Maudie © Frenetic Films Maudie © Frenetic Films

Zoznámte sa s príbehom nenápadnej ženy, ktorá svojim pohľadom na svet zmenila nielen svoje okolie, ale hlavne svoj život. Biografickým filmom dnešná doba praje. Môžeme byť za to vďační, pretože sa tak dozvedáme o najrôznejších ľudských životoch. Niekedy sa môže stať, že forma prekoná obsah a z filmu si odnášate len pocit, že ste boli v kine. V prípade filmu Maudie to tak určite nebude.

Maudie

biografický
2016 / 116 min.
Írsko / Kanada

Aisling Walsh
Sherry White
Maud (Sally Hawkins) je mladá žena, ktorú od detstva trápi artritída. Jej rodina túto chorobu považuje za nesmierny hendikep, preto sa ju snažia izolovať od okolitého sveta. Maud ale túži po slobode a nezávislosti. Jedného dňa narazí na podivného muža, ktorý si podáva inzerát – hľadá ženu do domácnosti. Maud neváha ani chvíľu a vydáva sa za starým mládencom Everettom (Ethan Hawke) domov.

Ako to celé dopadne, sa dozviete v kine, my sa však zameriame na hlavné postavy filmu, teda na herecké výkony. Dejová línia filmu sa vo veľkej miere pridŕža skutočného príbehu zo života populárnej kanadskej maliarky Maud Lewis. Pozrime sa však na stvárnenie postáv, ktoré sú alfou aj omegou tohto príbehu.

Hlavnú hrdinku Maud si zahrala Sally Hawkins a výber režisérky Aisling Walsh bol správny. Sally si vďaka milej a príjemnej tvári a civilnému hereckému prejavu dokáže získať vašu priazeň. Jej výraz je prirodzený a ľahko vo vás vyvolá sympatie k hlavnej postave. Možno si chvíľami aj utriete slzu, pretože to Maud nemá vždy ľahké. A to všetko vďaka skvelému výkonu talentovanej herečky.

Podobne je na tom aj postava Everreta, ktorého stvárnil Ethan Hawke. Do roly 40-ročného, večne ufrflaného starého mládenca sa vžil so všetkou svojou gráciou. Jeho výkon je uveriteľný a vôbec nezaostáva za svojou hereckou kolegyňou, práve naopak. Celkový výraz, pohyby, ale hlavne mimika – tou vás Ethan Hawke doslova opantá. Obaja herci sa svojich rol zhostili vynikajúco. Keď sa na konci filmu objavia obrázky skutočnej Maud a jej manžela, sami uznáte, že táto herecká dvojica bola skvelým výberom.

Maudie © Frenetic Films

Maudie nie je filmom, v ktorom nájdete drogy, sex či rock´n´roll. Je to film zo života obyčajných ľudí s neobyčajným príbehom. Veľká odvaha i pokora sa nesie celým filmom od začiatku až do konca. Tempo je pokojné, miestami až melancholické, ale pritom sa nebudete nudiť.

Proste sa ponoríte do príbehu, ktorý pred vašimi očami rozohrajú Maud a Everret. Tešiť sa môžete aj na vizuálne spracovanie filmu. Nádherná kanadská príroda vás okúzli, a keď k tomu pridáte nevtieravú, jednoduchú hudbu, o zážitok je postarané.

Nečakajte žiadne dramatické monológy či výpravné zábery, ale len jednoduchosť a minimalizmus. V dnešnej rýchlej dobe pôsobí tento film ako balzam na dušu. Ide o krehkú snímku s jednoduchým posolstvom – každý má právo žiť tak, ako si praje.