Prístupnosť: MP 18

Réžia: David Twohy
Scenár: JDavid Twohy
Hudba: Boris Elkis
Kamera: Mark Plummer
Hrajú: Timothy Olyphant, Mila Jovovich, Kiele Sanchez, Chris Hemsworth, Marley Shelton, Steve Zahn a iní

Dokonalý únikSte dobrodružná povaha a namiesto vylihovania na pláži máte radi objavovanie prírodných krás odľahlých krajín? Potom je tento film určený práve pre Vás. Novomanželia Cliff (Steve Zahn) a Cydney (Milla Jovovich) si za cieľ svojej svadobnej cesty vybrali nádherné prostredie Havaja. Okrem krásnej prírody tu na kľukatých chodníkoch iba málokedy stretnú živú dušu. Keď sa však dozvedia, že na vedľajšom ostrove niekto zavraždil manželský pár, začnú sa obávať. Ich obavy sa stupňujú, keď počas potuliek spoznajú ďalšie dva mladé páry, na ktoré sa hodí popis vrahov. Ich púť sa tak mení z príjemného zážitku na paranoidnú cestu ostrovom, kde nikto nemôže veriť nikomu.

David Twohy, známy hlavne vďaka hitu Čiernočierna tma, opäť raz zasadol na režisérsku stoličku a znova si sám napísal aj scenár. A spravil dobre. Film baví od začiatku do konca a využíva svoj potenciál takmer na 100%. Twohy stavil na jednoduchý, ale skvelo podaný príbeh. Tri mladé páry – tri potencionálne dvojice vrahov. Životné príbehy týchto párikov sú skutočne bizarné a je iba na Vás, či im uveríte alebo nie. Keď už začínate tušiť, kto by mohol vraždiť, stane sa niečo, čo Vás dokonale zmätie a prinúti začať rozmýšľať odznova. Práve to si cením na filme najviac.

Film stavia predovšetkým na kvetnatých dialógoch a dobrom herectve hlavných postáv, od ktorých by ste to inde možno ani nečakali. Je očividné, že Jovovich, Zahn a Olyphant si svoje úlohy užívajú. Až by som si dovolil tvrdiť, že postavy im boli písané na telo. Hoci vo filme nenájdete veľa akcie, dokáže udržať Vašu pozornosť po celý čas a na konci ešte pridá čerešničku v podobe drsne krvavej scény, ktorá je výbornou bodkou za už tak skvelým thrillerom.

Dokonalý únik Dokonalý únik

Práve herecké obsadenie mi bolo spočiatku tŕňom v oku. Aj keď je hviezdne, určite by ste si nespomenuli na žiadny lepší film, v ktorom niekto z nich hral. Zdanie však našťastie niekedy klame a v tomto prípade to platí dvojnásobne. Dobrý scenár dal vyniknúť každému z nich a osobitne by som chcel vyzdvihnúť výkony Steva Zahna a Timothyho Olyphanta. Prvý menovaný počas celého filmu pôsobil ako utiahnutý a zakríknutý scenárista, ktorý by v divočine bez pomoci neprežil ani minútu. V zápätí sa však mení na nekontrolovateľného maniaka s výrazom psychopata, ktorého jediným cieľom je zabiť Vás za každú cenu. Naopak, Olyphant od začiatku filmu prekypuje nesmiernou charizmou a vy, či už chcete alebo nie, musíte mu uveriť každé jedno slovo. Je určite najväčšou devízou tohto filmu a tu ma presvedčil, že nie je iba zabijak z počítačovej hry, ktorý je často označovaný ako nevýrazný herec.

Dokonalý únik bol pre mňa veľkým prekvapením možno aj preto, že som od neho nemal žiadne veľké očakávania. Dostal som však výborný thriller s originálnou zápletkou, pri ktorom som nemal ani po odhalení pointy istotu, ako sa skončí. David Twohy urobil dobre, že nám priniesol túto atmosférickú hru na mačku a myš. Možno konečne pochopí, že sa neoplatí čakať, kým mu niekto zatiahne poslednú časť trilógie o Riddickovi a začne nám takéto prekvapenia servírovať častejšie.