Minutáž: 112 minút
Prístupnosť: MP 13

Réžia: Edgar Wright
Scenár: Edgar Wright, Michael Bacall
Kamera: Bill Pope
Hudba: Nigel Godrich
Hrajú: Michael Cera, Mary Elizabeth Winstead, Kieran Culkin, Chris Evans, Ellen Wong, Anna Kendrick, Brandon Routh, Alison Pill, Jason Schwartzman, Johnny Simmins, Mae Whitman, Mark Webber, Aubreay Plaza, Brie Larson, Bill Hader, John Patrick Amedori, Erik Knudsen, Kristina Pesic, Clifton Collins Jr. Thomas Jane a ďalší.

Scott Pilgrim proti celému svetuEdgar Wright, aj u nás pomerne známy režisér (Jednotka príliš rýchleho nasadenia, Súmrak mŕtvych, alebo kultový seriál Spaced), sa po troch rokoch vracia s ďalším celovečerným filmom. Ide o adaptáciu komixu Scott Pilgrim, ktorý žije v alternatívnom svete. Príbeh je o 23 ročnom kanadskom chlapcovi, ktorý hľadá spôsob, ako sa dostať zo vzťahovej krízy spôsobenej rozchodom so svojou bývalou priateľkou.

Wright sa po dlhej dobe rozhodol vymeniť svojich dlhoročných kumpánov Simona Pegga a Nicka Frosta, ktorí sú v podstate jeho dvornými hercami za mladú krv. Do úlohy Scotta Pilgrima obsadil jednotvárneho mladého herca Michaela Ceru (Juno, Superbad, Youth in Revolt) a rola objektu jeho novej túžby Ramony, ktorá mení farbu vlasov ako na bežiacom páse, pripadla sympatickej američanke Mary Elizabeth Winstead. Scott už vyše roka trúchli za svojou bývalou a útechu hľadá u sedemnásťročnej stredoškoláčky čínskeho pôvodu Knives Chau (Ellen Wong). Býva u svojho homosexuálneho kamaráta Wallaca Wellsa (Kieran Culkin) a hrá na gitaru v kapele Sex Bob – omb. Jedného dňa sa stretne s Ramonou, do ktorej sa okamžite bezhlavo zamiluje. Jeho súčasná mladá priateľka však nie je jedinou prekážkou v ich potenciálnom vzťahu. Ak chce s Ramonou chodiť, musí najprv poraziť sedem jej bývalých priateľov v bojoch, z ktorých vyjde živý iba jeden z nich. Keďže svoj nový objav považuje za lásku svojho života, neváha a púšťa sa do bojov, ktoré pre neho veľmi ľahko môžu dopadnúť tragicky.

Film, podobne ako aj komiks, si veľa požičiava z arkádových videohier, aké boli hitom pred niekoľkými rokmi a pán režisér bol s nimi dokonale oboznámený. Každý so siedmich protivníkov Scotta Pilgrima predstavuje ďalšiu úroveň hry a na konci na neho čaká najťažší súper, ktorého porazením získa ruku svojej vyvolenej Ramony. Nielen súboje medzi protivníkmi sú obohatené o rôzne vizuálne vsuvky, aké poznáme z hier. Údery sprevádzané „lietajúcimi nápismi“ ako „KROWW“, zrýchlené pohyby postáv počas súbojov, nadpriemerná sila či prerážanie súpera cez stenu sú skutočne atraktívne, čiže po vizuálnej stránke je tento film takpovediac vypiplaný k dokonalosti. Spolu s Wrightovou réžiou a svižným strihom je to naozaj pastva pre oči, ktorá v sebe kĺbi originalitu a šikovnosť autorov. Ďalej určite potešia nečakané scény, akým napríklad bola vegánska polícia na čele s Thomasom Janeom, ktorý exceloval, aj keď sa vo filme objavil na necelé dve minúty.

Scott Pilgrim proti celému svetu (Scott Pilgrim vs. The World, 2010) Scott Pilgrim proti celému svetu (Scott Pilgrim vs. The World, 2010)

Casting hercov obsahoval viacero zvučných mien na čele s už spomínaným Cerom, ktorému sa iba dosť ťažko verí úloha „badassa“, ktorý postupne kosí všetkých svojich protivníkov, aj keď sa snaží. Jeho vyvolená Ramona v podaní Mary Elizabeth Winstead toho okrem plejády farieb na vlasy, charizmy a peknej tváričky tiež veľmi veľa neukáže. Napriek tomu zopár vedľajších úloh sadlo ako uliatych. Scottova sedemnástka Ellen Wong sa svojej úlohy šialene zamilovanej fanúšičky zhostila výborne podobne ako jeho sestra, ktorú si zahrala Anna Kendrick (séria Twilight, alebo Lietam v tom, za ktorý bola nominovaná na Oscara), hoci sa na scéne objaví iba sporadicky. Medzi jeho protivníkmi sa tiež nájdu takí, ktorí vyčnievajú nad ostatnými. Menovite Chris Evans alebo Jason Schwartzman vo svojich úlohách ex priateľov – zloduchov excelovali. A nakoniec Kieran Culkin v úlohe homosexuálneho spolubývajúceho, ktorý „hláškuje“ v každej scéne, v ktorej sa objaví, ako o život a je jednoznačne najvtipnejšou postavou celého filmu.

Scott Pilgrim proti celému svetu je film, ktorý je určený hlavne fanúšikom hier s potenciálom osloviť aj širšie publikum hlavne vďaka svojmu originálnemu vizuálu. Nebyť toho, šlo by iba o ďalšiu teenage lovestory, akých vzniká ročne niekoľko (desiatok). Z toho vyplýva, že pri tomto filme vyhráva obraz nad príbehom, čo sa nemusí páčiť úplne každému.