Minutáž: 111 minút
Réžia: Jon Turteltaub
Scenár: Matt Lopez, Lawrence Konner, Mark Rosenthal
Kamera: Bojan Bazelli
Hudba: Trevor Rabin
Hrajú: Nicolas Cage, Jay Baruchel, Monica Bellucci, Alfred Molina, Toby Kebbel, Ethan Peck, Teresa Palmer, Peyton List Omar Benson Miller, Jake Cherry, Gregory Woo, Manish Dayail a iní

Čarodejov učeňČarodejov učeň je v poradí už treťou spoluprácou Jona Turteltauba a Nicolasa Cagea. Týmto dvom pánom sa spolu očividne dobre pracuje a namiesto hľadania pokladov nám teraz prinášajú do kín príbeh z magického sveta kúziel. Je však otázne, či to má ešte zmysel. Ich posledné spolupráce síce dosiahli komerčný úspech, ale kritika ich prijala vlažne. Peniaze však hýbu svetom a po uši v dlhoch topiaci sa Cage si to uvedomuje. A tak berie takmer každú úlohu, ktorá sa mu naskytne, najmä keď je od jeho dvorného režiséra.

Balthazar Blake (Nicolas Cage) je čarodejnícky majster a učen samotného Merlina, ktorý bojuje proti svojmu úhlavnému nepriateľovi, čarodejníkovi Maximovi Horvathovi (Alfred Molina). Maxim je stúpencom zlej čarodejnice Morgany le Fay (Alice Krige), ktorú sa snaží vyslobodiť zo zajatia matriošky a získať tak naspäť vplyv, o ktorý prišiel, keď zradili a zabili Merlina. Pri boji je ale uväznený do matriošky spolu s ňou. Tesne pred skonom dá Merlin Balthazarovi prsteň s podobizňou draka, ktorý mu má pomôcť nájsť jeho nástupcu, ktorý jediný dokáže poraziť Morganu. Príbeh sa presúva do roku 2000, kedy 10 ročný Dave navštívi Balthazarovo starožitníctvo a vyskúša si prsteň s drakom. Prsteň na jeho ruke ožije, ale Dave nešťastnou náhodou oslobodí Maxima zo zajatia. Pri následnom boji Balthazara a Maxima sú obaja uväznení naspať do matriošky. O ďalších 10 rokov neskôr je Dave (Jay Baruchel) študentom New Yorskej univerzity, kde študuje fyziku. Balthazar a Maxim sa v tomto čase dostanú von zo zajatia a každý z nich ide za svojim cieľom. Maxim sa pokúsi oslobodiť Morganu a Balthazar nájsť Davea, aby tak naplnil Merlinovo proroctvo. Príbehom teda film dieru do sveta neurobí, no v kine Vás ani neunudí.

Čarodejov učeň Čarodejov učeň

Čo sa príbehu týka, ide o tradičný boj dobra so zlom, kde na oboch stranách stoja proti sebe výrazné postavy. Nicolas Cage na to ešte stále má, aj keď ako jeden z najtalentovanejších hercov svojej generácie by mohol zaručene dostávať kvalitnejšie úlohy a Molina sa pre úlohy zloduchov jednoznačne narodil. Čo sa týka mladšieho osadenstva filmu, Dave v podaní Jaya Baruchela je prijateľný a svojej úlohy sa zhostil dobre. U nás zatiaľ nie veľmi známy mladý herec si postupne získava fanúšikov hlavne úlohami v komédiách. Objekt jeho túžby, Becky, si zahrala mladá austrálska herečka Theresa Palmer, na ktorú sa síce dobre pozerá, okrem toho ale vo filme veľa neukázala. Možno aj preto, že scenár je k tomu ani nedal poriadnu príležitosť. Hodnotiť výkon Monici Belluci by bolo neobjektívne, keďže sa vo filme objavila dokopy na asi 15 minút. Jej úlohou bolo hlavne dobre vyzerať a túto podmienku samozrejme splnila na výbornú.

Tento film je predovšetkým o mágii a kúzlach, a preto je jasné, že bude prekypovať veľkým množstvom trikov. Svetoznámy producent Bruckheimer to samozrejme má z čoho zaplatiť, a tak sú triky na úrovni a dobre sa na ne pozerá. V snímku ich je požehnane a pridávajú mu správnu dynamiku, keď sa to už scenáru nepodarilo. Tvorcovia si zrejme povedali, že keď sú teraz kúzla v kurze, tak z toho treba vytrieskať čo najviac, ako sa to podarilo podobne ladenému Percymu Jacksonovi začiatkom tohto roka. Na kráľa tohto žánru – Harryho Pottera, sa ale pozerá z poriadnej diaľky a ten si tak môže neohrozene dobojovať svoj zápas s Pánom Temnôt v júli budúceho roka. Potter je fenomén, aký sa zrodí raz za čas. Čarodejov učeň je príjemný letný pop corn, ktorý síce podobný ošiaľ nevyvolá, ale stále ide o sympatický rodinný fantasy film.