Minutáž: 108 minút

Réžia: Ivan Reitman
Scenár: Elizabeth Meriwether, Michael Samonek
Kamera: Rogier Stoffers
Hudba: John Debney
Hrajú: Natalie Portman, Ashton Kutcher, Kevin Kline, Cary Elwes, Greta Gerwig, Lake Bell, Olivia Thirlby, Ludacris, Jake M. Johnson, Mindy Kaling, Talia Balsam a ďalší

Hlavne nezáväzneAké by to bolo, ak by ste prežívali dlhodobý vzťah založený čisto na sexuálnej aktivite? Žiadne hádky, žiadne zbytočné rozprávanie ani spoločné raňajky, len čisto horizontálny tanec kedykoľvek a kdekoľvek sa vám zachce. Touto tematikou sa zaoberá romantická komédia Hlavne nezáväzne z dielne nápaditého režiséra Ivana Reitmana. Povedali by ste, o takomto vzťahu musí snívať nejeden muž. Avšak vo filme je to práve žena, ktorá si vyberie čisto sexuálnu podstatu medziľudskej existencie. Tento jav evidentne kráča s modernou dobou, keď ženské pokolenie preberá iniciatívu a v urýchlenom životnom štýle začína stále viac dbať na čisto svoje potreby. Niet o tom pochýb, pretože námet ako aj scenár vzišiel z pera ženy, konkrétne Elizabeth Meriwhether.

Emma (Natalie Portman) je ťažkopracujúca lekárka, ktorá si popri nadčasoch túži oddýchnuť od nemocničného prostredia v nezáväznom objatí začínajúceho scenáristu Adama (Ashton Kutcher). Idylický vzťah bez citov môže pokaziť jediná vec. Láska. Keďže sa nachádzame na poli romantickej komédie, tento postup je zákonitý. Novinku v tomto žánrovom klišé predstavuje práve muž, túžiaci po plnohodnotnom romantickom vzťahu.

Hlavne nezáväzne (No Strings Attached, 2011) Hlavne nezáväzne (No Strings Attached, 2011)

Natalie a Ashtonovi to na plátne spolu celkom svedčí, avšak samotné iskrenie medzi dvoma hviezdami neutiahne celú filmovú minutáž. K slovu sa tak dostávajú vedľajšie postavy, ktorých je tu v skutku neúrekom. Stretneme sa so spolubývajúcimi, priateľmi, spolupracovníkmi konkurentmi a výstredným otcom. Tieto úlohy zvyčajne slúžia na oživenie deja netradičnými vtipnými vsuvkami, avšak tentoraz sa v záplave postáv humor niekam vytratil. Nezachráni to ani zúfalý Kevin Kline v role zdrogovaného Adamovho otca spiaceho so synovou bývalou frajerkou. Absenciu humoru nezachráni ani priehrštie sexuálnych narážok, či vulgarizmov, hoci ostrejšie dialógy sa k tematike filmu hodia.

Natalie Portman si po oscarovej Čiernej labuti očividne odskočila oddýchnuť do nenáročného romantického žánru, pre Ashtona Kutchera to bola len ďalšia rutinná úloha zamilovaného fešáka. Ak by film nedisponoval schopnou ústrednou dvojicou, pravdepodobne by sa stretol s diváckym nezáujmom. Hlavne nezáväzne totiž povestný priateľský vzťah muža a ženy ďalej nijako nerozvíja, divák sa stáva obeťou ľahkej predvídateľnosti deja. Nečakaných zvratov ani prekvapivého konca sa nedočkáme. Na druhú stranu, čo by človek čakal od romantickej komédie? Dvojica predsa vždy musí skončiť spolu. Inak by to bola dráma.

Bývalý rodák z Komárna Ivan Reitman kedysi nakrúcal vynikajúce komédie plné originálnych prvkov ako slávni Krotitelia duchov či novšia Evolúcia. Dokázal dostať humor i z najväčšieho akčného svalovca svojej doby – Arnolda Schwarzeneggera, a to dokonca viac krát. V predchádzajúcom režijnom diele Moja super ex už humor nedosahoval potrebných parametrov a očakávaný úspech sa nedostavil. Podobný osud čaká aj aktuálnu snímku. Ivanovi by možno pomohlo, ak by si na pomoc povolal čoraz úspešnejšieho syna, scenáristu Jasona Reitmana. Ten má na konte vydarené filmy ako Ďakujeme, že fajčíte, Juno alebo Lietam v tom.

Ak hľadáte nenáročnú zábavu alebo vhodný film na rande a postačí vám ľahký nadpriemer s príjemnými hercami, tak Hlavne nezáväzne je filmom práve pre vás.