Besnenie © 2018 Warner Bros. Besnenie © 2018 Warner Bros.

Wrestlingová megahviezda Dwayne Johnson sa svojou usilovnosťou vypracoval medzi najúspešnejšie zarábajúce celebrity strieborného plátna. Jeho starpower má takú silu, že sa štúdiové hlavy rozhodli vyskúšať ho ako hlavného ťahúňa do videohernej adaptácie z roku 1986, kde na seba útočia obria gorila s gigantickým krokodílom a 15 metrovým vlčiskom. The Rock v špinavom tričku s raketometom do tejto spoločnosti celkom dobre zapadá.

Rampage

akčný, dobrodružný, sci-fi
2018 / 107 min. / MP 12

Brad Peyton
Ryan Engle, Carlton Cuse, Ryan J. Condal, Adam Sztykiel
Po fialových titanoch z vesmíru, skladacích Transformeroch či oživených dinosauroch nás v kinosálach len tak niečo neprekvapí. Režisér Brad Peyton spolupracuje s Johnsonom už po tretíkrát – doteraz to boli tituly Cesta na tajomný ostrov (2012) a San Andreas (2015). Tentoraz však veľa ovácií nezískajú.

Primatológ Davis (The Rock) si drží ľudí značne od tela a celkovo si viac rozumie so zvieratami. Od dvoch rokov sa stará o mimoriadne inteligentného gorilieho samca Georgea, s ktorým komunikuje posunkovou rečou. Z mierumilovnej opice sa po nehode stane zúrivé monštrum rastúce neobvyklou rýchlosťou. Za tento jav môže vesmírny patogén, ktorý havaroval z experimentálnej stanice na orbite priamo do zoologickej záhrady. Biely opičiak však nebol jediné zviera, ktoré zmutovalo. Podobne obišiel aj lesný vlk či prastarý krokodíl.

Krvilačné zvery si to nasmerovali priamo na Chicago a zabrániť im v ničení sa pokúša okrem armády aj Davis s kolegami zo zoologickej. Vítanou posilou je bývalá laborantka, doktorka Caldwellová (Naomie Harris), ktorá pôvodne pracovala na vývoji patogénu.

Hlavným problémom Besnenia je jeho nevyváženosť. Odhliadnuc od faktu, že dej je primárne určený dvanásťročným deťom, je jeho sledovanie neuveriteľne únavná záležitosť. Dve tretiny nudy sa snaží zachrániť celkom vydarené finále, v ktorom si to zvery rozdajú na férovku v prostredí veľkomesta. Pomedzi nich pobehuje svalnatý hrdina s treťotriednymi hláškami a nesmierne nudným tímom pätolízačov.

The Rock väčšinou zvláda solídne herectvo podporené kaskadérskymi kúskami a so štipkou humoru, v tomto filme však akosi na to absentujú vhodné podmienky. Vojenského alfasamca Joea Manganiella, známeho ako striptéra z Magic Mikea, roztrhá supervlk za pár minút. Jeffery Dean Morgan ako vládny prisluhovač nemá jasno, na ktorej strane barikády vlastne stojí a Malin Akerman je ako riaditeľka zlovestnej organizácie zodpovednej za mutagén veľmi plochou postavou. Ani Naomie Harris si vaše sympatie dostatočne nezíska, takže celý film stojí na charizme Dwaynea Johnsona a súbojoch obrích príšer.

Besnenie © 2018 Warner Bros.

The Rock zvláda ustáť so cťou hlúposti rozmerov Pobrežnej hliadky, ktoré vykryje úspechom ako bolo koncoročné Jumanji. Dnes už vieme, že Besnenie postihol osud ako mal Baywatch. Scenáre s ničivými príšerami oveľa viac sedia režisérom ako je Michael Bay alebo Peter Berg, ktorí by dokázali filmu s jednoduchšou zápletkou vštepiť aspoň niekoľko zaujímavých scén, ktoré by vám utkveli v pamäti. Brad Peyton je však skôr rutinér. Aspoň že zbytočne neprepaľuje dĺžku filmu.

Fanúšikovia filmov s agresívnymi obludami si užijú najmä poslednú tretinu. Mne osobne vadila trošku nižšia kvalita digitálnych efektov. Nebyť Johnsona, celé by to pôsobilo priam televíznym dojmom. Príšery naplno zazrieme za denného svetla, keďže ich likvidačné zápolenie nie je v rámci šetrenia na efektoch zahalené pod rúškom noci. Finále rozhodne naženie Besneniu nejaké tie bonusové body, ale ak ste tento jarný blokbaster v kinách prepásli, o nič ste v zásade neprišli.