Minutáž: 90 minút

Réžia: Brett Ratner
Scenár: Jeff Nathanson
Kamera: J. Michael Muro
Hudba: Lalo Schifrin
Hrajú: Jackie Chan, Chris Tucker, Hiroyuki Sanada, Max von Sydow, Yvan Attal, Youki Kudoh, Roman Polanski, Roselyn Sanchez

Rušná hodina 3Filmov o svojráznych policajných dvojičkách je neúrekom. Už menej je takých, ktoré boli úspešné a dočkali sa aj ďalších pokračovaní. Križovatka smrti z roku 1998 taká bola a preto mohla tento rok odbiť už tretia Rušná hodina (tak to niekedy býva s prekladmi filmových názvov). Máme tu ďalšie z veľkého množstva tohtoročných pokračovaní (áno, trojky sú stále v obľube).

Potom, čo sa inšpektor Lee (Jackie Chan) a detektív Carter (Chris Tucker) popreháňali ulicami New Yorku a odskočili si na náročnú dovolenku do Hongkongu, sa teraz pôjdu pozrieť do Paríža. Nebude to však žiadna pokojná prehliadka turistických atrakcií (aj keď na jednej z nich sa odohrá veľké finále – a môžete hádať na ktorej), ale poctivé policajné vyšetrovanie. Vedie tam totiž stopa po vražde čínskeho veľvyslanca, ktorý sa chystal odhaliť pozadie významnej zločineckej skupiny. A opäť budú musieť obaja pohnúť rozumom, Lee navyše rukami a nohami a Carter ústami.

Brett Ratner je režisér, od ktorého sa nedajú čakať zázraky. V živote zrejme nenakrúti skutočne dobrý film a úplne mu stačí, ak sa jeho chrumkavý popkorn dobre predáva. Tak je to aj s tretím pokračovaním Rušnej hodiny, ktoré je samozrejme opäť postavené na mixe akcie a situačného humoru. Klasická schéma spojila dohromady dvoch úplne rozdielnych policajtov, ktorí musia spolu vyšetriť prípad. Nikto nečaká žiadne umenie, otázkou zostáva len, či je úroveň zábavy aspoň taká ako pri predchádzajúcich dieloch. Humor aj akcia boli na celkom slušnej úrovni a ako oddychové jednohubky spĺňali svoj účel. Keďže na kľúčových postoch sa ľudia nemenili (scenár rovnako ako pri dvojke písal Jeff Nathanson), očakávať sa dalo niečo veľmi podobné.

Bohužiaľ tretí diel série je viditeľne horší ako jeho predchodcovia. Už nepôsobí tak svižne a ľahko, ale mierne kŕčovito a stereotypne. Vtip sa oproti predchádzajúcim častiam vytráca a väčšina dialógov vyzerá ako nepodarená improvizácia. Nie je preto vylúčené, že sa budete viac baviť na vystrihnutých scénach popri záverečných titulkoch (povinná to súčasť Chanových filmov). Ani akčné scény nie sú nijak objavné alebo originálne a choreografiu bojových scén zvykol mávať Jackie Chan vo svojich filmoch prepracovanú oveľa lepšie. Jedným slovom rutina.

Rušná hodina 3 Rušná hodina 3

Niekedy dokážu dobrí herci pozdvihnúť aj priemerný scenár do podoby zábavného filmu. Lenže Chan je skôr cirkusový artista ako herec (ale klobúk dole nad tým, čo stále dokáže) a Tucker síce melie ako o dušu, ale nepôsobí, že by dokázal čokoľvek pozdvihovať. Jednu z vedľajších postáv hrá výborný herec Max von Sydow, ten však nie je komik už vôbec a jeho úloha v tomto filme ani nemá pôsobiť zábavne. Najvtipnejšie zostávajú momenty s detektívom z francúzskej polície (Roman Polanski) a taxikárom. Škoda, že ich nie je viac a zvyšok filmu nedosahuje ich úroveň. Mimochodom z upútaviek sa mohlo zdať, že Roman Polanski bude hrať dosť dôležitú postavu, ale jeho prítomnosť je len o máličko väčšia ako v tých upútavkách.

Rušná hodina 3 už naráža na svoje limity a ďalší osud série bude závisieť, či sa ju podarí nejako oživiť. Zrejme by to do budúcnosti chcelo vymeniť scenáristu a napríklad doplniť príbeh o novú postavičku, ktorá nemusela mať extra veľa priestoru, ale stala by sa stabilnou súčasťou ďalších častí (napríklad ako Leo Getz v Smrtonosnej zbrani).

Nespornou výhodou, ktorú treba zdôrazniť (keď iné sa tak ťažko hľadajú) je dĺžka filmu. Od úvodných po záverečné titulky je to naozaj len o málo viac ako rušná hodinka. Takže ak už chcete ísť na slabší film, tento je dobrá voľba, budete ho mať totiž rýchlo za sebou.

/