Žáner: Komédia/Dráma/Romantický
Minutáž: 106 minút

Réžia: Shari Springer Berman, Robert Pulcini
Scenár: Shari Springer Berman, Robert Pulcini
Kamera: Terry Stacey
Hrajú: Scarlett Johansson, Laura Linney, Paul Giamatti, Alicia Keys, Chris Evans, Nicholas Art

DennikPestunkyAnnie (Scarlett Johansson) práve vyštudovala antropológiu a stojí pred rozhodnutím, či sa bude venovať tomu, čo ju baví, alebo sa na naliehanie matky zamestná vo finančnom biznise. Náhodou však v parku stretne pani X (Laura Linney), ktorá ju považuje za pestúnku a ponúkne jej prácu, ktorú Annie po krátkom uvažovaní príjme s tým, že tak aspoň na chvíľu zabije čas pred nástupom do skutočného zamestnania. Čoskoro si však uvedomí, že to nie je také jednoduché, ako si pôvodne myslela. Okrem problémov s rozmaznaným chlapcom sa potýka aj s ďalšími problémami – rodičia sú príliš zaneprázdnení sami sebou, než aby sa aspoň chvíľu venovali synovi, navyše pán X (Paul Giamatti) má aj jeden nemanželský záujem. A aby toho nebolo dosť, stretne Annie príjemného mladíka (Chris Evans), ktorý ale patrí medzi miestnu vyššiu vrstvu, čo ešte aj v dnešnej dobe môže byť prekážkou.

Než vôbec začnem tento film hodnotiť, treba povedať, že problémy, ktoré Denník pestúnky nadnáša, sú pre drvivú väčšinu tuzemských divákov príliš vzdialené a keď sa už niekto s niečím podobným stretol, tak asi len ako au-pairka v Anglicku. To je dosť dôležitá skutočnosť, ale neznamená to, že by si kvôli tomu tento film nenašiel u nás žiadnych divákov, len to bude mať trochu zložitejšie. Mal by lákať predovšetkým ženské publikum, keďže ide o romantický film, ale vlastne to nie je romantický film v pravom zmysle slova, romantický motív je tu totiž len okrajový a diváčky sa ho dočkajú až ku koncu filmu.

DennikPestunky Občan Pes

Medzi žánrami je na prvom mieste uvedené Komédia, ale aj keď sa tu pár vtipných momentov nájde, nečakajte, že vaša bránica dostane nejako zvlášť zabrať. Je to skôr taký typ komédie, ako bola Americká krása – poodkrýva spoločenské problémy s určitým nadhľadom. Samozrejme to moje porovnanie s týmto famóznym dielom treba brať s rezervou, Denník pestúnky má do jeho kvalít dosť ďaleko. Treba však priznať, že americká vyššia vrstva a ich snobské problémy sú tu vystihnuté veľmi trefne, čo mi trochu pripomenulo film Miss špeciálny agent, v ktorom si to podobne zlízli uchádzačky o Miss.

Čo sa týka hereckých výkonov, Scarlett Johansson podáva svoj štandard, čo znamená, že je opäť výborná, aj keď chvíľu trvá, kým si zvyknete na pre ňu nezvyčajnú tmavú farbu vlasov. Veľmi príjemným prekvapením je speváčka Alicia Keys v úlohe jej kamarátky, ktorá sa tak pridáva na menšinovú stranu speváčok, ktoré vedia aj hrať. Najvýraznejšie ale zaujmú Paul Giamatti a Laura Linney, zrejme hlavne preto, že majú charakterovo najzložitejšie postavy a dokázali ich zvládnuť na výbornú.

DennikPestunky DennikPestunky

Filmári si zvolili zaujímavý postup na vyrozprávanie príbehu, to sa deje, ako už napovedá samotný názov, formou denníku. Ako mínus vidím to, že si toho tvorcovia zobrali na jeden film asi príliš, z čoho vyplýva, že všetko je akési polovičaté a výsledný dojem je tak dosť rozpačitý. Záleží ale na každom divákovi, čo si dokáže v tomto filme nájsť a či ho vôbec niečím zaujme. Pre mužského diváka to bude určite ťažšie, ale keby celkom, tak je tam aspoň Scarlett. Pre ženy by to mohol byť celkom príjemný spôsob, ako si oddýchnuť po náročnom dni v práci, pokiaľ sa ale nevybrali na romantickú komédiu, to by potom mohli byť trochu sklamané.

/