Rok: 2009

Réžia: Pedro Almodóvar
Scenár: Pedro Almodóvar
Kamera: Rodrigo Prieto
Hudba:Alberto Iglesias
Hrajú: Penélope Cruz, Blanca Portillo, Lluís Homar, José Luis Gómez, Tamar Novas

Rozorvané objatiaČo by ste povedali na dávku temperamentu, rytmu, slnka, lásky, sexu a života plného vône? Vône španielskeho filmu. Vône, v ktorej sa snúbi harmónia vtipu a sĺz, svetla a tmy, pravdy a tajomstva. Pedro Almodóvar vás vo svojom novom filmu objíme láskou prýštiacou z milostných záberov až zrazu… zostanú iba Rozorvané objatia.

Dráma z pera španielskeho režiséra začína obrazom muža a ženy. Slepec Harry Cain (Lluís Homar), ktorého pravé meno je Mateo Blanco, nám rozpráva svoj príbeh. Na začiatku sa ešte stihne pomilovať s mladou, atraktívnou a hlavne neznámou ženou. Do Mateovho bytu postupne prichádzajú Judit, Mateova produkčná, a jej syn Diego. Pred 14 rokmi stratil Mateo zrak pri autonehode. Na všetko sa už zabudlo a všetko nevypovedané zostalo utajené. Až do dňa, keď umiera Ernesto Martell, vplyvný španielsky podnikateľ. Život Matea sa postupne začína odhaľovať. A on sám ho zliepa ako skladačku. Ako roztrhané fotografie, na ktorých je s Lenou (Penélope Cruz).

Píše sa rok 1990. V kancelárii Ernesta Martella sedí jeho pôvabná asistentka Lena. Je roztržitá a nesústredená. Jej otec potrebuje operáciu. Chýbajú peniaze a Lena nevie, ako ďalej. Večer zavolá svojej starej známej, aby jej dohodila nejakého klienta. V telefóne sa ale ozve hlas Ernesta.
Rok 1992. Slečna Lena je už dva roky družkou Ernesta Martella. A má naozaj všetko. Ale! V hĺbke duše stále túži po doposiaľ nenaplnenom sne. Stať sa herečkou. Rozhodne sa ísť na casting do filmu Matea Blanca. Nejde tam však sama. Ernestov syn z prvého manželstva ju sprevádza na každom kroku. Samozrejme, že mu nechýba kamera, na ktorú Leninu prácu zaznamenáva. Aj napriek otravnému nevlastnému synovi a neustálemu dohľadu kamier sa Mateo a Lena do sebe zamilujú.

Rozorvané objatia Rozorvané objatia

Je to láska živelná a pokorná zároveň. Zmyselná a vášnivá. Ukrývajú sa až do momentu, kedy si Lena uvedomí, že Ernesto už o všetkom vie. Odchod od neho ale dopadne inak, než by čakala. Ernesto je Lenou posadnutý. Prosí, aby s ním zostala. Odpoveď ale pozná. A tak ju s chladným výrazom v tvári strčí zo schodov. Lena zo strachu o ich lásku s Mateom sľúbi Ernestovi, že s ním zostane pod podmienkou, ak mu dovolí film dokončiť. Lene sa však prihodí ďalší úraz a je čas odísť.

Milenci utečú do malého mestečka pri pláži. Mateo začína písať scenáre a vymyslí si nové meno. Harry Cain. O nejaký čas má Blancov film má premiéru. „Katastrofa!“, píšu noviny. O strih sa totiž postaral Ernesto Martell. Mateo sa rozhodne odísť do Madridu. Chce vidieť, čo urobili z jeho filmu. Lena a Mateo sa vydávajú na cestu. Netušia ale, že ich sleduje Ernestov syn a všetko nahráva. Aj ich nehodu. Lena umiera a Mateo oslepne. Tu začína príbeh Haryho Caina.

Rozorvané objatia Rozorvané objatia

Film je i vďaka menu svojho režiséra zárukou kvality. V porovnaní s predchádzajúcimi (Volver, Hovor s ňou), sú Rozorvané objatia menej dynamické a chudobnejšie o scény s napätím a nervy drásajúcim očakávaním, čo príde. Je to spoveď. Almodóvar nám rozpráva príbeh, ktorý sa stal i skončil v minulosti, no čosi z neho stále trvá.

V hlavných úlohách sa predstavili osvedčení španielski herci, medzi ktorými nesmela chýbať Penélope Cruz. Presvedčivý scenár obsahuje celú škálu postáv a zápletiek charakteristických pre Almodóvarove filmy. 127 minút vášne, strachu, lásky a sexu. Retrospektívne rozprávanie vás donúti doslova hltať jednotlivé zábery. Snímka pôsobí ucelene aj vďaka práci s kamerou. Rozorvané objatia sú skutočnou filmovou lahôdkou. Ak ešte neviete, či ísť alebo nie, už neváhajte. Mateo Blanco by vám totiž rád predstavil svoj film.