Prístupnosť: MP 12

Réžia: Jon Chu
Scenár: Amy Andelson, Emily Meyer
Hudba: Bear McCreary
Kamera: Ken Seng
Hrajú: Sharni Vinson, Rick Malambri, Alyson Stoner, Harry Shum Jr., Adam G. Sevani a ďalší.

Let's Dance 3DPo obrovskom úspechu filmu Avatar, na ktorom sa v nemalej miere podieľalo revolučné 3D spracovanie, sa roztrhlo vrece s filmami, ktoré sú natočené v 3D. Táto honba v snahe zviesť sa na vlne momentálneho záujmu je často veľmi násilná, keď pomaly budú producenti tlačiť 3D aj do psychologickej drámy súťažiacej v Cannes. V niektorých prípadoch ale použitie 3D nie je vôbec samoúčelné a naopak prispieva k zvýšeniu kvality daného filmu. 3D sa jednoznačne hodí najmä k filmom plných dynamických scén, medzi ktoré patria určite tanečné filmy a preto sa niet čomu čudovať, že tretí diel série Let’s Dance (v origináli ako Step Up) s podtitulom 3D minimálne vyzerá na plátne veľmi dobre.

Ako to už v tejto sérií býva, príbeh filmu nejako zvlášť nenadväzuje na predošlé diely, i keď hlavná postava Moose (Adam G. Sevani) účinkoval v druhom diely a jeho filmová kamarátka Camille (Alyson Stoner) zase v prvom Let’s Dance. Moose a Camille prichádzajú na vysokú školu do New Yorku, keď v úvode Moose sľubuje svojej mame, že sa bude venovať len svojmu študijnému odboru, teda elektrotechnike. Mladý študent sa ale rýchlo dostane do fascinujúcej miestnej komunity tanečníkov, ktorí si hovoria Piráti a pomaly začne zanedbávať nielen školu, ale aj svoju kamarátku. To sa ešte viac zvýrazní, keď sa spolu s Pirátmi prihlási do tanečnej súťaže World Jam…

Let's Dance 3D Let's Dance 3D

Príbeh filmu je vcelku dosť jednoduchý, predvídateľný (hlavný „twist“ filmu sa dá odhadnúť za pár minút), občas hlúpučký a navyše poskladaný z iných podobných filmov. Tieto zápory ale nebránia tomu, aby sa jednalo o príbeh, ktorý sa vynikajúco hodí do filmu pre teenagerov (logické problémy v príbehu do tohto žánru priam patria) a ktorý je vo veľkej miere komplexný a ktorý by sa dal označiť za najlepší v rámci série. Skrátka funguje a vytvára skvelý rámec pre to hlavné v tomto filme – tanec.

Tanečné scény tvoria samozrejme gro filmu a tvorcovia pri nich poriadne využívajú výhodu 3D zobrazenia, keď sa podľa ich vyjadrení snažili vytvoriť u diváka pocit, že je priamo účastníkom týchto dance battles. Nedá sa síce povedať, že sa im to stopercentne podarilo, ale oproti predošlým dielom série tieto scény pôsobia oveľa živšie a niektoré choreografie sú priam úžasné (niektoré na druhej strane zase dosť chabé). Vo filme sa navyše nachádza jedna scéna, ktorá ma ďaleko od moderného tanca a je to niečo ako muzikálové číslo, ktoré je mimoriadne dobre urobené. Celému kladnému dojmu z tanečných scén napomáha aj soundtrack, kde sa nachádzajú viaceré skladby, ktoré momentálne „letia“, keď prispel aj momentálne enormne populárny David Guetta

Let's Dance 3D Let's Dance 3D

Let’s Dance 3D nie je síce dokonalý film, má veľa múch ale na druhej strane má v sebe tie správne ingrediencie – osudovú lásku, zradu, priateľstvo, bohatého záporáka, problémy v škole, neodmysliteľný happy end a veľa, veľa tanca (navyše trojdimenzionálneho). Čo viac si priať od filmu tohto žánru?