Rok: 200

Réžia: Tim Story
Scenár: Don Payne, Mark Frost
Kamera: Larry Blanford
Hudba: John Ottman
Hrajú: Ioan Gruffudd, Jessica Alba, Chris Evans, Michael Chiklis, Julian McMahon, Kerry Washington, Andre Braugher a Laurence Fishburne

Fantastická štvorka a Silver SurferTento filmový rok 2007 by sa (aspoň doteraz) dal hodnotiť ako rokom, keď všemožné pokračovania úspešných filmov stroskotávajú na nižšej filmovej kvalite, ktorá ale ani raz nezabránila tomu, aby diváci stále húfne navštevovali tohtoročné filmové hity ignorujúc fakt, že ani jedno pokračovanie nedosahovalo kvalitatívnej úrovne predošlých dielov. Prípad druhého dielu Fantastickej štvorky je ale trochu iný, keďže prvý diel ani zďaleka neoslnil divákov (a tobôž nie kritikov) filmovými kvalitami, ale zaznamenalo úspech najmä vďaka bezduchej akcii a zopár gagom, ktoré ale fungovali len pri odpojení rozumovej časti mozgu. A teraz tu máme druhý diel filmu, ktorý na počudovanie nejde úplne v trende tohtoročných pokračovaní, pretože nie je slabším filmom ako prvý diel

Fantastická štvorka prežíva šťastné obdobie, keď sa im podarilo na konci prvého dielu zlikvidovať Dr. Dooma a teraz si užívajú slávu ako veľké filmové, či hudobné hviezdy. Táto celková pohoda je ešte umocnená faktom, že Mr. Fantastic a Invisible Woman budú mať čo chvíľu svadbu na Manhattane, ktorá je považovaná za spoločenskú udalosť sezóny. Lenže krásna idylka zaľúbencov musí byť prerušená hrozbou, ktorá sa rúti na našu modrú planétu. Tou hrozbou je neznáma entita, ktorá spôsobuje rôzne anomálie na rôznych miestach sveta. Naši hrdinovia čoskoro zistia, že sa jedná o takzvaného Strieborného surfera, ktorý chce pomocou svojej extrémne silnej energie zničiť život na Zemi. Aby toho nebolo málo, tak sa ešte aj Dr. Doom nejako záhadne prebudí k životu. Akcia môže začať…

Fantastická štvorka a Silver Surfer Fantastická štvorka a Silver Surfer

Celú prvú tretinu filmu zaberá „ľudská“ tvár štyroch superhrdinov, keď sa Tim Story (režisér) snaží ísť v štýle X-Menov a pomocou celej tematiky svadby vyťažiť niečo v zmysle psychológie postáv. V podstate celá ta prvá polhodina opisujúca svadbu je plná typických klišé (a jedného vtipného camea Stana Leeho), ktoré sú ale vcelku umne poskladané, čiže len minimálne nudia, aj keď je pravda, že Singerovi (režisér prvých dvoch X-Menov) išli postavy o mnoho lepšie. Horšie je to ale potom s následnou akciou, keď do hry vstupujú digitálny Silver Surfer a znovuzrodený Von Doom (ktorého módny stylista asi predtým pracoval u Darth Vadera). Od tejto chvíle sa film vracia do štýlu prvého dielu, čiže zvláštnej akcie, ktorá je občas zábavná, ale v drvivej väčšine prípadov nudná a zbytočne chaotická. A tak to zostane až do nutného happy endu, ktorý je tradične plný dojímavých scén a priblbého amerického pátosu.

Herecké obsadenia a takisto aj herecké výkony zostali na rovnakej úrovni ako boli v prvej časti, keď najlepším z celej Fantastickej štvorky sa ukazuje herec Chris Evans ako Human Torche, keď výborne stvárňuje úlohu narcistického frajera so zvýšeným záujmom pre nežnejšie pohlavie (napríklad jeho hlášky majú aj hlavu a pätu, na rozdiel od ostatných postáv). Úplným opakom Evansovej prirodzenosti je Ioan Gruffudd ako Mr. Fanatstic, ktorý vôbec do role nepasuje, keďže jeho vážne herectvo do filmu komiksového zaradenia veľmi nepatrí a je skôr na smiech. Jessica Alba ako Invisible Woman zvláda svoju rolu dospelejšie a lepšie ako v prvom diely, ale stále sa v jej prípade jedná viac menej len o vizuálnu výzdobu filmového plátna. A čo sa týka Michaela Chiklisa ako kamenného muža Bena, tak v jeho prípade sa dá hovoriť o úlohe len tak do počtu, keďže jeho výstupy neoplývajú ani minimálnou zábavnosťou a jeho hlášky sú skôr na posmech.

Fantastická štvorka a Silver Surfer je nakoniec o trošičku lepším filmom, ako bol prvý diel, ale napriek tomu sa stále jedná o film, ktorý nedosahuje kvalitou ani zďaleka na piedestál, kde trónia lepšie komiksy ako napríklad spomínaní X-Meni, alebo prvé dva diely Spider-Mana. Film je jednoducho stále ešte veľmi predvídateľný a klišéovitý, čo ma za následok nudu u diváka, ktorý čaká od filmu trochu viac, než len bezduchú akciu a trápne vtipy. Takto film stále zostáva na približnej úrovni prvého dielu, alebo napríklad nedávneho filmu Ghost Rider, teda jedná sa o triedu slabších komiksových adaptácii, ktorá ale diváka môže aj tak kráľovsky pobaviť, ak sa viete naladiť na tú správnu vlnu pre sledovanie takejto popcornovej zábavy.

/