Minutáž: 98 minút

Réžia: Katja von Garnier
Scenár: Ehren Kruger, Christopher Landon, Annette Curtis Klause
Kamera: Brendan Galvin
Hudba: Reinhold Heil, Johnny Klimek
Hrajú: Agnes Bruckner, Hugh Dancy, Olivier Martinez, Katja Riemann, Kata Dobó

Krv ako čokoládaHneď prvý záber filmu nás zavedie do domu, v ktorom žije rodina s malým dievčatkom. Skupina krvilačných mužov, túžiaca iba po ich smrti, je čoraz bližšie a nám neostáva nič iné, len si pohodlne sadnúť v kresle a čakať. V tom okamihu sa oko diváka dostáva do vtáčej perspektívy a zdá sa, že sneh dopadajúci na americkú krajinu, spolu s husľami hrajúcimi v pozadí, prognózujú sľubný filmový zážitok. Malému dievčatku sa podarí ujsť v lese. Dej sa presunie o desať rokov a pred nami sa otvorí krásna Bukurešť.

To, že som v kine sám, mi vôbec nevadí. Veď poetický názov, akým Krv a čokoláda určite je, v sebe môže ukrývať veľký potenciál. Už druhá scéna ma presvedčí o opaku. To, že je tento film nakrútený podľa rovnomennej knihy, dokonca veľmi úspešnej, nemá žiadny vplyv na jeho výslednú podobu. Knižný originál od autorky Annette Curtis Klausovej, bol naozaj úspešný, o čom svedčí aj ocenenie Yalsa. Rozpráva príbeh Vivien, ktorá sa zaľúbi do svojho spolužiaka Aidena. Môžeme si myslieť, že ide len o romantický príbeh, ale Vivien je dievča, ktoré patrí k starej a skrytej vetve vlkodlakov. Problémom je, že sa stala vyvolenou pre vodcu vlčieho rodu, a preto jej sympatie k normálnemu chlapcovi nie sú v komunite veľmi vítané.

Krv ako čokoláda Krv ako čokoláda

Film nemeckej režisérky Katji von Garner, ktorá pred tým pracovala pre MTV pokrivkáva na viacerých miestach. Ako náhle sa dej presunie do Bukurešti, koncepcia scén nemá svoju následnosť. Neskúsenosť režisérky je tu naozaj vidieť, čomu napomohol aj zle napísaný scenár. Najšokujúcejšia na nezaujímavom scenári je skutočnosť, že ho má na svedomí človek, ktorý (zrejme iba keď chce) atmosféru vytvoriť dokáže. Ehren Kruger sa totiž podpísal aj pod scenár Verbinskeho Kruhu.

Dialógy nemajú potrebnú šťavu a vizuálne efekty nie sú také presvedčivé. Transformáciu z človeka na vlka som si naozaj predstavoval inak ako trochu bieleho svetla. Myšlienka premeniť sa na naozajstných vlkov je veľmi originálna. Najmä po tom, ako na nás z každej lykanskej snímky vyskakujú digitálny vlkolaci. Film, ktorý si hovorí aj romantická sci-fi hororová dráma, si buduje reklamu na osvedčených menách, ktoré stoja za produkciou úspešného Underwoldu. Snahu o udržanie napätia brzdí aj zle načasovaný strih. Pre tých, ktorí si potrpia na reálnosť snímky, z hľadiska pôvodného jazyka a rumunských nápisov, bude Krv a čokoláda trochu sklamaním. Po Bukurešti sa pohybujú len mladý ľudia s plynulou angličtinou:).

Krv ako čokoláda Krv ako čokoláda

Ľahké to nemali ani herci. Rozvíjajúce sa charaktery obmedzoval už spomínaný scénár. Na priemerné výkony zabudnete hneď po odchode z kina. Výnimku predstavuje Olivier Martinéz v úlohe vodcu vlkodlakov Gabriela. Agnes Bruckner (seriál 24 hodín) v úlohe Vivien a Hugh Dancy ako Aiden (Základný Inštikt 2) sa ocitli uprostred starých tradícii a novej éry. Ona pracuje v obchode s čokoládou, ktorý symbolizuje jej ľudský život a on kreslí grafické romány a putuje po Európe.

Aj napriek zaujímavému nosnému príbehu je film Krv ako čokoláda slabý pokus o vytvorenie romantického hororu s poetickým nádychom. Prechod režisérky Katji von Garner z nezávislých filmov (Bandits) je veľmi okatý, čo sa stalo tomuto filmu osudným.

/