Jumanji: Vitajte v džungli © 2017 Sony Pictures Jumanji: Vitajte v džungli © 2017 Sony Pictures

V dobe notorického recyklovania scenárov nikoho neprekvapí, že prišlo na rad aj nadupané digi dobrodružstvo z 90. rokov v hlavnej úlohe s dnes už zosnulým Robinom Williamsom či pubertálnou Kirsten Dunst. Nové Jumanji sa však nestalo remakeom, ako by sa mohlo javiť, ale priamym pokračovaním nadväzujúcim na udalosti z roku 1996.

Jumanji: Welcome to the Jungle

akčný, dobrodružný, komédia
2017 / 119 min. / MP 12

Jake Kasdan
Chris McKenna, Erik Sommers, Scott Rosenberg, Jeff Pinkner
Tajomná stolová hra s nič dobré veštiacimi zvukmi džungle sa rafinovane premenila na videohernú konzolu, aby tak do svojho sveta nalákala o niečo modernejšie decká. Technologický twist je len jedným z originálnych krokov, ktorými disponuje táto na prvý pohľad nenápadná adventúra. Sympatickí outsideri, ktorí sa musia behom hry naučiť čo-to o živote, sa prevtelia do nečakaných zovňajškov v podobe avatarov, ktorým velí najúspešnejšia herecká megastar súčasnosti, Dwayne Johnson.

Z ustráchaného stredoškolského šprta Spencera sa transferom z našej reality do hry stáva nebojácny kráľ džungle Bravestone so slušnou výbavou heroických vlastností. Z atletického obra Fridgea sa stane vzrastovo oveľa menej výrazný sidekick s encyklopedickými znalosťami z oblasti zoológie a batohom plným správneho náradia vždy naporúdzi. Zahral si ho vo väčšine filmov otravný komediant Kevin Hart. Nesebavedomú intelektuálku Marthu hra prevtelí do zvodnej ryšavky ovládajúcej tanečné karate s telesnými parametrami Karen Gillan a štvoricu dopĺňa samoľúba Bethany závislá na Instagrame, ktorej hra nadelí opozitné fyzično Jacka Blacka zdatného v kartografii.

Dokonalý casting je najsilnejšou zbraňou tohto nečakane úspešného pokračovania. Zohratejšie kvarteto zabávačov by ste medzi aktuálnymi komédiami len ťažko hľadali. Groteskné eskapády, ktoré podľa prísnych herných pravidiel musia hrdinovia zdolať, poskytujú bohatý priestor vítaným atakom na vašu bránicu. Časovanie humoru je veľmi trefné a mladším divákom scenár poskytne aj prijateľné morálne kompasy.

Priebeh hry má klasický teambuildingový charakter vyskladaný z prvkov požičaných od Indianu Jonesa so starosvetským spásonosným finišom. Divokú atmosféru džungle rytmicky umocňuje hudba Henryho Jackmana, ktorá akoby z ucha vypadla legendárnemu Predátorovi od Alana Silvestriho. Zmes týchto úspešných atribútov doviedol režisér Jake Kasdan veľmi tesne k miliardovému zárobku.

Jumanji: Vitajte v džungli © 2017 Sony Pictures

A ako to už v továrni na sny býva zvykom, do troch rokov tu máme pokračovanie. Pracovitý businessman The Rock odvážne plánuje dokonca dve. Z môjho pohľadu išlo o ojedinelý výstrel do čierneho, ktorý sa bude len ťažko opakovať. Výlet do džungle za zvukov Guns N‘ Roses má každopádne potenciál stať sa poobednou stálicou víkendového programu našich komerčných televízií. Opakované sledovanie samozrejme uberie ostrovtipu náboj a nič by sa ani nestalo, ak by scenáristi okresali minutáž o 20 minút. Inak sympatickému filmu radi odpustíte aj povrchne napísaného záporáka.

Jumanji: Vitajte v džungli poteší nielen fanúšikov pôvodnej Múmie s Brandanom Fraserom, ale aj videoherných nadšencov, ktorí nepohrdnú ľubovoľnou Larou Croft. Nezabudlo sa na obľúbené splašené stádo digitálnych nosorožcov či iné odkazy na filmový originál spred 23 rokov. Navyše, film ponúkol Kevina Harta v neiritujúcej polohe. Čo viac si môžete od dvojhodinovej videohry na striebornom plátne priať?