Ako byť single © 2016 Continental film

Ako vyplýva zo samotného názvu, americká romantická komédia by mala poskytovať „návod“, ako prežiť alebo lepšie povedané, ako si užiť slobodu. Film bol nakrútený na základe románu, ktorého autorka Lizz Tucillo pracovala aj na divákmi obľúbenom seriáli Sex v meste.

How to be Single

romantická komédia
2016 / 109 min. / MP 15

Christian Ditter
Abby Kohn, Marc Silverstein, Dana Fox
Už hneď prvé zábery komédie určite nesklamú. Veď ako inak začať komédiu s názvom „Ako byť single“, než poriadnou žúrkou priamo v New Yorku. Tvorcovia chceli očividne zaujať a dúfali, že za pomoci úvodných sekvencií diváka vtiahnu do deja.

Dejová línia titulu sa točí okolo štyroch žien. Hlavná hrdinka Alice (Dakota Johnson) sa po štvorročnom vzťahu s Joshom rozchádza a odchádza do New Yorku, kde chce nájsť samu seba. Alice predstavuje ženu, ktorá nikdy nebola sama, vždy bola od niekoho závislá a práve dobrovoľný rozchod s Joshom jej má pomôcť nájsť svoju vlastnú identitu a potrebnú nezávislosť. V novej práci stretne Robin (Rebel Willson), ktorá si užíva každučkú minútku „being single“ a učí Alice, ako to v tomto svete slobodných žien chodí. Ďalšou v poradí je Alicina sestra Meg (Leslie Mann), ktorá predstavuje nezávislú ženu, avšak vo svojom vnútri silno túžiacu po dieťati. Meg je v strednom veku a sklamanie z predošlého vzťahu v nej brzdí túžbu po partnerovi. Poslednou je Lucy (Alison Brie), ktorá sa pomocou internetových zoznamiek snaží nájsť svoju pravú lásku, nechce totiž strácať čas.

Tieto štyri diametrálne rozličné príbehy spája jediná vec – život bez partnera. Prvé otázky smerujúce k názvu filmu môžeme dostať hneď po rozvinutí príbehu. Vtedy dostaneme pocit, že názov filmu How to be Single vo svojej podstate až tak nezodpovedá divákovým predpokladom a očakávaniam, ak tú cestu do kina meral dúfajúc v ďalšie „prci prci“. V skutočnosti sa celý dej točí práve okolo toho, ako si partnera nájsť, čo si s názvom filmu môže odporovať, no v každom prípade šikovne demonštruje aj odvrátenú stranu života nezadaných, ktorí vo svojom vnútri môžu skrývať pocit smútku či samoty.

Ako byť single © 2016 Continental film

Lákadlom filmu je dozaista Dakota Johnson, známa z diváckeho megahitu 50 odtieňov sivej, avšak najlepšie scény patria menej známej Rebel Willson. Každá časť komédie, kde má táto austrálska herečka priestor, len potvrdzuje, že tvorcovia vsadili na správnu kartu. Jej výstižné poznámky doplňujúce štipľavú atmosféru a vzhľad, z ktorého si evidentne nič nerobí, si zamilujete. Rebel Willson sa očividne narodila s darom baviť a v scénach, kde nevystupuje, film v komediálnej rovine pokulháva. Humor je občas okorenený miernymi vulgarizmami, avšak v kontexte podobných filmov to nemožno považovať za prekvapenie.

Záver filmu nám ponúka hlbšie zamyslenie sa nad životom bez partnera. Vzhľadom na silnú feministickú stránku filmu komédia skôr zaujme slobodné ženské obecenstvo, menej už mužské osadenstvo a zamilované páry. Ako byť single je živé a šťavnaté spracovanie pomerne jednoduchej dejovej linky, ktoré môže zabaviť, no v konečnom dôsledku zapadne medzi ostatné priemerné americké komédie.