Réžia: Nancy Meyers
Scenár: Nancy Meyers
Kamera: Dean Cundey
Hudba: Hans Zimmer
Hrajú: Cameron Diaz, Kate Winslet, Jude Law, Jack Black, Eli Wallach, Rufus Sewell, Edward Burns, Shannyn Sossamon, Nicholas Downs, John Krasinski, Lindsay Lohan, Dustin Hoffman

PrázdninyKeďže počas sledovania a deň na to som mala z filmu odlišné pocity, uvádzam oba. Viem, aké alibistické.. 😉

Prázdniny sú svieža snímka, ktorá ma svojou ľahkosťou nadchla. Krásni ľudia, atraktívne životné osudy a príjemný, ľahkostráviteľný humor. Dve láskou sklamané ženy na opačných koncoch sveta (slnečné LA a romantická dedinka nedaľeko Londýna) sa rozhodnú, že najlepšie bude, ak počas najkrajších sviatkov roka vyskúšajú niečo nové, kde budú môcť prehodnotiť ako ďalej. Napriek presvedčeniu, že o žiadneho muža nestoja, každej do cesty osud priveje toho pravého.

Amanda (Cameron Diaz) sa zamiluje do šarmantného playboya (Jude Law), ktorý jej city a najmä vášeň opätuje. Hneď v úvode ich vzťahu sa ich láska pretaví do niečoho krásneho a zároveň tak krehkého, ktoré otáznik za pochybnosťou „pôjde to aj na diaľku?“ môže ľahko naštrbiť. My si však s happyendom visiacim vo vzduchu zatiaľ užívame ich rozkošné spoznávanie a so zatajeným dychom čakáme kedy sa na seba zase vrhnú.

Iris (Kate Winslet) zažíva priateľstvo s dvoma mužmi – starším susedom, v ktorom nájde skvelého spoločníka a s mladším (Jack Black), s ktorým vzťah nenápadne graduje, až naplní naše očakávania. Jej vzťah si nezaslúžil až toľko pozornosti ako Amandin, a preto je nám vzácnejším a preciťujeme ho plnými dúškami, kedy sa len dá.

Prázdniny sú fajn možnosťou ako stráviť zimný večer. Rozkošná fashionista Cameron Diaz, príťažlivý Jude Law, dramatická Kate Winslet a zábavný Jack Black vám ho radi isto spríjemnia.

Prázdniny Prázdniny

No.. Dve ženy na opačných koncoch sveta, ktoré sa úúplnou náhodou cez internet dohodnú, že si vymenia domy, autá, proste všetko počas Vianoc. Takým tým rýpakom, čo sledujú každú maličkosť, o všetkom pochybujú a porovnávajú film s reálnym životom ste viac nemohli ulahodiť. To sa nebáli, čo sa z tej druhej vykľuje? Ako sa stihli za jeden večer pobaliť, vybaviť si letenku, ako tak upratať a odletieť na iný kontinent? Ako sa dostali do domu tej druhej? Veď nemali kľúče, ani si ich nenechali pod rohožkou, ani kvetináčom, ale napriek tomu sa pred nimi rozotvorili dvere a ony elegantne vplávali dnu. Dobre, takže dosť nereálny a nepochopiteľný dej, minimálne pre menej impulzívnych divákov, by sa dal obísť, keby Cameron aj hrala, nielen sa usmievala a ten film bol naozaj vtipný, až by vám o smiechu vyvalilo bok.. ale ee.

Nebolo to úplne suchopárne, ešte vždy by som vedela určiť miesta, ktoré mali byt vtipné. Tie miesta mi však prišli jedine gýčové a skôr ma otravovali ako bavili. Musím uznať, že sa mi páčil nápad s Amandou a trailermi. Amanda ich totiž vyrába a je tak zdegenerovaná svojou prácou, že každá životná prehra alebo výhra v jej hlave rozohrá nový trailer s ňou v hlavnej úlohe. Toto som mala ale asi pre jasnú čiernobielitu (moje slovo) dať do pozitívnej časti .

Prázdniny Prázdniny

Každopádne film moje očakávania nesplnil. Nebolo to proste vtipné, chýbala tomu šťava. Nápad bol a nebol zlý, ale čo z toho, keď som sa nudila. A  Cameron Diaz je tam akurát za trapku, čo si síce do treskúcej zimy dá kabát a čiapku, ale lodičky (naboso), žiadna fashionista.. A Jude Law podviedol Siennu Miller s opatrovateľkou jeho detí, takže..tak!!

Nezabúdajte, že „life s what u make it“, tož z mojej „recenzie“ si zoberte čo chcete, úplne to prispôsobte svojim potrebám a film si užite, aj trikrát, ak sa vám bude páčiť. 😉

/