Zlatokopky © 2019 Forum Film SK Zlatokopky © 2019 Forum Film SK

Po sérii priemerných filmov sa ušla Jennifer Lopez rola, ktorá jej sadla ako uliata. Päťdesiatnička zažiarila ako striptérka v skutočnom príbehu inšpirovanom článkom v  New York Magazine. Zosobnila starnúcu tanečnicu Ramonu, ktorá sa ujme začínajúcej kolegyne Destiny (Constance Wu) a ukáže jej zopár trikov, ako na pódiu zarobiť slušné peniaze.

Hustlers

krimi, komédia, dráma
2019 / 110 min. / MP 15

Lorene Scafaria
Lorene Scafaria
Tanečné šťastie v klube, kam chodia utrácať finančníci z Wall Street, im však prekazí finančná kríza a dámy musia prísť s oveľa kreatívnejším plánom, ako si zaobstarať svoje živobytie. Pustia sa do okrádania nič netušiacich chlapov, ktorým v drogovom omámení vybielia ich kreditky. S jedlom rastie chuť, vytvoria si celý tým rafinovaných zvodných zlodejok, avšak ako to tak v podobných príbehoch býva, po rýchlom vzostupe príde tvrdý pád.

V niektorých pasážach je až ťažko uveriť, že sledujeme príbeh inšpirovaný skutočnými udalosťami. Okradnúť chlapíkov o nemalé cifry mi prišlo až príliš jednoduché, no na druhú stranu, ktorý finančník by sa priznal manželke, že ho ošklbali tanečnice zo striptízového klubu. Rozprávanie je priamočiare. Sledujeme spoveď Destiny, ktorá vykresľuje svoj príbeh novinárke z magazínu, ktorú stvárnila známa tvár Julia Stiles.

Filmu v poslednej tretine trošku dochádza šťava. Najzaujímavejšie je tak dianie v tanečných kluboch, kde vidíme odhodlané tanečnice priamo pri čine. Úvodné vystúpenia útočia mužom na prvú signálnu, božská J.Lo predviedla, že je kráľovnou zvodného pohybu v úspornom odetí. Tanečných čísiel je vo filme síce poskromne, ale sú o to vydarenejšie. Poteší návšteva klubu známej hudobnej celebrity, kvôli ktorej sa striptérky húfne nahrnú na scénu.

Po katastrofálnych Showgirls (1995) či zúfalom Striptíze (1996) Demi Moore, ide po dlhej dobe o celkom vydarený film z prostredia okolo tyče sa krútiacich tanečníčok. Niektorí zahraniční recenzenti nazvali Zlatokopky ženskou obdobou Vlka z Wall Street (2013), na jeho kvality však nedosahujú ani zďaleka. Na to je pohľad medzi zločinecké tanečnice až príliš povrchný. Muži sú tu odsunutí na druhú koľaj, musia si vystačiť s polohou nesympatických dojných kráv s úchylnými úmyslami.

Zlatokopky © 2019 Forum Film SK

Režisérka Lorene Scafaria nedokázala udržať tempo a ku koncu skĺzne k priemeru. Vizuálne si síce drží latku, zákulisie klubu plné zvodných tiel je dostatočne atraktívne, ale filmu chýba údernejšie finále. Silnou stránkou je ústredné herecké duo, ktoré drží film nad vodou. Constance Wu zažiarila už v romantickej komédii Crazy Rich Asians (2018) a Jennifer Lopez si svojou uhrančivou charizmou predsa len kradne scény pre seba. Ona je dôvodom, prečo sa oplatí Zlatokopky vidieť. Po všetkých tých rozprávkových romantických úlohách stvárnila silnú ženu z mäsa a kostí s pokrúteným rebríčkom hodnôt. Je z nej dominantný hurikán, ktorý prišiel s celým zločineckým know-how.

Ako pohľad do neľahkého sveta žien na okraji spoločnosti film obstojí. Vážnejší tón mu pristane. Nečakajte však nejaký premyslený striptérsky heist. Zápletka aj samotná realizácia zločinov je pomerne jednoduchá. Avšak priestor 110 minút mi príde vzhľadom k nekomplikovanému deju bez vedľajších vrstiev ako zbytočne veľkorysý. Skrátením o zopár desiatok minút by sme predišli záverečnej nude.

Ako atraktívna alternatíva k náročnejším umeleckým filmom Zlatokopky poslúžia spoľahlivo.