Rok: 2008

Réžia: Darren Aronofsky
Scenár: Robert D. Siegel
Kamera: Maryse Alberti
Hudba: Clint Mansell
Hrajú: Mickey Rourke, Marisa Tomei, Evan Rachel Wood, Mark Margolis, Todd Barry, Wass Stevens, Judah Friedlander,Ernest Miller

WrestlerDo slovenských kín prichádza snímka amerického režiséra Darrena Aronofskeho Wrestler. Film získal množstvo ocenení najmä od kritikov „za oceánom“. Režisér filmov Requiem za sen a Fontána (The Fountain) ponúka tentokrát akčnú drámu, kde nie je núdza o momenty na zamyslenie i úsmev. V hlavnej úlohe sa predstaví Mickey Rourke, známy najmä z eroticky ladeného filmu 9 ½ týždňa.

Film je intímnou spoveďou starnúcej wreslingovej hviezdy Randyho Robinsona, prezývaného „The RAM“. Na konci 80. rokov zažíva vrchol svojej kariéry, patrí k najlepším wreslerom v U.S.A. Avšak nič netrvá večne. O dvadsať rokov neskôr je už otlčený a zjazvený Randy starý pán, ktorý má viac dlhov, než peňazí. Z veľkých zápasníckych sál sa presunul do menších telocviční, kde si wreslingovými vystúpeniami pre skalných fanúšikov zarába na živobytie, popri tom pracuje aj ako skladník. Spestrenie všedného života nachádza v striptízovom bare, kde pracuje jeho kamarátka Cassidy, ktorú si vo filme zahrala Marisa Tomei (Po čom ženy túžia).

Zo zúfalého stereotypu ho vytiahne ponuka na odvetný zápas s jedným z jeho starých súperov. Randy sa začína poctivo pripravovať, jeho snahu však prekazí srdcová príhoda a pred wreslerom sa zatvoria všetky ringy. Snaha dať svojmu životu nový zmysel ho privádza až k dospelej dcére (Evan Rachel Woodová). Nie všetko však vychádza, ako by malo a Randy musí voliť medzi starým a novým spôsobom života.

Wrestler Wrestler

Film je z pohľadu deja ľahko čitateľný, no vďaka precíznej práci režiséra s hlavnou postavou filmu patrí medzi kvalitné snímky roku 2008. Vďaka „nenápadnému“ hereckému výkonu Mickeyho Rourka sa z príbehu o starnúcom človeku stáva komorný herecký koncert na filmovom plátne. Strih a kamera podporujú náladu filmu, ktorého posolstvo je síce trochu klišé, ale stojí za vzhliadnutie. Prinášajú totiž zábery z „wreslingového sveta“ zo zákulisia.

Za zmienku stojí zvuková stránka filmu. Aronofsky naplno využíva kontrast ostrých zvukov a ticha tak, ako to robí aj so svetlom, o ktoré nie je v zápasníckych scénach núdza. Vo filme nachádzame množstvo svetelných efektov a samozrejme veľkú show, na druhej strane stojí výpoveď bývalej wreslingovej hviezdy.

Wrestler Wrestler

Nový film režiséra Aronovskeho určite zaujme nadšencov „tvrdých“ športov a silných chlapov. Svetelné show, zaujímavé zápasnícke techniky, trochu krvi a pohľad na  život zo zákulisia wreslingu. Wrester neprináša žiadne nové životné pravdy, je to príbeh jedného muža, ktorý hľadá zmysel svojho života. Koniec filmu je aj koncom Randyho príbehu a jeho boja s realitou. Pokojne sa na túto snímku vyberte do kina, herecký comeback Mickeyho Rourka stojí za vzhliadnutie.

/