Minutáž: 107 minút

Réžia: Wes Craven
Scenár: Wes Craven
Kamera: Petra Korner
Hudba: Marco Beltrami
Hrajú: Max Thieriot, John Magaro, Denzel Whitaker, Zena Grey, Nick Lashaway, Paulina Olszynski, Jeremy Chu, Emily Meade, Raúl Esparza, Jessica Hecht a ďalší

Vezmi si moju dušuHororový veterán Wes Craven nám naservíroval vyvražďovaciu jednohubku. Nie veľmi nápaditú, nie veľmi ostrú, stále však požívateľnú. Opakovanú konzumáciu však nedoporučujem. V najnovšom slashery kráľa Cravena, ktorý stál pri zrode žánrových legiend akými sú Nočná mora z Elm Street či Vreskot sa budeme potýkať s vrahom s roztrúsenou osobnosťou. Znie to dobre – viacnásobná schíza, režisér ktorý vie čo robí…avšak všetci zúčastnení nedosiahli ani polovicu bežného plynu, na ktorý šliape aj ten najnevydarenejší prevarený scary movie dnešnej doby.

V nahlúplom príbehu sledujeme legendu ospalého mestečka Riverton o miestnom rozparovačovi. V deň, keď zomrel, prisahal, že sa vráti, aby zavraždil sedem detí, ktoré sa v ten istý deň narodili. Hovorí sa im Rivertonská sedma. Pätnásť rokov historka slúžila len na strašenie malých detí, ale iba do šestnástich narodenín, kedy ich začne neznámy vrah po jednom likvidovať. Zomrel vôbec rozparovač v osudnú noc alebo sa prevtelil do jedného z rivertonskej sedmy? Že by prežil pád do rieky v horiacom voze ambulancie? Jeho telo sa nikdy nenašlo. A to už od halloweenskych čias nič dobré neveští. Polícia radšej verí pravdepodobnej smrti na dne rieky. Všetko závisí od šestnásťročného Buga. Musí rozlúštiť záhadu skôr, než bude celá sedma, vrátane neho, tuhá.

Vezmi si moju dušu (My Soul to Take, 2011) Vezmi si moju dušu (My Soul to Take, 2011) (2010)

Názov filmu, Vezmi si moju dušu, je kúskom riekanky, ktorú si mladý hrdina opakuje pred spaním. Herecké obsadenie v tomto prípade nestojí ani za reč, nikoho známeho vo filme neuvidíte a, popravde, vďaka tomuto filmu sa nikto slávnym ani nestane. Scenár sa vyrovná schizofrénii pôvodného vraha, kedy neviete či sledujete krvák vo veľmi diétnom tempe, tragické rodinné putá a či sondu do správania miestnych stredoškolákov. Zbytočne smiešne mi pripadalo robiť z pätnásťročných dievčat sexbomby s podivnými menami a typicky americkými privilégiami stredoškoláčok.

V porovnaní s klasickým bubáckym outfitom z vreskotovskej série a kultovým Freddym Krugrom je rozparovač chabým odvarom. Namiesto poriadneho zloducha s nožom pripomína miestneho údržbára s rybičkou. Strach z neho teda nejde vôbec, skôr by som mu dal do šiltovky nejaké drobné nech si zájde kúpiť sáčkovú polievku na zahriatie. Predsa len, v tej rieke musela byť zima. O nevýrazný soundtrack, z ktorého si nebudete pamätať ani ťuk, sa postaral Marco Beltrami.To mi je taktiež záhada, pretože pánko hudobne podfarbil všetky Vreskoty (vrátane najnovšieho), Blada, Hellboya, Terminátora 3, Smrtonosnú pascu 4 či oscarový Smrť čaká všade. Z toho mi vyplýva, že pracovať s napätím Beltrami vie. Podivným spôsobom sa tu asi zlúčili tvorivo plytkejšie obdobia všetkých zúčastnených.

To, čo stojí na tomto filme za pozretie, je veľmi slušne našľapaná úvodná sekvencia. Craven to s naháňačkami a strieľačkami v divokom tempe stále vie. Postupom deja však tempo stráca svoje vražedné čaro. V pamäti vám určite utkvie bizarná fascinácia strašidelným kondorom californským. Z neho ide väčší rešpekt ako zo samotného rozparovača, čo určite nebol tvorivý zámer.

Úplne zbytočné bolo konvertovanie filmu do moderného a pre mňa dosť otravného 3D rozmeru. Ak s tým autori nerátajú od začiatku výroby, stáva sa pravidlom, že následné postprodukčné pretváranie do 3D filmu skôr uškodí. Vezmi si moju dušu sa tak stáva z tínedžerského horora zmesou nepodarkov na jedno pozretie. Verím, že to malo byť iba nezdarené predjedlo pred dlho ohlasovaným pokračovaním Vreskotu, ktorého sa dočkáme v auguste.