A Million Miles Away © 2023 Prime Video A Million Miles Away © 2023 Prime Video

José je synom farmárskych robotníkov, imigrantov z Mexika. Popri škole pomáha spolu s bratom v ich práci. Jeho snom však nie je ísť v šľapajách otca a matky. José Hernández má iný cieľ: stať sa astronautom. A ako prvému mexickému imigrantovi v USA sa mu to aj podarí. To nie je spoiler, toto si prečítate už v oficiálnom obsahu, keďže A Million Miles Away je inšpirovaný skutočnými udalosťami. Má snímka pomimo silného námetu boja jednotlivca proti zdanlivo neprekonateľným prekážkam v rukáve nejaké ďalšie tromfy?

A Million Miles Away

dráma, sci-fi
2023 / 121 min. / MP 7
Mexiko / USA

Alejandra Marquez Abella
Alejandra Marquez Abella, Bettina Gilois, Hernan Jimenez, Hernán Jiménez

Minimálne jedno eso sa ešte nájde. Michael Peña patrí k tej skupine hercov, ktorí nikdy neboli žiadnou hviezdou, napriek tomu sú ich výkony neprehliadnuteľné snáď v každom filme. Herecky sa vyznamenal ako kamarát Scotta Langa v Ant Manovi, drsný policajt v End of Watch, či vojnovom Fury. Málokedy sa mu podarí uloviť hlavnú rolu. Túto príležitosť vo vesmírnom „Šťastí na dosah“ plnohodnotne využíva, len pre scény, kedy má byť protagonistovi okolo 20 rokov si mohli tvorcovia zvoliť niekoho mladšieho a 47-ročného Peñu nasadiť do deja až neskôr. Týchto úsekov je však minimum, takže nepôsobia príliš rušivo.

Okrem Peñu dopĺňajú obsadenie Rosa Salazar (Alita: Battle Angel, Marcel the Shell with Shoes On) ako jeho životná láska Adela, Garret Dillahunt (Justified, Wheelman) v úlohe školiteľa v NASA, alebo Julio Cedillo (Chupa, Sicario) sťa Josého otec. Zvyšok hereckého castingu tvoria neznáme tváre, čo však nie je problémom, pretože všetci si viac-menej odohrajú, čo majú.

A Million Miles Away © 2023 Prime Video

Technická stránka je takisto na úrovni. Kamera prehľadná, hudba neruší, ale dopĺňa dej, pričom sa dočkáme mnohých španielskych songov či španielskych prerábok dobových hitov. Nič vám tak nebráni poplakať si nad dojímavým príbehom zdanlivo nedosiahnuteľného sna a sily ľudskej vôle, ktorú na ceste ku hviezdam nič nezastaví. A to je celé. Práve tam leží najväčší problém A Million Miles Away. Dve hodiny sledujete život protagonistu od detstva po vytúžený let do vesmíru. Vďaka hereckým schopnostiam hlavného herca sa s jeho situáciou a konfliktom ľahko stotožníte a budete mu fandiť. V závere budete utierať slzičky šťastia spolu s jeho rodinou, ktorá ho celý čas podporovala. Potom nabehnú záverečné titulky. Nič viac vám snímka Alejandry Marquez Abella neponúkne.

Ak jednoduché a prízemné hľadanie šťastia a jeho nájdenie spĺňa vaše nároky na dobrý film, neváhajte, bežte na Prime Video a zapnite si to. Čo i len mierne náročný divák čas strávený s A Million Miles Away pravdepodobne neocení.