Minutáž: 90 minút

Réžia: Michael Ian Black
Scenár: Michael Ian Black
Kamera: Daniel J. Stoloff
Hudba: Peter Nashel
Hrajú: Jason Biggs, Isla Fisher, Michael Weston, Audra Blaser, Edward Herrmann, Margo Martindale, Joe Pantoliano, Chris Diamantopoulos, Jay O. Sanders, Rob Corddry

AmorovUletS letom prichádzajú nielen prázdniny, horúčavy, ale aj dovolenkové flirty či láskyplné vzťahy. Začiatok letnej sezóny spečatila romantická komédia Amorov úlet, ktorá mala slovenskú premiéru v júni tohto roka.

Režisér Michael I. Black sa síce pokúšal zaujať divákov letnou romantikou, no popri nabitom kvalitnom letnom programe, mal mizivú šancu. Veľkofilm Bathory, blockbusterový trhák Temný rytier, akčný Wanted či animák Wall–E stiahli na seba takmer všetku divácku pozornosť. Nešťastnú kartu sa mu obrátiť nepodarilo a naďalej sa tak jeho meno spája s priemernými až podpriemernými filmovými či seriálovými kúskami (Partneri, Policajti z Rena, Policajti New York).

30-ročný herec Jason Biggs síce začínal ako reklamná tvár, no filmové ponuky nenechali na seba dlho čakať. Svoj zmysel pre humor zúžitkoval iba ako komediálny herec, a to vo filmoch ako Boys and girls, Loser, Pekelná ženská či v teenagerskej trilógii Prci, Prci, Prcičky, ktorá bola hlavným zárodkom jeho úspechu. Keďže sa jeho ,,vážny“ film ešte nedostavil, prichádza k nám ako ďalší nemotorný chlapík v podobe Andersona.

Tak ako je letná láska bezproblémová a ružová, taký je aj nenáročný scenár. Zamilovaný Anderson a lá Amor síce požiada svoju lásku Vanessu (Audra Blaser) o ruku, avšak odpovede sa dočkal veľmi neštandardne. Týmto pokusom o sobáš ju zabil a na krku má doživotnú traumu. Od svojho priateľa dostáva „liek na predpis“ – nový objav. Priateľskú radu berie do úvahy a sám sa začína prekvapovať, keď žiada o ruku neznámu servírku Katie (Isla Fisher). Mladá kráska prekvapivo odpovedá kladne a spontánnu ponuku prijíma. Dej, v ktorom sa začínajú spoznávať, vrátane ich rodičov, sa môže začať…

AmorovUlet AmorovUlet

Katini rodičia sú skalnými fanúšikmi hry pantonima, čo znamená pre budúcich zaťov istú úlohu. Andersonova snaha zapôsobiť vyznieva až komicky a cestu ku novej rodinke si len veľmi ťažko vydupe. Naoko zásadová idylka sa pohne úplne iným smerom, keď sa vráti z väzenia Katin biologický otec. Manželia sú opäť spolu a vracajú sa do starých bláznivých koľají. Katin bývalý snúbenec si našiel svoju lásku u policajta a Jasonovi rodičia si ešte stále nájdu čas na spoločné intímne úchylky.

Amorov úlet mi pripadá ako vynútené romantické filmy nasadené do valentínskeho programu s účelom „iba“ spríjemniť večer zaľúbeným párom. O humorné „trápkoviny“ núdza nie je a dokonca sa tu mihne aj závan akcie väzňa a rodiča.

AmorovUlet AmorovUlet

Vo filmoch takejto úrovne je len ťažko hľadať štipku originality. Dokonca ani záver ničím neprekvapuje a nastáva klasický happy end. Svadobné zvony odbili a v divákovi ostáva prázdny pocit…

/