dialógy, monológy a nelogickosti v deji sú len malou ukážka problémov, ktoré sa tu nazhromadili. Výsledkom je sklamanie na tvárach väčšiny fanúšikov akčných filmov. Príbeh je samozrejme už na prvý pohľad tuctový, ale v istých momentoch filmu to vyzerá celkom nádejne. Možno náhodne, ale tvorcom sa podarilo vytvoriť dojem, že za tým všetkým je niečo viac, niečo zaujímavé. To je koniec koncov fajn, lebo vďaka imanentnej ľudskej zvedavosti máte dôvod film dopozerať. Rozuzlenie zápletky však žiadne prekvapenie neprinesie.

Dwayne Johnson ako Vodič v krimidráme Faster (2010) Billy Bob Thornton ako Policajt a Carla Gugino ako detektívka Cicero v krimidráme Faster (2010)

Film nesleduje len osudy Vodiča (Dwayne Johnson), áno takto kreatívne bola pomenovaná hlavná postava (a nielen ona). Na dej sa pozeráme aj očami sfetovaného policajného detektíva (Billy Bob Thornton) a nájomného vraha (Oliver Jackson-Cohen), ktorého pošlú zabiť Vodiča. Línia s Vrahom sa snaží byť veľmi, veľmi cool. Moderné interiéry a technológie, najnovší superšportiak a krásna žena po boku. Výrazne sa to odlišuje od mizérie, v ktorej sa pohybujú Vodič s Policajtom. Vrah je navyše vykreslený neskutočne podivne. Takmer žiadna skutočná motivácia pre jeho konanie. Najmenej zvládnutý článok filmu.

Zaujímavejšia je línia s Billym Bob Thorntonom a to aj vďaka tomu, že ako jediný zo všetkých zúčastnených vie naozaj hrať. Svoju postavu zvládol stvárniť skutočne plnohodnotne a uveriteľne. Ostatné postavy sú veľmi ploché, jednoúčelné. V neskorčích fázach deja mu však nohy podkopáva scenár. Dwayne Johnson je niekedy trochu nechcete vtipný. Teda, aby som to upresnil. Je na ňom vidieť ako sa snaží, ale jednoducho mu to nejde. Tvár je kamenná viac, ako by on sám chcel. Vodičova drsná cesta za pomstou nie je až taká akčná, ako by mohla, či mala byť. Akčné scény v tomto filme prakticky nie sú. Hlavná postava je síce vodičom, ale svoje jazdecké umenie neukáže. Aj tá jedna naháňačka, flahsback na bankovú lúpež, bola na môj vkus nesmierne divná. V traileri ste mohli vidieť aj ďalšie automobilové scény, ale tie sa do filmu nedostali. Čudné, keďže určite boli nakrútené.

Oliver Jackson-Cohen ako Vrah v krimidráme Faster (2010) Maggie Grace ako Lily v krimidráme Faster (2010)

V Hollywoode majú naozaj dobrých ľudí na tvorbu trailerov. Lenže v tomto prípade z toho môžeme byť my, ako diváci, len a len sklamaní. Faster je film s minimom akčných scén a dokonca aj s veľmi skromne poňatými dialógmi. V prvej polovici to ešte ako tak funguje, ale s rozuzlovaním zápletky to vyzerá stále horšie a horšie. K tomu zbytočné postavy, udalosti, pri ktorých vám rozum stojí. Tento film nemá nič, čo by mohol ponúknuť.