Rok: 2008

Réžia: Jon Chu
Scenár: Toni Ann Johnson, Karen Barna
Kamera: Max Malkin
Hudba: Aaron Zigman
Hrajú: Erik Feig, Jennifer Gibgot, Adam Shankman, Patrick Wachsberger

LetsDance2Film Let’s Dance z roku 2006 bol typickým mainstreamovým filmom pre mládež, teda filmom, ktorý nemal v sebe takmer nič originálne, najmä čo sa týka príbehu. Tvorcovia tohto filmu ale stavili najmä na efektnosť jednotlivých scén, populárnu hip-hopovú kultúru a na veľmi kvalitné choreografie jednotlivých tanečných vystúpení. Pri hodnotení filmu divákom potom veľmi záležalo na tom, čo považuje daný človek za dôležitejšie, či normálny príbeh, alebo efektné videoklipové scény. Film si preto vyslúžil nie práve kladné kritiky, ale naopak zabodoval kasovo, keď aj na Slovensku to bol hojne navštevovaný film. Za tento fakt asi môže najmä skutočnosť, že hip-hop je teraz medzi mládežou veľmi populárny. Z predošlích viet logicky vyplynula príprava druhej časti o ktorej je práve táto recenzia.

Príbeh dvojky ďaleko od jednotky neodskočil, je približne rovnako jednoduchý, ale tak treba si uvedomiť, že scenáristi Let´s Dance 2: Street Dance rozhodne nechceli svojim výtvorom získať Oscara za najlepší scenár (aspoň v to dúfam). Hlavnou hrdinkou je mladá dievčina Andie, ktorej zomrela matka, keď mala šestnásť rokov a teraz žije s maminou známou, ktorá nie je práve nadšená z toho, čo robí Andie vo svojom voľnom čase. Andie totiž patrí ku hip-hopovej crew 401, ktorá v uliciach Baltimoru stvára rôzne tanečné kúsky často na hrane zákone. Preto jej pestúnka dá dve možnosti, buď pôjde za svojou tetou do Texasu, alebo sa prihlási na prestížnu školu MSA, ktorá je centrom moderného tanca. Andie sa rozhodne pre druhú možnosť, čo ma ale za následok to, že ju jej kolegovia zo 401 vyhodia. Preto si musí mladá tanečnica znovu vybudovať “rešpekt“ na uliciach…

LetsDance2 LetsDance2

Dej Let´s Dance 2: Street Dance je plný scén a situácii, ktoré sme už niekde mohli vidieť. Najmä ak máte záľubu v sledovaní tanečných filmov, tak si určite spomeniete na množstvo filmov, kde ste mohli daný nápad vidieť, často v lepšom prevedení. Film je plný klasických príbehových klišé, ako je napríklad najväčší playboy školy, ktorý ale pre dobrú vec je ochotný dať sa dokopy s partiou outsiderov. Samozrejme nesmie chýbať nejaké to medzigeneračné trenie, ktoré je v tomto filme zastúpené v podobe rozhovorov medzi Andie a jej opatrovníčkou. Takisto dialógy sú napísané veľmi zaujímavo, keď niektoré zvádzajú k smiechu (najmä tie všetky reči o ulici a podobne) a takmer vôbec neslúžia k posúvaniu príbehu ďalej.

Príbeh filmu je teda na úrovní priemerného sobotňajšieho rodinného filmu z Hallmarku. Let´s Dance 2 je ale samozrejme postavený najmä na tanečných hip-hopových kreáciách, ktoré sú podobne ako v prvom Let´s Dance veľmi efektné a aj človek, ktorý neobľubuje hip-hop musí uznať, že niektoré kúsky sú veľmi zaujímavé. Bohužiaľ je ale druhý diel slabší v celkovom vyvážení tanečných scén, keď niektoré veľmi nepasujú do príbehu a ich choreografia je niekedy dosť zmätená. Autorka prvého dielu (ináč profesionálna choreografka) Anne Fletcher sa pri tomto filme postavila iba do úlohy člena produkcie a trochu to aj vidieť na celkovom výsledku. Celkovo je ale tanec výrazne kladnou vlastnosťou filmu, keď je aspoň toto zaujímavé na filme. Takisto použitá hudba je pre zameranie filmu veľmi vhodné vybraná, keď obsahuje aj niektoré známe skladby, ktorým ste sa určite nemohli vyhnúť pri počúvaní rádia.

LetsDance2 LetsDance2

Let´s Dance 2: Street Dance je teda na približne rovnakej kvalitatívnej úrovni ako prvý diel, čo znamená, že ak sa vám ten prvý film páčil, tak sa vám s najväčšou pravdepodobnosťou bude páčiť aj druhý film. V niečom má jednotka navrch, ale zase napríklad príbeh dvojky je trochu možno aj lepší ako pri prvej časti (ale aj tak je dosť hrozný). Teda moje celkové hodnotenie je rovnaké ako pri recenzii z pred dvoch rokov, ale opakujem, že fanúšikom hip-hopu, tanca všeobecne a teenagerom sa film bude asi páčiť aj napriek absenciu kvalitného scenára. Pre fanúšičky Channinga Tattuma z prvého dielu treba ešte spomenúť, že tento herec sa síce v druhom Let´s Dance objaví, ale len na chvíľu a navyše dosť zahalený.

/