Rok: 2008
Prístupnosť: MP

Réžia: Dave Filon
Scenár: Henry Gilroy
Hudba: Kevin Kiner
Hrajú: Samuel L. Jackson, Tom Kane, Corey Burton, Ian Abercrombie, Anthony Daniels, Dee Bradley Baker, Christopher Lee

Star Wars: The Clone WarsSéria Hviezdnych vojen je medzi filmovými nadšencami v mimoriadnej obľube a jej fanúšikovská základňa je ohromne silná, čoho dôkazom je aj celý biznis okolo tohto výtvoru Georga Lucasa. Ten však treba neustále živiť novým materiálom a po skvostnom ukončení druhej trilógie filmom Star Wars: Epizóda III – Pomsta Sithov sa začalo hovoriť o niečom, čo by bolo prínosom pre značku v budúcnosti. Má sa nakrúcať hraný seriál, ďalšia trilógia, ale momentálne sa rozprávkovým vesmírom preháňa znova Anakin Skywalker v animovanom filme, ktorý nadväzuje na sériu príbehov z produkcie Cartoon Network odohrávajúci sa medzi druhou a treťou epizódou. Tento film sa volá rovnako ako pôvodný animovaný seriál – Star Wars: The Clone Wars.

V Galaxii prebiehajú neľútostné boje medzi vojskami Republiky a povstalcami vedenými grófom Dookom, ktorý sa za pomoci temnej sily snaží dosiahnuť ovládnutie Galaxie. Proti nemu stoja rovnako aj rytieri rádu Jedi, ktorí majú plno práce s velením jednotlivých operácii. Jeden z najlepších, Anakin Skywalker, ale musí byť odvolaný kvôli úlohe záchrany syna “mafiána“ Jabba, ktorého niekto uniesol. Spojenectvo s týmto priekupníkom je veľmi dôležité pre vedenie vojenských operácii, a tak sa Anakin vyberie nájsť malého Hutta. Pomôcť mu v tom má jeho padawanka, mladá a tvrdohlavá Ahsoka Tano.

Star Wars: The Clone Wars Star Wars: The Clone Wars

Od prvých minút tento animovaný film ukazuje smer, akým sa bude uberať. Ten je značne rozdielny oproti zameraniu pôvodných filmov, pretože Star Wars: The Clone Wars je film určený najmä pre najmenších fanúšikov sveta Star Wars, čomu je podriadené spracovanie, príbeh a aj animácia, ktorá vychádza z pôvodného komiksového seriálu. Z toho vyplýva aj to, že ak sa vám nepáčila Epizóda I Skrytá hrozba práve kvôli istej detinskosti, tak sa tomuto animáku radšej z ďaleka vyhnite. Filmu chýba viacero znakov pôvodnej série (napríklad úvodne plávajúce titulky) a všeobecne nie je veľmi určený pre absolútnych fanúšikov série, ale skôr pre ľudí neznalých pôvodných filmov.

Jedno sa však filmu nedá uprieť a to fakt, že celých 98 minút je plných akcie, ktorá má len zopár hluchých miest a vo filme sa prakticky vždy niečo deje. V tomto je film veľmi dobre urobený, ale týmto prístupom sa stratila istá príbehovosť filmov zo série Hviezdnych vojen. Kvôli tomu napríklad dejová odbočka so senátorkou Amidalou pôsobí úplne zbytočne. Čo je ale horšie je to, že vďaka neustálej akcii najmä v druhej polovici filmu je už dej vo filme pre diváka nezaujímavý a stráca oň záujem. Snímke jednoducho chýba kúzlo predošlích filmov, ktoré spájalo (rozprávkovú) epickosť, poriadnu akciu a zaujímavé exteriéry a interiéry v galaxii. Star Wars: The Clone Wars obsahuje z toho poriadne z toho len tú akciu.

Problémom príbehu je aj to, že hlavným hrdinom je okrem starého známeho Anakina, aj jeho mladá padawanka, ktorá neoplýva výraznou charizmou a často je otravná ako pre filmového Anakina, tak aj pre diváka. To však vyplýva zo zamerania na detského diváka, čo je trochu v protiklade s distribúciou filmu u nás, keďže sa premieta v pôvodnom znení s titulkami.

Star Wars: The Clone Wars sú skôr priemerným animákom, ktorý náhodou čerpá zo sveta Star Wars. Napríklad takých prvých tridsať minút filmu je vcelku zábavných a aj zaujímavých, potom je to už horšie. Hlavne ale od tohto animáku netreba čakať pokračovanie v duchu pôvodných filmov, to sa jednoducho nedeje.

/