Ghosted © 2023 Apple TV+ Ghosted © 2023 Apple TV+

Dexter Fletcher si do svojej režijnej novinky zaháčkoval Chrisa Evansa s Anou de Armas. Kým marvelovská sláva jedného nespravodlivo zatieňuje menšie, herecky vďačnejšie, projekty, snaživosť a tvrdá práca priniesla nedávno druhej oscarovú nomináciu. Spojenie dvoch hviezd strednej svietivosti je hlavným ťahákom akčnej romantickej komédie, Ghosted. Súčasne je na nej tým najlepším a takmer jediným dobrým.

Ghosted

akčný, dobrodružný, romantický
2023 / 116 min.

Dexter Fletcher
Paul Wernick, Rhett Reese

Farmár a predavač bioproduktov Cole (Chris Evans) má vzťahový problém. Vždy sa na svoju novú známosť prirýchlo a prituho naviaže. To následne vedie k promptnému rozchodu – alebo, ešte horšie – tzv. ghostingu. Ghosting je fenomén, ktorý predstavuje náhlu a úplnú ignoranciu jednej osoby inou. Takýmto prístupom sa romantického Colea rozhodne častovať i Sadie (Ana de Armas). On ju vystopuje až do Londýna, len aby zistil, že mu pôvabná ženština nepovedala o sebe celkom pravdu…

Z koktejlu troch žánrov najlepšie funguje romantika. S prehľadom. De Armas a Evans majú úžasnú, živočíšnu chémiu. Ich slovné prestrelky sa väčšinu času neminú účinkom. Sexuálne i citové podhubie interakcie, často zabalené do sarkazmu, zdanlivej averzie, či apatie, je primárnou devízou snímky.

Bohužiaľ, zvyšné dva diely skladačky nezapadajú s obdobnou ľahkosťou. Kým komická sféra prinesie jednu pamätnú scénu (lovci odmien & domino efekt) a zvyšok času ide na neurážajúci voľno-chod, akcia je na tom výrazne horšie.
Choreografia akčných scén nie je úplne zlá. Najmä úvodná a finálna „rubanica“ vyniká určitou kreativitou, tá však spočíva skôr v prostredí a občasnom lahôdkovom zbavení sa záporáka. Celé by to vyznelo lepšie, ak by sa strih upokojil. Zvýšila by sa plynulosť súbojov a prestreliek. Neraz sa totiž stane, že rýchle prechody v záberoch trieštia akčné momenty. Dokonca miestami dôjde na obávané „strieľanie do neurčita“, kedy vidíme, ako postava páli zo samopalu ostošesť, nevidíme už ale, kam a aký to má koncový efekt.

Ešte hlbším kazom vizuálu je ďalší moderný kinematografický problém: nedostatočná kvalita CGI. Akčná jazda rázovitým terénom pakistanských hôr až príliš kričí „zelené plátno“. Nedotiahnuté triky vykukujú naprieč celou stopážou.

Nakoniec je tu dej ako taký a vedľajšie postavy. U mnohých je poznať, s akým potenciálom tvorcovia pracovali. Pri drvivej väčšine, bohužiaľ, neúspešne. Hlavný antagonista v podaní Adriena Brodyho nechutne prehráva. Jeho parťák (Mike Moh) má sľubný charakterový základ, ktorý ostáva absolútne zabudnutý. Spolupracovníci a šéfovia Sadie sa objavia iba preto, aby si Fletcher a spol mohli odškrtnúť toto, evidentne povinné, špionážno-akčné políčko. Jedinou vydarenou vedľajšou postavou ostáva Tim Blake Nelson. Škoda, že sa na plátne neohreje dlhšie, rolu si každopádne viditeľne vychutnáva.

Ghosted © 2023 Apple TV+

Nenechajte sa odradiť negatívnymi ohlasmi na internete. Ghosted nie je žiadnou peckou a už vôbec nie tým, čím papierovo mohlo – a malo – byť. Avšak o pohromu nejde. Synergia ústrednej dvojice ťahá dej vpred, akcia ako taká nekole oči a pár humorných cameo rolí taktiež prispieva k rýchlemu odsýpaniu takmer dvojhodinovej stopáže. Ako jednohubka je najnovší film režiséra Rocketman a Eddie the Eagle ideálnou oddychovou voľbou. Minimálne nejde o tak fádny kúsok ako minuloročný Gray Man, s ktorým má okrem obsadenia mnohé styčné body. No kto čaká viac, bude sklamaný.