Minutáž: 107 minút

Réžia: Clark Johnson
Scenár: George Nolfi
Kamera: Gabriel Beristain
Hudba: Christophe Beck
Hrajú: Michael Douglas, Kiefer Sutherland, Kim Basinger, Eva Longoria, David Rasche, Raoul Bhaneja

StrážcaClark Johnson za produkčnej asistencie samotného Michael Douglasa nakrútil thriller, ktorý sa žánrovo pohybuje kdesi medzi Utečencom a Osobným strážcom. Celú zápletku sa rozhodol zasadiť do prostredia prezidentskej ochranky a celý film nazval originálne Strážca.

Pete Garrison je agent, ktorý má za úlohu ochraňovať prezidenta Spojených štátov spolu s prvou dámou. V svojom obore je legenda a rešpektovaná autorita. Všetko by išlo hladko až do neďalekého dôchodku, nebyť vraždy jeho kolegu a priateľa Charlieho. Ten chcel Petovi prezradiť čosi viac o chystanom atentáte na prezidenta, no jeho snahu skazili dobre mierené rany z pištole. A aby toho nebolo na pána agenta málo, má Pete navyše pomer so samotnou prvou dámou. Do vyšetrovania je zapojený agent Breckinridge, ktorý má s agentom Garrisonom nevybavené účty z minulosti. Udalosti dostávajú rýchly spád a z Peta sa stáva hlavný podozrivý, a to jediné, čo mu zostáva je konať na vlastnú päsť.

Strážca spočiatku vyzerá sľubne. Slušná atmosféra, zaujímavá kamera a solídna zápletka. Bohužiaľ s pribúdajúcimi minútami stráca scenár George Nolfiho na dynamike a z filmu sa tak stáva ďalší tuctový thriller o tajných agentoch. Záver filmu je zúfalý ako snaha Michaela Douglasa pôsobiť mlado.

Priznám sa, že ma prekvapilo ako nevýrazne pôsobí Douglas v úlohe skúseného agenta. Je pravda, že mal zopár zlých filmov, ale vždy patril k hercom, ktorý dokázali zaujať. Pod režisérkou taktovkou Clarka Johnsona sa mu to však nepodarilo. Hercom na bodoch nepridáva ani Kiefer Sutherland, ktorý síce zvláda úlohu agenta Jack Baura v seriáli 24, no ako súper Douglasa nestačí s dychom. Ženské postavy vo filme akoby neexistovali. Eva Longoria v úlohe neskúsenej agentky Jill Marinovej robí vyrovnané garde žalostne nevýraznej Kim Basinger. Jej prvá dáma je vyslovene nudná a jej románik s Douglasom pôsobí akoby ho obaja prežívali v domove dôchodcov.

Strážca Strážca

Upadajúcu atmosféru filmu nezachránila ani hudba Christophera Becka, ktorá je rovnako tuctová ako celý film.

Johnosonov Strážca nemohol sklamať. Neboli do neho totiž vkladané žiadne očakávania. Tuctový thriller, ktorý má pár svetlých bodov. Niekoľko slušných akčných scén, zaujímavý začiatok a niekoľko známych mien v obsadení. Romantická vsuvka v podobe utajovaného vzťahu prvej dámy a ostrieľaného agenta pôsobí komicky a zbytočne. Strážca je film akých sú tisíce a nestane sa nič, ak si ho pozriete o pol roka na dvd. V opačnom prípade strávite v kine 107 minút, ktoré vás presvedčia o tom, že starnú aj hviezdy.

/