Prístupnosť: MP 18

Réžia: Matthew Vaughn
Scenár: Matthew Vaughn, Jane Goldman, Mark Millar, John Romita, Jr.
Hudba: Murphy, Henry Jackman, Marius de Vries, IIan Eshreki
Kamera: Ben Davis
Hrajú: : Aaron Johnson, Christopher Mintz-Plasse, Choe Moretz, Nicolas Cage, Mark Strong, Clark Duke, Evan Peters, Lyndsy Fonseca, Garret M. Brown a iní

Kick-Ass/Zamysleli ste sa už niekedy nad tým, prečo nikde vo svete neexistujú superhrdinovia so superschopnosťami ako v komiksoch? Odpoveď je jednoduchá – je to nemožné. Tento fakt ale nejde do hlavy 16 ročnému looserovi Daveovi Lizewskemu (Aaron Johnson), ktorý sa rozhodne bojovať proti zločinu a inšpiráciou sú mu práve komiksy. Hneď pri svojom prvom pokuse o konanie dobra je dobodaný a skončí v nemocnici. To ho ale neodradí a jeho hviezda stúpa po tom ako sa video s jeho zásahom proti zločinu objaví na youtube. Kick-Ass je adaptáciou pomerne mladého rovnomenného komiksu, ktorý vyšiel v USA v roku 2008. Na svedomí ho majú Mark Millar a John Romita. Spolupracovali už na komiksoch ako Fantastická štvorka alebo Iron Man, tento komiks sa od nich ale v mnohom líši. Je drsný a vulgárny. Nie nadarmo dostal aj film v USA rating R.

Na režisérsku stoličku zasadol talentovaný Matthew Vaughn, producent megaúspešných prvotín Guya Ritchieho a režisér nemenej úspešných filmov Po krk v extáze alebo Hviezdny prach. Tentoraz sa rozhodol popasovať s takmer nesfilmovateľnou predlohou, ale nechcel, aby mu do toho niekto hovoril. Celú produkciu (okolo 30 miliónov dolárov) zatiahol z vlastného vrecka a až potom sa začal obhliadať po distribútoroch. Po veľmi priaznivom diváckom ohlase na minuloročnom Comic-Cone o nich nemal núdzu.

Aaron Johnson ako Dave Lizewski vo filme Kick-Ass Aaron Johnson ako Dave Lizewski, Clark Duke ako Marty a Evan Peters ako Todd vo filme Kick-Ass

Kick-Ass nie je bežným komiksovým filmom. Hlavný hrdina Dave nemá žiadne superschopnosti a za celý film ani žiadne nezíska. Je to reálny pohľad na to, ako by to vyzeralo v skutočnosti. A práve veľká miera absurdných scén robia tento film viac uveriteľnejším. Našťastie si ho všimnú iní nadšenci v maskách a neraz mu zachránia život. Big Daddy (Nicolas Cage) a Hit Girl (Chloe Moretz) sú otec s malou dcérkou, ktorí taktiež bojujú proti zločinu, ich motívom je však pomsta. Big Daddy ako správny otec dal svojej dcére špeciálny výcvik, a tak pre ňu nie je problém poradiť si s bandou zločincov a rozsekať ich a kúsky. Toto bolo tŕňom v oku MPAA, ktorej vadilo množstvo vulgarizmov a násilia v podaní vtedy len 11 ročnej herečky Chloe Moretz. Čo tam však po nich, keď je to tak strašne „cool.“ Výkon tejto mladej slečny zatienil všetky ostatné postavy vo filme (a to aj napriek tomu, že Nicolas Cage bol po dlhej dobe výborný) a od jej objavenia na scéne si ho uchmatla celý pre seba.

Samozrejme sa tu musí objaviť aj záporná postava na čele s miestnym gangstrom Frankom D’Amicom (Mark Strong) a jeho podareným synom Red Mistom (Christopher Mintz-Plasse). Film sa násiliu vôbec nevyhýba, práve naopak, servíruje nám ho v pravidelných dávkach spolu s vtipnými hláškami a popkultúrnymi odkazmi. Tento snímok Vás rozosmeje a jeho akčné scény si zaručene obľúbite. Vizuálna stránka filmu pohladí oko každého diváka, jediným do očí bijúcim prvkom je nepekná digitálna krv. Podobne ako hudba, ktorá síce nie je ničím originálna a zaručene ju poznáte z iných filmov, akčným scénam ale dodáva potrebnú iskru.

Chloe Moretz ako Mindy Macready (Hit-Girl) vo filme Kick-Ass Nicolas Cage ako Damon Macready (Big Daddy) vo filme Kick-Ass

Kick-Ass je film aký tu ešte nebol. Pohráva sa s komiksovými klišé takým spôsobom, že divák sa niekedy nevie rozhodnúť, či ide o poctu alebo si z nich strieľa. Každopádne, skĺbenie akčného filmu, komédie a drámy na poli komiksov sme tu v takomto podaní ešte nemali. Matthew Vaughn nakrútil nezvyčajný film s ešte nezvyčajnejším hrdinom, ktorý vybrúsil skoro k dokonalosti. Existujú filmy, ktoré Vás už po prvom pozretí presvedčia, že sa stanú kultom a toto je jeden z nich.