Žáner:komédia
Minutáž: 95 minút

Réžia: Mark Waters
Scenár: Sean Anders, John Morris, Jared Stern
Kamera: Florian Ballhaus
Hrajú: Jim Carrey, Carla Gugino, Ophelia Lovibond, Madeline Carroll, Angela Lansbury, Dominic Chianese, Philip Baker Hall, James Tupper a ďalší

Pán Popper a jeho tučniaci (Mr. Poppers Penguins, 2011)Starnúca gumená tvár Jima Carreyho prichádza v komédii o rodinných hodnotách a jednej veľmi netradičnej zásielke. Úspešný newyorský realitný maklér Popper je schopný odkúpiť od kohokoľvek akúkoľvek nehnuteľnosť. Na to, aby sa stal spolupartnerom vo firme, musí získať záhradnú reštauráciu od tvrdohlavej pani van Gundyovej. Jej podnik totiž stojí na pozemku, ktorý jediný bráni rozjazdu stavebných prác Popperových zamestnávateľov. Zádrhel tkvie v dvoch veciach. Poppera viaže k starej dáme špecifický osobný vzťah a v nie zrovna najvhodnejšom čase obdrží veľmi podivnú zásielku od svojho zosnulého otca. A tak sa muž, zvyknutý prekonávať všetky prekážky, vrátane komplikovaného vzťahu s deťmi a bývalou ženou, musí popasovať so svojím životom a čudesným dedičstvom v podobe šiestich neposedných tučniakov.

V Hollywoode sa to príbehmi o čiernobielych operencoch v poslednej dobe len tak hemží. Žiaden div, že prišla na rad filmová adaptácia detskej klasiky Richarda Atwatera Mr. Popper´s Penguins z roku 1938. Kniha získala dve prestížne ocenenia Newbery Honor a Lewis Carroll Shelf a dodnes sa radí medzi najobľúbenejšiu americkú detskú literatúru.

Rodinné komédie so zvieratami patria medzi filmármi k stávkam na istotu. Pán Popper a jeho tučniaci nie sú žiadnou výnimkou. Neponúkajú žiadnu inováciu búrajúcu podmienky žánru. Dej je neprekvapivo predvídateľný. Podnikateľ sa dostane do problémov, ktoré ho zblížia ako s rodinou, tak  so šesticou malých nezbedníkov. Ich eskapády vás však zaručene nebudú nudiť, čo bohužiaľ nemožno povedať o hlavnej hereckej hviezde. Carrey podáva podpriemerný výkon, akoby prevarený zo svojich niekdajších úspešných komédií 90tych rokov. Ace Ventura nám pomerne zostarol, usadil sa, stlmil svoj register grimás a pomaly stráca svoje komické čaro. Jeho humor zľahka prechádza do úzadia a pozornosť ponecháva zvieracím hercom z Antarktídy. Tučniaky biele už vo filme hrali, no doteraz nemali taký veľký priestor. Hoci boli zvieratá veľmi dobre vycvičené, len ťažko by ich naučili lietať či stopovať po čuchu. K slovu sa tak hlásili vizuálne triky. Tvorcovia sa snažili čo najviac zahladiť rozdiel medzi skutočnými a virtuálnymi tučniakmi, čo sa odrazilo na vysokej úrovni digitálnych efektov.

Pán Popper a jeho tučniaci (Mr. Poppers Penguins, 2011) Pán Popper a jeho tučniaci (Mr. Poppers Penguins, 2011)

Z živých hercov film zachraňujú Angela Lansbury v úlohe tvrdošijnej pani van Gundyovej a oku vždy lahodiaca Carla Gugino ako Popperova manželka. Kto vie ako by film vyzeral, ak by do hlavnej úlohy obsadili miesto unaveného Jima Carreyho pôvodne zvažovaného Bena Stillera či dokonca Jacka Blacka.

Nenásilný humor je v rodinnom balení doplnený morálnym ponaučením o tradičných hodnotách. Melodramatický prvok zastupuje Popperov problematický vzťah k deťom odzrkadľujúci paralelu odlúčenia s otcom. Všetko v ľahko stráviteľnej filmovej dĺžke. Film režiséra Marka Watersa netrpí žiadnymi prehnanými ambíciami. Nehrá sa na nezabudnuteľné dielo, ale vyslovene nudiť by ste sa nemali.