Réžia: Kevin Reynolds
Scenár: Kevin Reynolds, Paul Aiello
Kamera: Lorenzo Senatore
Hudba: Roque Baños
Strih: Steve Mirkovich

Hrajú: Joseph Fiennes, Tom Felton, Peter Firth, Cliff Curtis, María Botto, Luis Callejo, Antonio Gil a ďalší

Každoročne sa nakrúca množstvo biblických televíznych produkcií mdlej kvality, ktorými sa snažia oblažiť kresťanského diváka prevažne verejnoprávne televízie v období sviatkov. V mene Krista je však svetlá výnimka. Dielo pôvodne koncipované ako pokračovanie Gibsonovho megahitu Umučenie Krista z roku 2004 schytalo solídneho režiséra Kevina Reynoldsa, ktorý má na konte Robina Hooda s Kevinom Costnerom či najnovšie spracovanie Grófa Monte Christo.

Z pokračovania brutálneho ukrižovania nakoniec zišlo a tvorcovia sa vydali úplne inou cestou. Hlavným hrdinom je vplyvný rímsky vojvodca Clavius (Joseph Fiennes), ktorý je poverený Pilátom Pontským, aby objasnil čím ďalej populárnejšie zvesti o zmŕtvychvstaní židovského mesiáša a našiel nezvestné telo Ježiša Nazaretského. Na pomoc mu je pridelený mladý vojak Lucidus s tvárou harrypotterovského Toma Feltona. Clavius má za cieľ potlačiť povstanie, ktoré hrozí v Jeruzaleme behom 40tich dní nasledujúcich potom, čo Kristus povstal z hrobu.

V mene Krista (Risen, 2016)

Claviovo neľahké vyšetrovanie ponúka úplne odlišný pohľad na Nový zákon. Sledujeme kriminálny príbeh na pozadí najsilnejších kresťanských udalostí, ktorý je nakrútený dostatočne zaujímavo i pre ateistu. Netrpí božským pátosom, skôr sa na príbeh príbehov díva očami skeptika, ktorý musí objasniť zmiznutie mŕtvoly z hrobu. Clavius inkriminovaný hrob sám zapečatil, dal ho však strážiť dvom vojakom, ktorí ťahali nadčas o hlade, a tak sa zriadili vínom pod obraz boží. Zmiznutie tela si nevedia vysvetliť, laná akoby praskli mocnou silou. Tu už sa začína mystifikovať, zvesti o zázraku treba potlačiť skôr, než sa to dozvie cisár Tiberius v Ríme. Jednoznačne treba nájsť telo.

Príbeh je vystavaný vynikajúco, hľadanie po zmiznutých ostatkoch je vskutku zúfalé. Clavius začína pochybovať o svojej kvalifikácii v danej oblasti. Netúži ostať v Jeruzaleme. Život sa mu však prevráti v okamihu, keď objaví Ježišovu družinu apoštolov na čele s charizmatickým Šimonom. Čo však ani vo sne nečakal, stretne sa tvárou v tvár so samotným Ježišom a  to sa ešte len začnú diať veci. Riman, ktorý nie je zaťažený vierou v nič iné len v boha vojny Marsa, zrazu čelí nevysvetliteľnému javu. A neostane len pri ňom. Opantaný Ježišovou všadeprítomnou láskavou charizmou sa vydáva na púť s apoštolmi ako nestranný svedok. Príde na známe lovenie rýb i uzdravovanie malomocných.

V mene Krista (Risen, 2016)

Z kriminálneho vyšetrovania sme razom na vlne údivu. Novozélanďan Cliff Curtis, známy prevažne z akčných polôh, podáva Ježiša s neuveriteľne dobráckym pohľadom, čistá láska z neho skutočne len tak sála. Fiennes podáva veľmi sympatický výkon. Unavený vojak v nezmyselnom pátraní túži po zmene, vydáva sa ako svedok na cestu plnú zázrakov až nájde svoj pokoj bytia. Kiežby viacero biblických príbehov bolo nakrútených takto zručne.

Divák ostáva v neuveriteľnom deji ako priklincovaný. Nebyť miernej nudy približne v polovici filmu, kde Rimania prenasledujú kresťanov v nekonečnej Pilátovej snahe nájsť telo. Piláta si strihol skvelý Peter Firth.

Prerod z vojenského vyšetrovania v nadpozemskú púť je nakrútený veľmi obratne, Reynolds vie, čo robí. Výborný scenár, na ktorom sa výrazne podieľal aj samotný režisér, dáva návod viacerým tvorcom, ako by mohol byť známy príbeh prekopaný do sviežej podoby. Biblický fond ukrýva nejeden príbeh súci na sfilmovanie. Treba sa len pozrieť na to, ako by mohol zaujať aj dnes. V mene Krista to zvládol.