Minutáž: 110 minút
Rok: 2008

Réžia: Peter Segal
Scenár: Tom J. Astle, Matt Ember
Kamera: Dean Semler
Hudba: Trevor Rabin
Hrajú: Anne Hathaway, Steve Carell, Dwayne Johnson, Terence Stamp, Alan Arkin, Bill Murray, Patrick Warburton, Nate Torrence, Masi Oka, Terry Crews, David Koechner, Ken Davitian, Jessica Barth, James Caan, Moshana Halbert

GetSmartAugustový mesiac letných premiér sa síce skončil, no americká komédia je ešte stále pripravená zabaviť Vás. Spozornite prosím, pretože prichádza nebezpečne vynaliezavý agent Smart…

Režisér Peter Segal si na paškál zobral americký seriál Get Smart, ktorý mal za cieľ sparodovať. Na miesto seriálovej dvojice sú v plnom nasadení Anne Hathaway ako agent 99 a Steve Carell ako ďalší James Bond. Keďže humor je blízky každému, P. Segal sa vybral týmto smerom. V snahe pritiahnuť ku plátnu čo najväčšie spektrum ľudí sa „chopil“ prevažne komediálnych žánrov. Z jeho filmového stola si môžete naservírovať pokračovanie Zamilovaný profesor 2, bláznivých 50x a stále po prvý raz, komediálne krimi Trestná lavica či jeho ďalšie filmové ponuky.

Maxwell Smart ako najlepší analytik v organizácii CONTROL má jeden veľký sen. Predstava seba samého ako agenta sa mu nesmierne páči. Zločinecký systém KAOS hrozí ovládnutím sveta a Smart je povolaný do misie po boku tvrdohlavej partnerky agentky 99. Ich úlohou je znemožniť fingované plány, ktoré sa pokúšajú naplniť Ladislav Krstic (David S. Lee) a agent 91 (Terry Crews). Nebezpečenstvo misie graduje a boj o holý život je čím ďalej tým ťažší. Záchrancovia prežijú napínavý zoskok padákom, akčné automobilové ,,preteky“ či jazdu priamo do oproti rútiaceho sa vlaku.

GetSmart GetSmart

Steve Carell patrí medzi elitu nemenej známych hereckých zabávačov ako sú Jim Carrey či Ben Stiller. V najnovšom celovečernom filme získal rolu génia v analýze, ktorému sa splnil sen a stal sa agentom. V boji proti nepriateľom v systéme KAOS aplikuje radšej svoj vysoký intelekt a moderné technické dokonalosti. Zbrane sú pre neho ďalším protivníkom, a preto ich prenecháva svojej kolegyni.

Herečka Annie Hathaway s menom Shakespearovej manželky predstavuje druhú šikovnejšiu polovičku. Bez milosti nám predvádza svoje bojovné zručnosti okorenené šarmom. Krásou okúzlila okrem iných aj kolegu, s ktorým sa výborne dopĺňa nielen v pracovnom živote. Pravidlo ,,nebezpečenstvo najviac zbližuje“ sa potvrdzuje a vzájomná sympatia im pomôže zaľúbiť sa.

Typickým klišé je nepopierateľne úvod filmu, kedy na pohľad drsný Max Smart vchádza do systému cez rad oceľových a vysoko bezpečnostných dverí. Jeho príchod umocňuje výber najnovšieho hitu od kultovej Madonny. Divák môže mať počas filmu pocit, že dejová zápletka je mu už známa. Okrem hercov a vtipných momentov sa nedá hovoriť o novej originálnej konštrukcii v tomto žánri. Hrozba nepriateľov, nasadení hlavní hrdinovia v boji proti nim, kolegovia, ktorí sa do seba zaľúbia a nakoniec šťastná záchrana sveta je už viac ako len klišé.

GetSmart GetSmart

Dostaňte Agenta Smarta je film nemastný, neslaný. Ako zábavný filmový kúsok na vyplnenie pohodového večera s partiou priateľov ho môžem odporučiť, no ak ho neuvidíte, o nič neprídete. Napriek všetkým spomenutým negatívnym faktom zaraďujem film do vyššieho nadpriemeru, a to len vďaka celkom obstojným hereckým výkonom a príjemnému humoru.

/