© Walt Disney Pictures

Postava, ktorú hrá Vin Diesel, je člen amerických elitných jednotiek SEALS poručík Shane Wolfe, veliteľ jednotky. Počas akcie na záchranu vedca Howarda Plummera, ktorého uniesli srbskí teroristi, sa niekde vyskytne chyba a misia sa končí smrťou vedca, vojakov a postrelením Shanea. Po zotavení dostáva Shane ďalšiu úlohu, ktorou je ochrana rodiny zavraždeného Plummera, pretože program GHOST, ktorý chceli teroristi od Plummera získať, je vraj ešte stále v dome vedca. Poručík prijme úlohu s odhodlaním, aby ju splnil čo najlepšie, a tak sa nasťahuje do domu Plummerovcov s výbavou, ktorú by asi skôr využil na nebezpečnej akcii v džungli. Po nastavení bezpečnostného systému v dome sa začne Wolfe zoznamovať s potomstvom geniálneho vedca, ktoré zo začiatku vôbec nie je nadšené z jeho príchodu, ale postupne sa s tým začnú zmierovať.

The Pacifier

akčný, komédia
2005 / 95 min. / MP 12
Kanada / USA

Adam Shankman
Thomas Lennon, Robert Ben Garant
Príbeh sa trochu zapletie, keď musí matka detí odísť z domu a Wolfe sa musí o nich starať. Keďže na všetko pozerá ako na vojenskú akciu, nastaví si veliteľský čas, dá deťom sledovacie zariadenie a jednoducho všetko rieši až takmer strojovo. Jeho opatrenia sa ukážu ako opodstatnené, keď sa do domu pokúsi vniknúť nindža, ale svalnáč Wolfe ho poľahky vyženie.

Život s rodinkou však prinúti Wolfa robiť aj iné veci, ktoré by asi nikdy inak nerobil. Začne sa starať o deti aj inak, ako sa stará o ich bezpečnosť. Najstaršia dcéra Zoe má problémy so získaním vodičáku a aj problémy so svojím chlapcom, a tak ju Wolfe začne učiť jazdiť a dá jej rodičovské rady. Najstarší syn Seth ma zase problémy v tom, že zástupca riaditeľa školy chce mať z neho wrestlera, ale on chce radšej hrať v muzikáli, a tak sa Wolfe stane dokonca choreografom muzikálu.

Keďže je to americký rodinný film, musí v ňom byť jedno klišé za druhým. Napríklad poručík Wolfe sa zaľúbi do krásnej riaditeľky školy (Lauren Graham zo seriálu Ženy z rodu Gilmorovcov), ktorá na konci trochu prekvapí. Takisto už spomínané rodičovské rozhovory sú už typickým prvkom amerických rodinných seriálov a filmov.

© Walt Disney Pictures

Čo sa týka hercov, tak Vinovi Dieselovi asi naozaj viac sedia úlohy akčných hrdinov ako komediálne úlohy, kde nemôže využiť svoje vypracované svalstvo a drsný hlas. Väčšinou má rovnaký výraz, a keď má zahrať nejaký duševný stav, vyzerá to značne rozpačito. Predstavitelia detských úloh sú vybraní zväčša dobre a takisto aj riaditeľka Lauren Graham. Svoju postavu vystatovačného zástupcu riaditeľa veľmi dobre zvládol Brad Garrett, ktorý ju zahral s veľkou chuťou.

Celkovo film je až na pár naozaj vtipných momentov typickou rodinnou produkciou Disney a viem si veľmi dobre predstaviť, ako ho o pár rokov uvedie nejaká naša komerčná televízia v primetime a bude sa radovať z dobrej sledovanosti. Ak máte radi film skôr na rozmýšľanie, tak sa tomuto oblúkom vyhnite, ale ak máte radi oddychové komédie, na ktorých sa z chuti zasmejete, tak je tento film ako stvorený pre vás.